Mesa Boogie Formula Pre Recording Amplifier
Mesa Boogie Formula Pre Recording Amplifier
preklad a doplnenie originálneho článku:
https://gear-vault.com/mesa-boogie-formula-pre-recording-amplifier/
Nahrávací inžinieri vedia, že nikdy nebolo ľahké získať dobrý gitarový tón „priamo“ do mixpultu. Pre mnohých gitaristov s domácimi štúdiami však nie je vždy možné použiť zosilňovač na dosiahnutie prirodzenejšieho zvuku naživo. Možno nemáte najlepšie znejúci zosilňovač a nastavenie reproboxu; možno áno, ale prostredie vášho domáceho štúdia vám bráni v naštartovaní. Možno nahrávate naživo v malom priestore a nechcete, aby vám zvuk gitary unikal do bicích alebo vokálnych mikrofónov. Je zrejmé, že existuje množstvo dôvodov na priame nahrávanie – a existuje množstvo zariadení, ktoré vám s tým pomôžu.
Zoznámte sa s Mesa Boogie Formula Pre. Táto jednotka je elektrónkový nahrávací predzosilňovač navrhnutý tak, aby simuloval zvuk mikrofónových zosilňovačov, konkrétne populárnych zosilňovačov Heartrbreaker od Mesa, série Recto a Mark I. (Mesa predstavila ďalší štúdiový predzosilňovač založený na ich sérii Rectifier.) Pri použití v spojení s koncovým zosilňovačom a reproboxom môže Formula Preamp dodať svoju všestrannosť a tón aj v live aplikáciách.
Formula Pre je jediná racková jednotka nastavená ako štandardný zosilňovač s tromi kanálmi (Rhythm, Lead 1 a Lead 2), samostatnými ovládačmi tónov pre Rhythm a Lead a hlavným 5-pásmovým ekvalizérom, ktorý je veľmi efektívny na tvarovanie tónu. (Nožný ovládač so štyrmi tlačidlami umožňuje prepínať medzi kanálmi a 5-pásmovým EQ.) Zatiaľ čo dva Lead (1,2) kanály zdieľajú rovnakú sadu ovládačov basov, stredov a výšok, päťpásmový ekvalizér možno nastaviť tak, aby sa zapínal automaticky. keď prepnete na Lead 2, čím získate väčšiu tonálnu variabilitu.
Vtesnaním všetkých týchto ovládacích prvkov do malého priestoru je predný panel trochu neprehľadný, ale všetko je jasne označené a nastavenie a úpravy „za prevádzky“ je dosť jednoduché. Zadný panel obsahuje hlavné (MAIN) výstupy, výstupy na nahrávanie (RECORDING), konektory pre ďalšie nožné spínače a stereo efektovú slučku (FX) s ovládaním mixu (Formula Pre nemá žiadne zabudované efekty).
Srdcom Formula Pre je revolučný nahrávací obvod, ktorý reaguje na dynamické zmeny rovnakým spôsobom ako výkonový zosilňovač a reproduktor. Namiesto jednoduchého spustenia pasívneho signálu obvod využíva reaktívnu záťaž, ktorá napodobňuje výkonový transformátor zosilňovača. Zjednodušene povedané, Formula Pre spôsobí, že vaša gitara bude znieť, ako keby bola nahraná cez zosilňovač, bez chladných, drsných zvukov spojených s priamym chodom. Jednotka používa 5 elektrónok predzosilňovača 12AX7 a dodáva svoj pozoruhodný zvuk podobný zosilňovaču do vášho mixpultu prostredníctvom dvojice ¼-palcových výstupov, ktoré možno použiť vo vyvážených (balanced) alebo nevyvážených (unbalanced) nastaveniach nahrávania.
Formula Pre testovaná s Fender American Standard Stratocaster a japonskou kópiou Les Paul vyzdvihla najlepšie vlastnosti oboch nástrojov. Každý z troch kanálov jednotky zobrazoval svoju vlastnú osobnosť a produkoval širokú škálu zvukov. Obvod nižšieho zisku rytmického kanála skutočne priniesol čistý jednocievkový tón Stratocastera. So ziskom o kus vyššie a použitým boostom to ponúklo chrumkavý rytmický tón, ktorý mal pri oboch gitarách výrazný blues-rockový nádych. Lead 1 bol najpôsobivejší z troch kanálov, s hladkým, teplým a okrúhlym skreslením, ktoré rozplakalo Strat a Les Paula. Lead 2 skutočne nakopol Formulu Pre do vysokých obrátok so stlačeným tónom s vysokým ziskom, ktorý je ideálny pre sóla alebo veľmi chrumkavé rytmické skladby.
Formula Pre je výborná investícia, je to všestranný a skvele znejúci predzosilňovač, s ktorým môžete dosiahnuť množstvo zvukov. Skutočnosť, že bola navrhnutá tak, aby fungovala aj priamo pre nahrávanie (recorong) – a znie to úžasne – je jednoducho ďalším dôvodom, prečo si to vyskúšať. Môže byť pravda, že nič neznie ako naozaj dobrý zosilňovač naštartovaný na ohlušujúcu úroveň hlasitosti, ale Mesa/Boogie Formula Pre simuluje tento zvuk rovnako dobre ako čokoľvek iné. Je skutočne, ako hovorí staré príslovie, dosť blízko na rokenrol. https://www.mesaboogie.com
preklad a doplnenie originálneho článku:
https://legacy.mesaboogie.com/support/out-of-production/formula-preamp.html
VLASTNOSTI
Ručne vyrobené v Petaluma v Kalifornii
5x12AX7
3 kanály s nezávislým zosilnením a hlavným ovládaním
4 režimy (Rhythm, Boost, Lead I a Lead II)
Zosilnenie ťahu (Rhythm Channel)
Priraditeľný 5-pásmový grafický ekvalizér
Ovládanie výstupnej úrovne (cez všetky kanály)
Paralelná FX slučka so stereo návratmi a ovládaním mixu
Wide Track™, duálny záznamový obvod (nízky zisk a vysoký zisk)
Stereo hlavné a nahrávacie výstupy
Externé spínacie vstupy
4-tlačidlový nožný spínač (rytmus, zvod I, zvod II a EQ)
FORMÁTY:
1 Space Rackmount
Užívateľský manuál
Jednopriestorové šasi Formula je nabité funkciami a ako môžete vidieť, dostupné nehnuteľnosti sa používajú opatrne v snahe zachovať čisté a jednoduché usporiadanie. Tri neuveriteľné kanály vás odmenia niektorými z najoduševnelejších zvukov, aké kedy vyšli z Mesa/Boogie, nieto ešte v rackovom formáte!
Vrchný (TOP) kanál 1 (Green/Rhythm) je obvod s nižším ziskom, ktorý má nepopierateľne čiernu tvár v línii a je schopný nedotknutých čistých zvukov, plných tepla a charakteru v spodnej oblasti nastavení. Keď sa zosilnenie zvýši, tento kanál zjemní neisté prekríženie medzi čistým a tlačeným s ríšou mdlého zosilnenia, ktoré je podriadené výrazu…podávanému jemnými zmenami v útočení. Pre agresívnejšiu rytmickú prácu je k dispozícii funkcia Pull Boost. Získajte kontrolu, ktorá zvyšuje saturáciu, a tento rozsah zvukov umožňuje kanálu 1 rozdrviť sa na rytmus crunch alebo zdvojnásobiť cenný sólový kanál.
Spodný (BOTTOM) kanál sú vlastne dva kanály v jednom, pretože otočné ovládače sú zdieľané medzi Lead 1 (Oranžový/Vintage) a Lead2 (Červený/Moderný). Každý z týchto dvoch kanálov má svoj vlastný nezávislý zväzok Gain/Master – Lead 1 v rovnakom spodnom rade ovládacích prvkov – a Lead 2s’ Gain a Master v zostavenom formáte napravo od 5-pásmového grafického ekvalizéra. Pri prepínaní medzi nimi dochádza k vnútorným zmenám, ktoré vytvárajú úžasný rozdiel v osobnosti a prestavovanie ovládačov tónov nie je potrebné na dosiahnutie dvoch úžasných a odlišných zvukov Lead 1 a Lead 2.
Lead 1 je krémovejší z týchto dvoch zvukov a najlepšie by sa dal opísať ako hnedý (brown tone). Nízko nastavené mrnčanie, celkom schopné chvenia a so zvyšujúcim sa zosilnením sa objavuje husľami inšpirovaný hlas tekutého zosilnenia, ktorý stúpa s emóciami. Lead 2 je naliehavejší a naturalny a vzdorovito sa potuluje od pálčivej bluesovej oblasti s nízkym ziskom až po vzrušujúcu hranicu s vysokým ziskom (HiGain). Hoci Lead 2 prechádza interným prehlasovaním, vďaka ktorému zdieľané otočné ovládače fungujú dobre v oboch kanáloch s rovnakými nastaveniami, vieme, že niektorí hráči budú potrebovať extrémne rozdiely v týchto dvoch zvukoch. Preto môže byť 5-pásmový grafický ekvalizér priradený ku kanálu 2 automaticky vždy, keď je vyvolaný pomocou mini prepínača na prednom paneli alebo ľubovoľným nožným spínačom pomocou prepínača EQ na nožnom ovládači.
To, čo skutočne odlišuje Formulu od ostatných predzosilňovačov Mesa od nej, nie je úžasný tón a všestrannosť pre živé aplikácie, ale skôr to, že od začiatku to bol nahrávací predzosilňovač. Nový typ priameho obvodu RECORD, ktorý frekvenčne reaguje na dynamické kolísanie sily signálu rovnako ako výkonový zosilňovač a reproduktory, sa ukázal byť jedným z najsilnejších vo Formule Pre. Tento nový reaktívny obvod, ktorý nasmeruje dôraz na začiatku procesu výskumu a vývoja na prostredie nahrávania, zachytáva zvuk – ale čo je ešte dôležitejšie, pocit – skvelého nastavenia hlavy a reproboxu.
Aby sme pomohli bezproblémovému prepojeniu externého spracovania signálu pre živé alebo nahrávacie aplikácie, zahrnuli sme slučku stereo-paralelných efektov s ovládaním mixovania signálov. Send je mono a Returns sa zobrazujú ako ľavý a pravý 1/4” jack konektor. Slučka spracováva signály na úrovni linky aj nástroja v závislosti od nastavení kanálov Masters, pretože riadia silu úrovne odosielania, pričom preferovanou voľbou je úroveň linky. Hlavný aj nahrávací výstup sú napájané efektovou slučkou, takže pri priamom nahrávaní s nastavením živých efektov si zachováte spracovanie, ktoré poznáte v signáli odosielanom do konzoly.
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE: Skôr než pôjdeme oveľa ďalej, radi by sme si našli minútku na rozhovor o sile. Váš nový predzosilňovač Formula bol navrhnutý s maximálnym ohľadom na zaistenie toho, že hoci poskytuje všestrannosť troch odlišných kanálov, zachováva si všetko teplo a výraznosť svojej elektrónkovej tradície. Rackové separáty boli v minulosti kritizované za to, že nemajú rovnakú atmosféru ako samostatné gitarové zosilňovače. Aj keď to považujeme za hrubé zovšeobecnenie, súhlasíme s myšlienkou, že každý systém je len taký silný, ako silný je jeho najslabší článok. Mnoho hráčov sa náhodne dostane k rackovej gitare s produktmi, ktoré sa sústreďujú na efekty, spracovanie a programovateľnosť, pričom samotný zvuk zosilnenej gitary ponechajú ako dodatočný nápad. Zvyčajne sa tieto príbehy končia predajom uvedeného vybavenia so značnou stratou a pretrvávajúcim zlým vkusom na stojanové vybavenie.
S najväčšou pravdepodobnosťou si tak samostatný svet komponentov získal medzi niektorými hráčmi negatívnu reputáciu. Tí z nás, ktorí už roky používajú tube rackové vybavenie, vedia, že rovnako veľa tónu a oveľa viac univerzálnosti je k dispozícii s týmito samostatnými komponentnými systémami. Pokiaľ budete dodržiavať zlaté pravidlo rackovej gitary. Budete používať iba elektrónkový výkon a elektrónkový výkon! Toto je tajomstvo. Skvelý predzosilňovač je nevyhnutný, ale je to len polovica rovnice. Expresívna povaha celo-elektrónkovej výkonovej sekcie je rozhodujúca pre dosiahnutie úžasného tónu a pocitu a pri porovnávaní separátov so samostatnými zosilňovačmi sa to často prehliada.
Z tohto dôvodu dôrazne odporúčame, aby ste svoju novú Formulu používali s jedným z našich štyroch celolampových stereo zosilňovačov Mesa/Boogie. Tieto ručne vyrábané rackové klasiky boli silou väčšiny koncertných a nahrávacích umelcov za posledné desaťročie – a v skutočnosti to boli predkovia týchto zosilňovačov, ktorí v roku 1982 prvýkrát predstavili gitaristom napájanie do racku s M-180 a M-190 mono. bloky. Tieto šelmy boli silou prvých veľkých relačných zariadení v L.A. začiatkom 80-tych rokov.
Odvtedy Mesa viedla revolúciu rackovej gitary tým, že prešla na stereo, zahŕňala prepínateľné možnosti hlasovania a neustále zmenšovala balíčky zo štyroch na tri na dva a nakoniec teraz až na neuveriteľné jedno miesto pre pikantné malé Stereo 20/20. Všetky tieto výkonové zosilňovače boli navrhnuté tak, aby poskytli rackovému prehrávaču každú mieru tónu a nuansy, ktorú nájdete v autonómnom zosilňovači a ešte viac. Ušetrite si teda čas a rozhorčenie a vyskúšajte najskôr jeden z týchto sprievodných nástrojov a už vám toto kombo nikdy neunikne.
Možnosti sú (v poradí podľa obľúbenosti);
STEREO SIMUL-CLASS 2:NINETY – 2 Space / 90 Watts per channel / 8 x 6L6
FIFTY/FIFTY STEREO – 2 Space / 50 Watts per channel / 4 x 6L6
20/20 STEREO – 1 Space / 20 Watts per channel / 4 x EL84
COLISEUM 300 STEREO – 4 Space / 150 Watts per channel / 12 x 6L6
Všetky tieto výkonové zosilňovače sa perfektne hodia k Formule a každý z nich bol navrhnutý s ohľadom na štýl hráča a kombináciu miesta konania. Je zrejmé, že dve arény s extrémnejším výkonom, ktoré sa nachádzajú v nižšom výkone 20/20 a vyššom výkone Coli-seum 300, majú o niečo užšie okno príťažlivosti. 20/20 nachádza svoj domov v štúdiu, malých kluboch a ako otrok väčších nastavení, zatiaľ čo Coliseum je veľké zbrane pre väčšie miesta alebo ťažšie štýly. Dva stredne ťažké zosilňovače, Simul-2/90 a Stereo50/50, sú najobľúbenejšie, najuniverzálnejšie a najhospodárnejšie v pomere libra za watt. Preto ich budeme používať ako referenciu, keď budeme v tejto príručke hovoriť o tóne a nastaveniach. Aj keď sme počas procesu výskumu a vývoja používali všetky vyššie uvedené zosilňovače, naším obľúbeným zosilňovačom bol vždy Simul-Class 2:Ninety pre jeho hodvábne teplo pre sólové zvuky a iskrivú lopatku pre čisté hranie. Teraz, keď máme tento kúsok dôležitých informácií z cesty, pripojíme Formulu k výkonovému zosilňovaču a prejdeme si niektoré možné zvuky v troch kanáloch.
SCHÉMA ZAPOJENIA:
Prejdite si tri kanály s týmito nastaveniami, aby ste sa zoznámili s charakterom každého kanála. V tomto cvičení sme automaticky nevložili 5-pásmový grafický ekvalizér do LEAD 2, aby ste ho najskôr počuli nezmenený. Pomocou prepínača EQ na nožnom ovládači môžete zatiaľ pridať a odstrániť EQ na ktoromkoľvek z troch kanálov.
PREDNÝ PANEL
INPUT – Tento 1/4” konektor je nástrojovým vstupom pre Formulu. Vstupná impedancia je 1Mohm, čo by malo byť optimálne pre všetky aplikácie, kde váš nástroj napája len jeden zdroj. Pri pripájaní vášho nástroja k viacerým zdrojom možno budete musieť signál uložiť do vyrovnávacej pamäte. Ak plánujete používať Formulu v tomto type nastavenia vždy, zavolajte nám a vysvetlíme vám, ako zmeniť vstupnú impedanciu, aby lepšie vyhovovala vašej konkrétnej aplikácii.
NOŽNÝ SPÍNAČ – (FT.SW.) Toto je 5-pinový DIN vstup pre 4-tlačidlový nožný ovládač Formuly. Prepínač výberu kanála na prednom paneli (vedľa napájania – ľavá strana šasi) musí byť v strednej polohe, aby nožný ovládač fungoval. Pred vykonaním akejkoľvek voľby bude predvolené zapnutie nožných ovládačov Lead 1 (oranžový). Ak by ste niekedy stratili kábel, väčšina 5-pinových DIN alebo štandardných midi káblov dostupných vo väčšine hudobných obchodov bude fungovať správne.
RECORD VOICING – Na začiatku procesu vývoja sme si uvedomili, že neexistuje spôsob, ako zaobchádzať s čistými priamymi zvukmi a priamymi zvukmi s vysokým ziskom rovnako. Nakoniec sme dospeli k záveru, že na to, aby bol každý zvuk skutočný, boli potrebné dva kompletné obvody. Tento mini prepínač vám umožňuje vybrať si medzi obvodom vysloveným špeciálne pre čisté zvuky s nízkym ziskom a obvodom prispôsobeným pre prácu s vysokým ziskom.
LO GAIN – (horná pozícia prepínača) by sa malo použiť na čisté rytmické prehrávanie v hornom kanáli Rhythm. Znie tak, že sa zachovajú všetky iskrivé vysoké harmonické a rýchly dynamický atak je zachovaný – a zároveň umožňuje, aby spodné tóny zneli dýchavo a teplo. Môžete tiež uprednostniť nastavenie LO GAIN pre určité zvuky s nižším ziskom v obidvoch Lead kanáloch, aby bol horný koniec trochu viac vpredu a orientovaný na útok… toto nastavenie funguje skutočne dobre pre štýly bluesového typu. HI GAIN (dolná poloha) je optimalizovaný pre vyšší zisk. Správne vysoké frekvencie sú podstatne vrátené späť – aby sa predišlo obávanej buzzovej kvalite, ktorá môže tak často dominovať priamym gitarovým zvukom – zatiaľ čo spodná oblasť útoku je relatívne nedotknutá. (Extrémne nastavenia na prednom ovládači GAIN vytvoria prirodzenú saturáciu elektrónky čo podstatne ovplyvní vlastnosti útoku.)
HI GAIN – (dolná pozícia prepínača) možno použiť aj na tvarovanie zvuku, keď používate funkciu PULL SHIFT ovládacieho prvku GAIN Rhythm (horných) kanálov pre CRUNCH alebo zosilnené zvuky jednotlivých tónov. V tejto aplikácii bude EQ a pocit oveľa lepšie vyhovovať ako v polohe LO GAIN. HI GAIN obvod je zapojený cez transformátor podobne ako výkonový zosilňovač, a preto reaguje podobne, pokiaľ ide o odozvu na dynamické zmeny vo vašom hraní.
Dva okruhy vám poskytujú možnosť nastaviť ten správny zvuk a pocit pre každý štýl hrania. Môžete bez obáv experimentovať s najlepším spôsobom, ako ich použiť pre vaše nahrávacie techniky a hudbu. Aj keď sú špecificky označené, krížovým použitím sa dajú nájsť mnohé skvelé zvuky. Formula je teda vyhradený nahrávací predzosilňovač.
väčší náhľad na obrázok TOP PANEL
CONTROLS (ovládače):
GAIN – Toto je pravdepodobne najsilnejší ovládací prvok na vašej Formule. Na prednom paneli sú tri z nich: dva smerujú k dvom naskladaným radom otočných ovládačov a ďalší napravo od grafického ekvalizéra. Vo všetkých troch kanáloch určuje citlivosť nastavenie ovládača GAIN citlivosť prvého elektrónkového stupňa predných koncoviek a tým aj celkový charakter zvukového štýlu daných kanálov. Nastavenie v dolných častiach zisku, umožňuje preniknúť viac prirodzeného zvuku nástroja. Pri nastavení vyššie dochádza k rastúcemu množstvu prirodzenej saturácie elektróniek. Keď nastavíte GAIN naplno, vytvorí to overdrive saturáciu vo všetkých kanáloch, pričom dva LEAD kanály sú evidentne schopné podstatne viac tejto saturácie. Množstvo sýtosti je sprevádzané tónovým zafarbením, pretože tento ovládač je otočený nahor a výsledkom je dokonalé vylepšenie zisku. Vrcholové harmonické sa stávajú čoraz recesívnejšími, pretože GAIN sa zvyšuje a vládne teplejšia, spevnejšia povaha. To je ideálne pre tekutú sólovú prácu s vysokým ziskom v LEAD 1 a pridané zameranie tiež dodáva autoritu a naliehavosť LEAD 2 pre agresívnejšie rockové alebo metalové štýly. Spodné oblasti ovládača GAIN sú dokonale prispôsobené čistým zvukom v kanáli 1 a štýlom push alebo blues v dvoch kanáloch LEAD.
Keď sa GAIN a inherentná saturácia znížia, vysoký harmonický obsah sa vráti do pôvodnej rovnováhy. Toto je miesto, kde Formula dáva predpoklad pre bublinkový, iskrivý čistý akord v kanáli 1 alebo menej prehnané jednotlivé tóny fungujú v LEAD 1 a 2. Nájdete tu všetky troj-kanálové ovládače GAIN používajú potenciometre, ktoré podporujú vzťah citlivý na dotyk medzi silou vstupného signálu – a ziskom saturácie . Tieto potenciometre boli pre nás vyrobené na mieru s kužeľmi schopnými poskytnúť maximálny využiteľný rozsah hudobného zisku vo všetkých rozsahoch. Táto nepolapiteľná vlastnosť je rozhodujúca pre expresívnu povahu skvelých zosilňovačov a pri tomto dynamickom tanci si zamilujete odozvu Formuly Pre. Odporúčame vám stráviť nejaký čas skutočným skúmaním jemností tohto najvýkonnejšieho ovládacieho prvku. Rhythm (horný) kanál vašej Formuly má Gain control pot, ktorý je vybavený “Pull Boost”. To vám umožňuje reštrukturalizovať odozvu kanála pre rytmickú prácu s vyšším ziskom alebo sólové zvuky s jedným tónom, ktoré sú medzi bežnými kanálmi Rhythm a Lead, čo sa týka zisku.
POZNÁMKA: Toto pridané zosilnenie sa čiastočne dosiahne tým, že sa umožní, aby plná sila signálu prešla sieťou ovládania tónu, čím sa stávajú prakticky neúčinnými. Vďaka dodatočnému tvarovaniu, ktoré prebieha inde v okruhu, to nie je problém a výsledkom je hladká odozva zosilnenia teplého média. Ak potrebujete kritickejší tvarovací výkon v režime „Boost“ ako pri vynechanej strune tónovej kontroly, vyberte 5-pásmový grafický ekvalizér a tvarujte svoj zvuk tam.
Naučte sa oblasti GAIN a tónové farby, ktoré zvýrazňujú. Mierne úpravy spôsobujú obrovské rozdiely vo zvuku. Vo všetkých kanáloch nájdete sladké body na ovládači GAIN, ktoré spolupracujú s vašou technikou, vašou gitarou a snímačmi a dopĺňajú, zdobia a nakoniec definujú zvuk, ktorý je pre vás všetko.
TREBLE – Rovnako ako u väčšiny gitarových zosilňovačov je ovládač TREBLE najsilnejší z troch otočných ovládačov tónov. Pretože signál tu vstupuje do reťazca ovládania tónu, jeho nastavenie určuje silu signálu odosielaného do BASS a MID, čo výrazne ovplyvňuje ich úlohu v tónovej zmesi. Nastavené na vysoko, TREBLE sú dominantnou silou a účinnosť BASS a MID je podstatne znížená.
Pri nastavení TREBLE na nízko nastane opak a BASS a MID sa stanú dominantnými, čím sa vytvorí teplejšia a tmavšia osobnosť. Táto interakcia platí pre všetky kanály. Z tohto dôvodu dôrazne odporúčame používať ovládanie TREBLE opatrne, pretože môže produkovať niektoré nežiaduce vlastnosti vo zvuku, keď sa používa bez moderovania. To platí najmä pre čisté zvuky v kanáli 1, kde najkrajšie a vyvážené zvuky nájdete pri nastavení TREBLE niekde v stredných rozsahoch. Týmto spôsobom môže ovládanie BASS produkovať dostatok nízkych tónov pre vzdušnejšiu kvalitu a TREBLE sú viac iskrivé, namiesto toho, aby vyčnievali a stali sa drsnými.
Sú prípady, kedy sa môžete odchýliť od tejto schémy a nastaviť ovládač TREBLE na vyššie rozsahy. Pretože tento ovládač je prvý v signálovej ceste a je zodpovedný za množstvo GAIN, ktoré sa privádza do ostatných ovládačov tónov, možno ho použiť na ďalšie nasýtenie signálu. Pre extrémne vysoké sólo zvuky GAIN v dvoch LEAD kanáloch možno budete chcieť experimentovať s nastavením TREBLE dosť vysoko – nie maximálne – ale vyššie, aby ste dosiahli viac blýskavej kvality pri práci s jednou notou.I
V tomto scenári je zvyčajne užitočné znížiť nastavenie ovládacieho prvku PRESENCE na výkonovom zosilňovači, aby ste predišli bzučaniu alebo prenikavému zvuku. Horný posuvník ekvalizéra tiež pomáha, ak PRESENCE na výkonovom zosilňovači nie je úplne správna frekvencia, alebo používate DIRECT Output priamo do mixážneho pultu a nie je tam žiadny zosilňovač. Tento pridaný zisk sa dá použiť aj na posunutie hranice v kanáli 1 pre zvuky overdrive, ale budete musieť byť opäť opatrní, pretože je ľahké rýchlo prejsť cez okraj.
MIDDLE – Tento otočný ovládač určuje zmes stredných frekvencií v mixe. Nie je taký výkonný ako ovládač TREBLE, a preto jeho nastavenie nie je také dôležité pre kombináciu väčšiny zvukových štýlov. Vo všeobecnosti možno povedať, že odolnejší, zhovievavejší a ľahko ovládateľný pocit z hry sa dosiahne nastavením MID v jeho spodných oblastiach (7:00 až 10:30). Vyššie nastavenia (11:00 až 3:00) pridajú úder a jas, najmä pri zvukoch s vyšším GAIN, kde má tendenciu sústrediť overdrive bližšie na noty. Extrémne nastavenia (3:00 až 5:00) môžu spôsobiť, že budete cítiť trochu tuhšie a neohrabanejšie, takže na to možno budete chcieť pamätať pri vytáčaní.
Na zmiernenie tohto efektu, keď sú v poriadku vysoké nastavenia MID, môžete skúsiť mierne zvýšiť ovládanie BASS. Na hornom konci tohto ovládacieho prvku je podstatne pridaný GAIN (medzi 2:00 a 5:00) a tento rozsah môže byť užitočný na pridanie nejakého klipu do zeleného (rytmického) kanála, keď je predný ovládací prvok GAIN tiež nastavený vysoko. Pomocou režimu ťahania „BOOST“ zeleného kanála umožňuje tento horný rozsah ovládača MID ďalšiu saturáciu zvuku pre tekutejšiu alebo hlasitejšiu prácu s jedným tónom. Ako už bolo spomenuté, stredné ovládanie spodných kanálov je zdieľané LEAD 1 aj LEAD 2. Vo všeobecnosti použite moderovanie s týmto výkonným ovládaním. Väčšina úžasných a vyvážených zvukov vo Formule sa nachádza s týmto ovládacím prvkom niekde v jeho strednom rozsahu. Rovnako ako ovládanie GAIN, aj tu je na hornom konci tohto ovládacieho prvku pridané zosilnenie, ktoré môže byť užitočné…najmä na zvýšenie GAIN kanála 1 pre crunch alebo sólové zvuky.
väčší náhľad na obrázok TOP PANEL
BASS – To je zodpovedné za zmiešanie nízkych frekvencií v mixe a jeho účinnosť do značnej miery závisí od nastavenia ovládača TREBLE. Je posledný v dráhe signálu, a preto sa do BASS privádza menšie množstvo signálu, keď je na mieste vysoké nastavenie TREBLE. Ak chcete dosiahnuť maximálny výkon z ovládania BASS, skúste použiť rozsah nastavení TREBLE medzi 10:00 a 2:00. Nielen, že tento rozsah umožňuje dostatok signálu, aby sa dostal do ovládania, ale náhodou je to miesto, kde TREBLE reaguje najpriaznivejšie a hudobne. Pre určité čisté zvuky v kanáli 1 sa môžete od tejto schémy odchýliť, aby ste dosiahli viac dychu alebo teplejší jazzový zvuk. Ak chcete dosiahnuť vyšší GAIN sólových zvukov v ktoromkoľvek z troch kanálov, možno budete musieť spustiť BASS o niečo nižšie, aby ste sa vyhli nerovnomernému charakteru v trsáku. (ATTACK – nábeh). Dobrým orientačným pravidlom môže byť ; čím vyšší je GAIN, tým nižšie nastaviť BASS, pretože na rozdiel od mnohých výrobcov gitarových obvodov je váš vzorec hrubší – nie hlučnejší – so zvyšovaním GAIN
MASTER – Ovládajú výstupné vyváženie troch kanálov a umožňujú prehrávať široké spektrum nastavení GAIN pri mnohých rôznych úrovniach hlasitosti. Ako ste si pravdepodobne všimli, existujú tri z týchto ovládacích prvkov; jeden na konci každého radu ovládačov ( MATER RHYTHM a LEAD 1) a jeden pod ovládačom LEAD 2 GAIN na pravej strane GRAPHIC EQ. Pre tieto ovládacie prvky neexistuje žiadne skutočné správne alebo nesprávne nastavenie, ale opäť najvyváženejšie zvuky sa nachádzajú v stredných rozsahoch spektra (9:30 až 2:30) a toto je naša predstava preferovaného nastavenia. Tieto ovládacie prvky tiež vykonávajú ďalšiu funkciu a to určenie množstva signálu privádzaného do konektora EFFECTS SEND. Nastavené na nízko, produkujú približne ekvivalentný signál na úrovni nástroja (menší/slabší). Nastavený na vysoko – signál je v podstate signál na úrovni linky (väčší/horší) a malo by ho byť dostatok pre zariadenia na spracovanie v profesionálnej kvalite.
Ak chcete efektívne odstrániť MASTER z okruhu ktoréhokoľvek kanála, môžete ich nastaviť úplne hore (naplno) pre iný charakter a použiť posledný ovládač LEVEL na nastavenie hlasitosti počúvania. Majte však na pamäti, že to pravdepodobne preťaží vstupnú fázu akéhokoľvek procesora, ktorý môžete mať v slučke. Aj keď je to skvelý trik pre rôzne zvuky, dosť sťažuje prepojenie efektov a prepínanie medzi kanálmi a môže byť vyhradené pre časy, keď potrebujete naraz iba jeden zvuk.
GRAPHIC EQ – Vaša nová Formula ponúka ešte väčšiu kontrolu nad zvukom ako zosilňovače, ktoré používajú iba tradičné strunové otočné ovládače, a to vďaka zabudovanému 5 PÁSMOVÉMU GRAFICKÉMU EKVALIZÉRU. Tento výkonný nástroj na tvarovanie tónov využíva širokopásmové pole zamerané na frekvencie, ktoré sú pre elektrickú gitaru najdôležitejšie. Širokopásmová schéma je nekonečne príjemnejšia na použitie ako tradičné úzke pásmo 1/3 oktávy alebo 31 pásmové zostavy, ktoré sa často vyskytujú v arénach typu zosilnenia.
Je tiež intuitívnejší ako zametací parametrický typ používaný v nahrávacej doméne. S menším počtom pásiem pokrývajúcich širšie, no nemenej efektívne oblasti spektra, môžete zvuky, ktoré hľadáte, nájsť rýchlejšie. A keďže je to bližšie k interaktívnemu formátu ako k filtru zárezu / zosilnenia, je menšia šanca na nerovnomernú odozvu. Úzko-pásmový alebo parametrický dizajn funguje skvele, ak ste zbehlý v ich používaní, ale ak nie ste oboznámení s jeho úskaliami, výsledkom je zvuk s veľkými alebo extrémnymi dierami v mixe – zlé správy pre gitaristov, ktorí to majú dosť ťažké. dostať nástroj na dotyk aj cez hmatník.
K EQ sa pristupuje manuálne pomocou troj-polohového mini prepínača naľavo od poľa posuvníkov a dá sa použiť tromi rôznymi spôsobmi.
(1) Ak chcete vylepšiť celý charakter Formuly pomocou jednej krivky pre všetky tri kanály, vyberte EQ IN (prepnutie nahor).
(2) Ak chcete ekvalizér buď úplne obísť, alebo ho pomocou nožného ovládača prepnite nožným spínačom dovnútra alebo von z ľubovoľného kanála, vyberte EQ OUT / FS (prepínajte stredovú polohu).
(3) Ak chcete automaticky vložiť EQ do LEAD 2, vyberte pozíciu EQ / LD2 (prepnite nadol). Táto posledná pozícia vám umožňuje výrazne zmeniť farbu zvuku druhého Lead kanála, aby ste sa ešte viac odchýlili od hlasu LEAD 1.
Pretože tieto dva kanály zdieľajú duplicitnú sadu otočných ovládačov, možnosť predprogramovať GRAPHIC EQ pre LEAD 2 a prispôsobiť ho vášmu zvukovému štýlu – robí dva hlavné kanály Formulas super všestrannými. So všetkými možnými kombináciami sa už nikdy nebudete musieť obávať možných kompromisov medzi LEAD 1 a LEAD 2. V prípade, že ste nikdy nepoužili zosilňovač Mesa/Boogie v kanáli LEAD s GRAPHIC EQ, radi by sme vám navrhli vyskúšať jedno nastavenie, ktoré zachová v priebehu rokov. Nastavenie na obrázku vyššie (alebo jeho mierna variácia) sa tu označuje ako klasická krivka „V“. V priebehu rokov ho používa nespočetné množstvo hráčov, z ktorých mnohí sú svetovými umelcami v oblasti nahrávania / turné, ako spôsob, ako rozšíriť a zväčšiť svoj zvuk.
Ponorením stredov a zosilnením hĺbok a výšok týmto spôsobom môže vzniknúť gitarový zvuk väčší ako život… dokonca aj z malých kabín 1 x 12, ktorým len ťažko uveríte. Pozor však…je to návykové a keď už budete počuť tento väčší zvuk, nebuďte prekvapení, ak vám zvuky un-EQ neznejú rovnako. Len tomu chvíľku a oni budú znova… trpíte EQ-hangoverom!
Ako sme povedali, toto nastavenie je optimálne pre zvuky s vysokým GAIN v Lead kanáloch, ale tiež funguje dobre pre niektorých ľudí v čistom kanáli. Každopádne, či už ste v obrovskej kríze alebo nie, je to skvelý spôsob, ako vyskúšať silu zvukového tvarovania GRAPHIC EQ. A v každom prípade, použite svoju predstavivosť a voľne experimentujte vo všetkých kanáloch.
väčší náhľad na obrázok TOP PANEL
OUTPUT – Tento väčší gombík je konečným ovládaním výstupnej úrovne pre všetky tri kanály Formuly (MASTER VOLUME). Po vytočení zvukov podľa chuti a zmiešaní pre ich príslušné úrovne pomocou ovládačov MASTER jednotlivých kanálov tu možno ovládať celú úroveň hlasitosti predzosilňovača bez prerušenia prednastavenej kombinácie kanálov. A pretože tento ovládací prvok prichádza na koniec signálovej cesty, úpravy tu nezmenia silu signálu na konektore Effect Send.
CHANNEL SELECT – Tento tro-jpolohový prepínač vyberá kanály manuálne z predného panela, takže keď ste v štúdiu, môžete si vybrať zvuky bez toho, aby ste museli pripájať nožný ovládač. Ak chcete použiť nožný ovládač na živé situácie, nezabudnite zvoliť strednú polohu LEAD 1 prepínača CHANNEL SELECT. Iba v tejto polohe spustí nožný ovládač kanály na diaľku.
POWER – jeho prepínač ovláda tok striedavého prúdu do Formuly. Nezabudnite skontrolovať menovité napätie zásuvky, do ktorej pripájate napájací kábel Formuly. V Spojených štátoch je menovité napätie 120 voltov AC. Exportné modely sú takto označené a menovité napätie je uvedené tesne nad zásuvkou AC napájacích káblov. Keďže neexistujú žiadne výkonové elektrónky na zahriatie, nie je potrebný prepínač Standby a táto úvaha spolu s dostupným priestorom nás prinútila vzdať sa prepínača Standby a zahrnúť iba vypínač Power.
Dobrým úvodným postupom môže byť zvyk, že pred zapnutím napájania vytočíte ovládače VÝSTUPU na nulu. Tým sa zabráni možnosti odpálenia buď konzoly / monitorov v štúdiu – alebo kombinovaného zosilňovača / reproduktora v živom zariadení, keď sa elektrónky zahrievajú pri poslednom použitom živom zvuku. Jednoduchý cvik, ale šetrný k výbave, ako aj k uchu, ktorý určite ocenia všetci.
Teraz, keď sme sa zaoberali ovládacími prvkami a funkciami predného panela vzorcov, poďme prejsť do časti Zadný panel a zoznámiť sa s tým, ako prepojiť Formulu Pre na živé súpravy a konzoly.
ZADNÝ PANEL
A.C. POWER RECEPTACLE – Formula Pre – zosilňovač používa odnímateľný I.E.C. typ napájacieho kábla na napájanie striedavým prúdom. Napájací kábel dodaný s vašou jednotkou by sa mal používať vždy, keď je to možné, pretože sme ho zvolili pre jeho priliehavosť. Pretože tento typ RECEP-TACLE je do istej miery univerzálny a používa sa v mnohých produktoch v oblasti elektronických hudobných nástrojov aj mimo nich, môžete použiť iné šnúry tohto typu, ak dodávaná šnúra nie je k dispozícii. Ak je to potrebné, skontrolujte, či je kábel zasunutý úplne do NÁDOBKU, aby ste zaistili neprerušovaný výkon. V USA je správne napätie 117 voltov AC (110-120). Vždy sa uistite, že je Formula pripojená k jej menovitému napätiu, aby ste predišli poškodeniu vnútorných obvodov.
Je dobré sa pri vystupovaní v prostredí, ktorým si nie ste istí, (najmä staršie miesta alebo vonkajšie podujatia, kde sa niekedy na napájanie javiska používajú generátory) opýtať, aké je vstupné napätie. Exportné modely – pozrite si štítok na jednotke alebo požiadajte svojho predajcu/distribútora o potrebné požiadavky na menovité napätie. Ak napevno zapojíte svoju živú súpravu a narežete všetky AC káble na dĺžku a potom potrebujete ďalší kábel pre svoj štúdiový stojan alebo jednoducho chcete náhradný kábel do legendárneho vrecka na káble – zavolajte nám a my vám radi pošleme jeden za nominálnu hodnotu. poplatok.
FUSE – Pretože Formula Pre-amp nemá žiadne výkonové elektrónky, je nepravdepodobné, že budete musieť niekedy vymeniť FUSE, takže sa nezdá byť prístupná zo zadného panela. Z bezpečnostných dôvodov však Formula má VNÚTORNÚ HLAVNÚ POISTKU umiestnenú vo vnútri podvozku. V nepravdepodobnom prípade, že by FUSE niekedy praskla, je veľmi ľahké ju vymeniť.
VÝMENA VNÚTORNEJ POISTKY: Vypnite napájanie jednotiek. Keď je váš nástroj stále pripojený k vstupu – zabrnknite na niekoľko akordov s hlasitosťou nástroja úplne hore, aby ste vybili všetok prúd, ktorý zostal vo filtračných kondenzátoroch (len pre prípad, že by ste sa niektorého náhodou dotkli). Odpojte AC napájací kábel z jeho zásuvky. Pomocou malého krížového skrutkovača odskrutkujte plechové skrutky, ktoré pripevňujú veko k šasi, a odstráňte veko. Pri pohľade zo zadnej strany jednotky uvidíte malú dosku plošných spojov priamo pred napájacím transformátorom s dvoma vodičmi vychádzajúcimi z vypínača POWER na prednom paneli. Pod ochranným plastovým krytom je v držiaku FUSE. Odstráňte kryt, aby ste odkryli FUSE. Na odstránenie starej POISTKY môžete použiť buď ruky, alebo na jej uchopenie pár izolovaných klieští – dávajte však pozor, aby ste nestlačili príliš silno a nerozbili sklo. Vymeňte FUSE za novú s rovnakým hodnotením a uistite sa, že ide o FUSE typu Slo-Blo! Fast-Blo FUSE v tejto aplikácii nevydrží. Nasaďte ochranný kryt a nasaďte ho späť na hornú časť jednotky. Zapojte napájací kábel späť a otestujte ho pred zaistením veka skrutkami.
Ak je všetko v poriadku – vypnite napájanie a zaskrutkujte skrutky, pričom ich mierne utiahnite. Ak sa jednotka nezapne, vypnite vypínač POWER (nezabudnite znova vybiť kondenzátory), odstráňte veko a kryt FUSE a skontrolujte, či je FUSE bezpečne upevnená v držiaku FUSE. Ak bola vymenená FUSE bezpečná, skúste inú FUSE. Ak stále nie je napájanie – zastavte a zavolajte nám alebo navštívte autorizovaného technika.
NEPOKÚŠAJTE sa opraviť jednotku sami! FUSE je jediná užívateľsky opraviteľná časť vo vašom Formula Pre-amp. Domáce modely v USA používajú: 1 Amp Slo-Blo. Pre exportné modely: obráťte sa na svojho predajcu/distribútora.
väčší náhľad na obrázok REAR PANEL
GROUND LIFT – Tento mini prepínač zdvihne uzemnenie okruhu od uzemnenia plechového šasi. Normálne je uzemnenie obvodu spojené so zemou šasi tak, že existuje jedno spoločné uzemnenie. V určitých rackových aplikáciách, či už ide o živé rackové systémy s viacerými používanými predzosilňovačmi, alebo v štúdiovom prostredí, kde je Formula pripojená ku konzole, scenár spoločného uzemnenia v skutočnosti vytvára slučku. Odstránením uzemnenia obvodu od uzemnenia podvozku možno tento nepríjemný humbuk často odstrániť. Neexistuje žiadny správny spôsob, ako používať Formulu (uzemnená alebo zdvihnutá), ale ak nepociťujete žiadny hluk súvisiaci so zemou, bolo by vhodnejšie použiť jednotku v polohe GROUND (prepínať nadol).
EFFECTS LOOP & MIX CONTROL – Formula spracováva externé spracovanie signálu rovnakým spôsobom, ako to robí väčšina nahrávacích technikov v prostredí profesionálov. Suchý signál DRY (stopa) je hlavným zdrojom a druhý signál WET sa vytvorí paralelne, odošle sa cez požadované spracovanie a potom sa primieša späť na samostatnom faderi, aby sa zabezpečila artikulácia a čistota pôvodného signálu alebo stopy. Efektová slučka Formily Pre pozostáva z mono 1/4” SEND a páru 1/4” RETURNS, ktoré sú označené LEFT a RIGHT a otočného ovládača FX MIX. SEND je zdrojom a RETURNS sa stávajú bodom patchu pre paralelný vlhký – WET (efektívny) signál. Otočný ovládač (ako druhé stlmovače signálu v štúdiu) určuje množstvo mokrého (efektového) signálu, ktorý sa zmieša so suchým (neefektovaným) signálom. Týmto spôsobom si môžete vybrať, či chcete spustiť signál veľmi mokrý, alebo ponechať signál prakticky nedotknutý efektmi, čím si zachováte najvýrečnejší a najnaliehavejší zvuk a pocit.
Ovládanie MIX má rozsah, ktorý sa pohybuje medzi 10 % a 100 % mokrej (WET) zmesi. Nie je možné úplne odstrániť paralelný signál z cesty EFFECTS LOOP pomocou ovládača FX MIX (je to z dôvodu nášho rozhodnutia zachovať maximálny tonálny výkon počas používania LOOP). Pripojte svoje procesory nasledujúcim spôsobom, ako je znázornené nižššie:
Ak je váš procesor samostatné zariadenie alebo si jednoducho želáte spracovať iba jednu stranu stereo zväzku – môžete si vybrať ktorýkoľvek z konektorov EFFECTSLOOP RETURN (ĽAVÝ alebo PRAVÝ) vo vzorcoch. oba spracovávajú rovnaký zvuk. Len sa uistite, že vaše kanály sú rovné, keď budete pokračovať v signálovom reťazci k výkonovému zosilňovaču. Po privedení signálu do konektora EFFECTS LOOP SEND nevyužitý konektor RETURN nebude produkovať signál na príslušnom konektore MAIN alebo RECORD OUTPUT.
POZNÁMKA: Keď sa PARALLEL EFFECTS LOOP nepoužíva a ku konektorom SEND a RETURN nie je nič pripojené, skontrolujte, či je ovládač EFFECTS MIX nastavený na 10 % (proti smeru hodinových ručičiek na zastavenie). Toto nastavenie zaisťuje vždy najlepší možný tón a výstupný zisk. Ak budete svoju Formulu používať stále napevno zapojenú do toho istého systému, nebude to problém. Ak však Formulu nosíte do rôznych štúdií oddelene alebo ju často beriete dovnútra a von z vášho zariadenia, je dobrým zvykom označiť si nastavenie EFFECTS MIX control tužkou a „vynulovať“ tento ovládač zakaždým, keď odpojíte procesory. Hoci Formula bude stále produkovať skvelý zvuk, aj keď sa táto rada nedodrží, charakteristiky odozvy na útok a výstupné úrovne budú ohrozené.
Aj keď je EFFECTS LOOP Formula Pre-amps najlepším typom pre gitarový produkt, ktorý si zachováva prirodzené útočné charakteristiky a celkovú kvalitu zvuku a pri jeho vývoji sa nešetrilo žiadnymi nákladmi, naše testy viedli k zaujímavým zisteniam. Najlepšie zvukové a hmatové výsledky sme dosiahli úplným obídením EFFECTS LOOP a prepojením vonkajšieho zariadenia priamo medzi predzosilňovač a koncový zosilňovač pomocou krátkych a kvalitných káblov.
Aj keď sa to môže zdať v mnohých ohľadoch v rozpore so samotným konceptom – a dôvodom – paralelnej efektovej slučky, v opakovaných testovacích situáciách sme zistili, že zvuk je viac trojrozmerný a plný úderu, tela a života ako zvuk toho istého. Spracovanie používané v EFFECTS LOOP s ekvivalentnými dĺžkami káblov. Teoreticky (a elektronicky) to nedáva dobrý zmysel – a v skutočnosti by to malo spôsobiť väčšiu degradáciu tónu kvôli citlivejším impedanciám prítomným na MAIN výstupoch. Napriek tomu, že sme sa stali dizajnérskym tímom z prvej teórie a neskoršej verzie, táto schéma PATCH sa nám osvedčila. Dlho sme si mysleli, že je to pravda, a v skutočnosti sme tento tip zahrnuli do používateľských príručiek niektorých našich ďalších produktov. Na overenie našich zistení sme nedávno vykonali sčítanie používateľov TriAxis (programovateľných predzosilňovačov) medzi našimi zákazníkmi, ktorí sa pripájajú cez telefón a turistickými umelcami. a zistili, že väčšina používa ich spracovanie medzi predzosilňovačom a koncovým zosilňovačom, čím sa ich efektové slučky ukladajú pre špecifickejšie prepínateľné aplikácie. Keď sa ich opýtali prečo, takmer vo všetkých prípadoch povedali, že sa im viac páčil zvuk medzi predzosilňovačom a koncovým zosilňovačom. Vyskúšajte teda oba spôsoby pre svoju špecifickú aplikáciu a vyberte si ten, ktorý najlepšie vyhovuje vašim ušiam a požiadavkám na záplaty. Neexistuje správny alebo nesprávny spôsob, ako prepojiť spracovanie s vašou formulou, takže experimentujte podľa ľubovôle.
POZNÁMKA: Ak máte v úmysle nahrávať pomocou VÝSTUPOV PRIAMY ZÁZNAM Formuly a chcete použiť rovnaké spracovanie, aké používate vo svojom živom zariadení a vytlačiť ho na stopu (stopy), budete musieť napájať procesory z VÝSTUPOV RECORDING, nie z HLAVNÝCH (MAIN) VÝSTUPOV. Odtiaľ budete musieť pripojiť jeden (alebo oba, ak ste stereo) z VÝSTUPOV procesora k LINE VSTUPOM konzoly. Signál by mal mať primeranú úroveň a zmes by mala byť blízka tomu, na čo ste zvyknutí vo svojom živom reťazci.
EXTERNAL SWITCH JACKS – Tieto tri 1/4” jacky umožňujú spustenie troch kanálov Formuly pomocou externého spínacieho zariadenia, takže môže byť použitý v MIDI riadenom rackovom systéme. V tejto schéme môžu byť kanály vyvolané undermidi programy. Konektory reagujú na akúkoľvek logiku prepínača typu s aretáciou typu „tip-to-ground“. Prepínač CHANNEL SELECT na prednom paneli musí byť v strednej polohe (LEAD 1) aby konektory EXTERNAL SWITCH reagovali na externý spínací zdroj.
väčší náhľad na obrázok REAR PANEL
RECORD OUTPUTS – K dispozícii sú dva transformátorovo vyvážené 1/4” TIP-RING – SLEEVE RECORD OUTPUTS jacky, ktoré vytvárajú stereo zdroj pre nahrávacie potreby, ktoré možno použiť buď v symetrických alebo nesymetrických mix-konzolách. Tieto dva výstupy sú privádzané signálom hneď za spoj, kde EFFECTS LOOP’S RETURN’S sa spojí s pôvodným signálom, takže akékoľvek spracovanie, ktoré máte v LOOP, sa objaví na RECORD OUTPUTS. Konektory sú zapojené tak, že ak nemáte konzolu so symetrickými vstupmi alebo jednoducho nechcete použiť symetrický signál, môžete do konektorov RECORD pripojiť obyčajný (tienený) mono 1/4” konektor a vytvoriť tak nevyvážený signál. Zatiaľ čo vo väčšine profesionálnych štúdií sú prakticky všetky signály vyvážené, nemá to žiadny vplyv na kvalitu výkonu, ktorú môžete dosiahnuť v prostredí nevyváženého projektu alebo domáceho štúdia. Hlavným rozdielom môže byť mierny pokles vyšších harmonických v dôsledku kapacity kábla. Najlepšie sa tomu dá vyhnúť udržiavaním najkratších dĺžok kábla od Formuly ku mixpultu. (Toto pravidlo platí pre všetku kabeláž v nevyváženom štúdiovom formáte.)
POZNÁMKA: Tieto výstupy fungujú v spojení s mini prepínačom RECORD VOICE na prednom paneli, ktorý, ako už bolo spomenuté vyššie, vynuluje zvolený štýl zvuku a podľa toho vyladí hlas.
POZNÁMKA: POZRITE SI ČASŤ PREDNÝ PANEL – RECORDING.
SIGNAL LEVELS – Úrovne prítomné na RECORD OUTPUTS sú určené nastaveniami jednotlivých Channel MASTERS a koncovým ovládačom OUTPUT. Ako bolo uvedené vyššie v časti OUTPUT v časti Predný panel, zdá sa, že nastavenia medzi 9:30 a 12:30 poskytujú najlepšie výsledky pre väčšinu všetkých situácií. Pre priame aplikácie v mnohých konzolách sme zistili, že oblasť 11:00 je dobrým východiskovým bodom. Zdá sa, že táto oblasť s podobnými nastaveniami na jednotlivých kanáloch MASTERS produkuje veľmi dobre fungujúcu ÚROVEŇ SIGNÁLU pre väčšinu aplikácií. Nastavte konzolu podľa toho a mali by ste mať veľa priestoru na prispôsobenie sa rôznym zvukom vo všetkých troch kanáloch.
POZNÁMKA: Pri používaní funkcie RECORD OUTPUTS sa vyhnite nastaveniu úrovne OUTPUT nad 1:00, pretože je možné preťažiť obvody RECORD – ako aj vstupný stupeň mnohých konzol – určitými nastaveniami kanálov a určitých snímačov.
POZNÁMKA: Keď sú RECORD OUTPUTS pripojené ku konzole, akékoľvek načítanie HLAVNÝCH VÝSTUPOV ich pripojením k výkonovému zosilňovaču alebo procesoru spôsobí značnú stratu signálu na RECORD OUTPUTS. Je to preto, že HLAVNÉ VÝSTUPY nie sú vyrovnávané v snahe zachovať všetky rúrkové kúzla produkované kombináciou impedancie, ktorá sa vyskytuje na HLAVNÝCH VÝSTUPOCH Formuly a na vstupe elektrónkového zosilňovača. Po vyskúšaní všetkých mysliteľných scenárov vyrovnávania s žalostnými výsledkami sme odmietli obetovať jednu kvapku Lead tónu Formuly pre túto jednu schému opráv.
Ak musíte súčasne pripojiť RECORD aj HLAVNÉ VÝSTUPY – tu je niekoľko možných možností na navigáciu v tejto výraznej idiosynkrázii záplatovania:
1) Nahrávajte v mono a pošlite živý signál v mono pomocou jedného z výstupných kanálov RECORD OUTPUT a protiľahlých kanálov MAIN OUTPUT.
(2) S jedným alebo oboma RECORD OUTPUTS pripojenými ku konzole pripojte HLAVNÉ VÝSTUPY k procesoru namiesto výkonového zosilňovača. To pravdepodobne dosť zníži množstvo straty signálu na RECORD OUTPUTS – pretože existuje menší vplyv na zaťaženie HLAVNÝCH VÝSTUPOV Formuly, pretože väčšina vstupných stupňov procesorov má vyššiu impedanciu.
(3) Na zníženie stupňa zaťaženia použite externé vyrovnávacie zariadenie na HLAVNOM VÝSTUPE (-och) receptúry. Plánujeme ponúkať takéto zariadenie – zavolajte na naše oddelenie zákazníckych služieb pre viac informácií o dostupnosti tohto príslušenstva.
MAIN OUTPUTS – Formula poskytuje dva výstupné kanály na privádzanie signálu buď do stereo výkonových zosilňovačov, efektových procesorov (pozri EFFECTS LOOP – uvedené vyššie v sekcii Zadný panel tejto príručky) alebo dokonca návratových efektov alebo výkonových stupňov samostatných zosilňovačov. Formula je teda stereo predzosilňovač s dvoma identickými signálmi, ktoré sa objavujú na HLAVNÝCH VÝSTUPOCH. Pre mono aplikácie jednoducho pripojte jeden z konektorov MAIN OUTPUT k vášmu výkonovému zosilňovaču alebo procesoru. Ak chcete súčasne používať MAIN aj RECORD OUTPUTS v mono schéme, pripojte protiľahlé výstupy (jeden kanál HLAVNÝ VÝSTUP k vášmu výkonovému zosilňovaču – RECORD ostatných kanálov k vašej konzole…pozri POZNÁMKA v časti RECORD v časti Zadný panel).
HLAVNÉ VÝSTUPY sú privádzané signálom z troch individuálnych kanálov MASTERS, ako aj z ovládača konečnej úrovne výstupu, ktorý sa nachádza úplne vpravo na prednom paneli. Ako už bolo spomenuté, kanály sú ovládané súčasne s jedným ovládačom OUTPUT, pretože tento potenciometer sú vlastne dva synchrónne potenciometre v jednom. Aby bolo možné ovládať výstupné kanály oddelene, musia byť odoslané do dvoch rôznych zdrojov energie a odtiaľ potom nezávisle riadené. Pri tomto type nastavenia môže byť potrebné zdvihnúť uzemnenie na jednom zo zdrojov energie, aby sa predišlo uzemňovacej slučke. Táto aplikácia sa najčastejšie vyskytuje, keď sa predzosilňovač používa na napájanie dvoch alebo viacerých výkonových zosilňovačov na veľkom pódiu, kde sú potrebné skrinky zadného aj predného monitora.
TUBE BAY – Formula používa 5 duálnych triódových predzosilňovacích elektróniek typu 12AX7A pre svoje celo-elektrónkové obvody, ktoré sú namontované vodorovne a zapustené v ľahko dostupnom elektrónkovom poli. V nepravdepodobnom prípade, že by ste potrebovali vymeniť elektrónku, môžete to urobiť tak, že ju jednoducho vytiahnete z jej objímky a zapojíte novú. Keďže objímky elektrónky držia kolíky na elektrónke dosť pevne, pomáha jemne zakývať elektrónkou späť a pri inštalácii náhradnej trubice sa uistite, že kolíky na trubici nie sú ohnuté (ohnuté kolíky môžete narovnať pomocou klieští s hrotmi ihly) a pred vložením trubice ich opatrne zarovnajte.
Netlačte na elektrónky silou – ak nejde celkom hladko – pravdepodobne máte trubicu zle zarovnanú alebo je možné, že jeden alebo viac kolíkov je ohnutý. Násilím na trubicu môže dôjsť k poškodeniu zásuvky. Vždy skontrolujte kolíky na trubici predtým, než sa ich pokúsite zasunúť do zásuvky.
väčší náhľad na obrázok REAR PANEL
POZNÁMKA: Pozrite si TABUĽKU ÚLOH TUBE na nasledujúcej strane, kde nájdete jednotlivé úlohy, ktoré každá trubica zohráva v okruhu Formuly. Zvyčajne je to jedna trubica, ktorá je zodpovedná za poruchu a neodporúča sa, aby ste vymieňali všetkých päť trubíc. Predzosilňovacie elektrónky – na rozdiel od výkonových elektrónok – môžu skvele fungovať mnoho rokov a pred inštaláciou do vašej jednotky vo výrobe boli testované a testované na výkon a tón. Môžete pokojne experimentovať s inými predzosilňovačmi, ale ak tak urobíte, prosím…urobte si láskavosť – všimnite si, ktorá elektrónka bola v ktorej objímke elektrónky predtým, ako elektrónku vyberiete! Ak budete sledovať toto umiestnenie trubice, budete si istí, že sa budete môcť vrátiť a uviesť jednotku tak, ako bola predtým, ako ste ju zmenili, čo je najužitočnejšie, uisťujeme vás.
POZNÁMKA: Hoci akýkoľvek 12AX7A bude fungovať vo vašom predzosilňovači Formula Pre, 6-mesačná záruka na Formulu je platná len s nasadenými originálnymi alebo náhradnými trubicami Mesa.
Teraz, keď sme skontrolovali všetky funkcie a ovládacie prvky, ste pripravení na zábavnú časť – skúmanie nespočetných úžasných zvukov, ktoré Formula dokáže produkovať. Domnievame sa, že prekoná vaše očakávania a stane sa neoceniteľným nástrojom vyjadrenia, ktorý vašej hudbe dodá radosť a inšpiráciu. Ak máte nejaké otázky, na ktoré ste po prečítaní tejto príručky neodpovedali, zavolajte na naše oddelenie služieb zákazníkom a porozprávajte sa s jedným z našich produktových špecialistov a oni vám radi pomôžu s vašimi potrebami.
Prajeme vám veľa rokov radosti s Formulou a dúfame, že to prispeje k vášmu hudobnému naplneniu naživo aj pri nahrávaní. Na zdravie…! A ešte raz ďakujeme, že ste nám dôverovali pri zostavovaní vášho zosilňovača. Od nás všetkých v Mesa/Boogie, užite si to!
Andrasovan CUSTOM FSW
Andrasovan CUSTOM FSW (na mieru robený MANUAL / MIDI nožný ovládač) mi vyrobil Andrej Andrašovan (inak díky moc Andrej za super robotu a vlastne aj vymyslený SW) na moje požiadanie a potreby. Jedná sa v podstate o nožný prepínač so všetkými funkciami, ako ponúka original prepínač od Mesa Boogie pre tento model s tým, že tam je dorobené aj MIDI ovládanie. Prepínať kanály MB Formula Pre a EQ (ekvalizér) je s týmto nožným ovládačom možné buď MANUÁLNE (Rythm – Lead 1 – Lead 2 – EQ) alebo pomocou MIDI a je teda možné túto jednotku riadiť napr. centrálne spolu aj s multiefektom alebo iným zariadením.
Veľmi dôležité !!!
Ak chcete, aby Vám fungoval prepínač pre kanály a EQ, musíte na MB Formula Pre nastaviť prepínače kanál a EQ do strednej polohy FT SW !!!
Prepínač kanálov pre MESA Formula Preamp
Priložený DIN kábel zapoj medzi výstup AMP na prepínači a vstup FT.SW. na Formula Preampe ▼.
MIDI vstup IN a výstup THRU zapoj rovnako, ako je obvyklé u ostatných prístrojov ▼.
Kanály sa prepínajú nožnými tlačítkami, alebo MIDI povelmi Program Change Pri prepínaní tlačítkom si pedál pamätá, ktorém kanálu priradiť Equalizer zapnutý, alebo vypnutý. Pri prepínaní MIDI povelmi si každý zo 128 programov pamätá nastavenie EQ.
Zmena programu (Program Change PC):
Pošli MIDI PC príkaz, ktorý chceš zmeniť. Ak chceš zmeniť EQ voľbu, prepni ju pravým tlačítkom. Potom stlač tlačítko toho kanálu, ktorý má byť zapamätaný a drž dve sekundy až sa rozsvietia led ďalších dvoch kanálov. Urob to do pol minúty, potom už sa nedá nový program zapamätať. Doporučujem poslať iný MIDI PC a opäť ten zmenený, aby si mal istotu, že sa správne zapamätal.
MIDI DATA PC: (nastavený je MIDI kanál 11 – ale dá sa zmeniť)
PC 01 – Rythm kanál Forlula Pre bez EQ ▼
PC 02 – Lead 1 kanál Forlula Pre bez EQ ▼
PC 03 – Lead 2 kanál Forlula Pre bez EQ ▼
PC 04 – Rythm kanál Forlula Pre s EQ ▼
PC 05 – Lead 1 kanál Forlula Pre s EQ ▼
PC 06 – Lead 2 kanál Forlula Pre s EQ ▼
Ďalšie programy (PC) si vieš dorobiť (ak treba)
Zmena nastavenia EQ on/off pri prepínaní tlačítkom:
Počas zapnutia napájania drž tlačítko toho kanálu, u ktorého chceš zmenu dve sekundy až sa rozsvietia led ďalších dvoch kanálov.
Zmena MIDI kanálu:
Počas zapnutia napájania drž tlačítko EQ dve sekundy až kým nezačnú striedavo blikať 3 led pri tlačítkach kanálov. Pošli po MIDI Program Change povel na novom kanáli. Ledky prestanú blikať a prístroj je prepnutý na nový MIDI kanál.
Nožný prepínač k tomuto modelu:
https://reverb.com/item/27674484-mesa-boogie-formula-pre-fu-2p
https://mojagitara.com/wp-content/uploads/2024/04/FORMPRE.pdf
Nožný prepínač Mesa Boogie FU-2P
https://store.mesaboogie.com/products/footswitch-formula-preamp.html SK FORM
Funkcie: Rhythm, LD, LD2, EQ Switch
Kde sa používa: Formula Preamp
Použitý kábel: Položka č. 678465
Kábel nie je súčasťou dodávky
https://store.mesaboogie.com/products/cable-5-pin-din-male-male-25-ft.html SKU 678465
https://store.mesaboogie.com/categories/shop/footswitches/preamp-footswitches/formula-preamp-footswitch.html