Jazzové akordy – C7 a C7/5+ hmaty – odvodenie – príklady

Upozornenie: V článku je použitá anglo-americká terminológia = tóny Bb, B nie H)

Na obrázku nižšie je uvedený príklad rozmiestnenia tónov septakordov:

dominantný septakord C7 (1 – 3 – 5 – 7b) = C – E – G – Bb

alterovaný septakord C7/5# (1 – 3 – 5# – 7b) = C – E – G# – Bb

 

Skúste chytiť tieto hmaty a počúvajte ako tieto akord vyznejú. Septakord so zväčšenou kvintou (C7/5#) je alterovaný septakord (medzi kvintou a septimou je interval zmenšenej tercie (Gis – Bb).

Na článku sa pracuje 🙂

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *