Podobné články
Superhmatník – zobrazenia a funkcie
WORKSHOP Ahoj, zdanlivo zanedbateľná téma ale pozor, práve naopak! Doporučujem si ju dobre, dobre pozrieť a naštudovať, ak teda máte záujem sledovať moju výuku. Značenie som prispôsobil tak, aby v…
Bluesová pentatonika – Cvičenie-003 a/b/c/d/e/f
V tomto cvičení sa opäť zameriame na rovnakú „rifovú polohu“ ako v cvičenia-001. aj cvičení-002. Tu si môžete pripomenúť bluesovú pentatoniku (jej odvodenie a cvičenia). Opäť ju budeme ju hrať…
Rozbor akordových hmatov C5b
WORKSHOP V tomto článku si ukážeme niektoré možnosti hrania akordového hmatu C5b = C – E – Gb (transponovaním na hmatníku si takto môžete vytvoriť takéto akordy aj v inej…
Určovanie kvintakordov podľa sluchu
Každý kvintakord má svoje vyznenie, svoj zvukový charakter – charakteristický zvuk. Okrem toho, že sú rozdiely v tom, ktorý kvintakord zahráme, dobrý hudobník by sa mal postupne naučiť rozlišovať aj…
Elektrické gitary – STAGG
Zvuková ukážka elektrickej gitary Stagg G-300 model ala SG Gibson – neupravený nástroj * Gitara Stagg G-300. Upravený dohmat, zapilované drážky v sedle, nastavené harmonické ladenie do oktáv, vymenené struny……
Akordové kadencie po kvintách nahor v diatonickej dur
V diatonickej stupnici (ionska, ionsky modus) sú všetky tri základné stupne (I. tonika. IV. subdominanta a V. dominanta) durové (durový kvintakord), ak ich tvoríme ako trojzvuky – kvintakordy. Niededy sa…