DIGITECH Studio 5000 – manuál – 3. Programovanie

Programovanie

original EN manuál: https://www.zikinf.com/manuels/digitech-studio-5000-manuel-utilisateur-en-39535.pdf

 

Táto časť poskytuje podrobnosti o všetkých parametroch dostupných pre každý efekt. Sú tam aj poznámky k programovaniu a používaniu efektu a schematický blokový diagram toku signálu pre väčšinu efektov. Niektoré efekty majú mierne odlišné cesty signálu pre ich Mono a Stereo verzie. Neposkytli sme diagramy pre každú možnú situáciu, ale tieto diagramy by vám mali poskytnúť dobrú predstavu o tom, ako je efekt zostavený.

HARMÓNIA

Harmónia je zvuk dvoch alebo viacerých nôt hraných súčasne. Existujú štyri typy harmónie:

Exactly Paralell – Presne Paralelne – Noty sa pohybujú rovnakým smerom, vždy v rovnakej vzdialenosti od seba. Chromatické harmónie majú tendenciu znieť po chvíli monotónne a nie vždy sú také hudobné.

More Musical – Viac Hudobné – Ucho počuje niečo hudobnejšie, keď sa noty pohybujú spolu, ale ich vzdialenosť sa mení od seba, aby zostali v rovnakej tónine. Skalické harmónie sú zaujímavejším hudobným zvukom, pretože premenlivá vzdialenosť medzi tónmi pridáva na zaujímavosti a tóny zostávajú v rámci danej tóniny alebo stupnice.

Strong Melody – Silná melódia – Veľkou výhodou akordickej harmónie je, že ucho počuje melódiu jasne a je menej rozptyľované tónmi harmónie. Noty harmónie vždy tvoria špecifikovaný akord a zostávajú nehybné, kým sa melódia pohybuje v rámci akordu.

Most Striking – Najvýraznejšie (protipohyb) – Toto je najsofistikovanejší a najvýraznejší zvuk, pretože tóny harmónie sa pohybujú v opačných smeroch od melódie, čím vytvárajú rozširujúcu sa a zmenšujúcu sa textúru zvuku.


 

Poznámky k 4 Voice Harmony

Efekt Intelligent Pitch Shifter Effect Studio 5000 hudobne pozná väčšinu typov akordov a stupníc. Existujú dva typy inteligentných harmónií: akordické a stupnicové. Pri programovaní inteligentného posúvača Pitch Shifter sú potrebné nasledujúce informácie:

CHORDÁL: Kľúčový koreň, typ akordu (dur, moll) a hlas

SCALIC: Key, Scale (dur, minor.), Voice Intervals a Non-scale note handling.

Všetky efekty Pitch Shifter (dostupné cez klávesu Harm) sú určené na monofónne (po jednej note) hranie (sóla, melódie); oktávy a kvinty fungujú aj s niektorými efektmi Pitch Shifter, ale odporúča sa použiť efekty Chord Shifter pre polyfónne (akordové) vstupné signály.

Stereo Input Intelligent Harmony efekty (nachádzajú sa v stereo banke) berú ľavý a pravý vstupný signál a spracovávajú ich oddelene:

2 hlasová harmónia – Harmónia 1 sa spracováva z ľavého vstupu, zatiaľ čo harmónia 2 sa spracováva z pravého vstupu

4-hlasová harmónia – Harmónie 1 a 3 sú spracované z ľavého vstupu, zatiaľ čo harmónie 2 a 4 sú spracované z pravého vstupu

Pre Stereo Pitch Shifters je pravý vstup ten, ktorý sa používa na rozpoznávanie a analýzu výšky tónu: posielajte najsilnejší a najčistejší signál na tento vstup, ak existujú veľké rozdiely medzi ľavým a pravým kanálom.

Keď upravíte stupnicovú harmóniu, parametre intervalu, neškálového tónu a rozsahu ohybu výšky tónu nebudú dostupné na programovanie. Podobne, keď upravíte akordickú harmóniu, parameter hlasu nebude dostupný, hoci parameter ohybu je stále dostupný.

4-Voice Pitch Shifters dokáže posunúť iba hlasy 1 a 2 nadol o 2 oktávy. Hlasy 3 a 4 sú obmedzené na 1 oktávu nižšie.

Stereo Pitch Shifters nemajú suchú (DRY) panorámu.

 


 

2 VOICE HARMONY + DISTORTION

Ide o kombinovaný dvojhlasý inteligentný posun výšky tónu a efekt skreslenia (distortion), ktorý je obzvlášť užitočný pri zvukoch gitary a klávesov.

Všetky efekty Pitch Shifter Effects (dostupné cez kláves Harm) sú určené na monofónne (jedna nota po notách) hranie sól a vyhrávok; oktávy a kvinty tiež fungujú s niektorými efektmi Pitch Shifter, ale odporúča sa použiť efekty Chord Shifter pre vstupné signály s viacerými tónmi.

Keď upravíte stupnicovú harmóniu, parametre intervalu, neškálového tónu a rozsahu ohybu výšky tónu nebudú dostupné na programovanie. Podobne, keď upravíte akordickú harmóniu, parameter hlasu nebude dostupný, hoci parameter ohybu je stále dostupný. Oba hlasy sú v tomto efekte obmedzené na posun o jednu oktávu smerom nadol;


 

4 VOICE HARMONY + REGENERATION

Poznámky k 4 posunu výšky hlasu s regeneračnými efektmi:

Tento jedinečný harmonický efekt kombinuje digitálne oneskorenie – delay so 4 hlasovým neinteligentným (alebo „hlúpym“) posunom výšky tónu, aby sa vytvorili efekty regeneratívneho posunu. Aplikácie týchto efektov zahŕňajú efekty Strumming, simuláciu Autoharp, Arpeggiation, Drum efekty a všeobecné „sladenie zvuku“.

Stereo 4 Voice Pitch Shift s regeneráciou (nachádza sa v stereo banke) berie ľavý a pravý vstupný signál a spracováva ich oddelene: Hlas 1 a 3 sa spracováva z ľavého vstupu, zatiaľ čo hlas 2 a 4 sa spracováva z pravého vstupu.

Pre Stereo Pitch Shifters je pravý vstup ten, ktorý sa používa na rozpoznávanie a analýzu výšky tónu: posielajte najsilnejší a najčistejší signál na tento vstup, ak existujú veľké rozdiely medzi ľavým a pravým kanálom.

Stereo 4 – Voice Pitch Shift s regeneráciou nemá suchú (DRY) Panorámu – PAN.

 


 

Poznámky k efektu Chord Shifter

Studio 5000 je jediný signálový procesor, ktorý čisto posúva viac-notový alebo akordový vstup. Chord Shifting možno použiť na zosilnenie nahratých zvukov, klávesových alebo gitarových signálov. V závislosti od nastavení sú možné jemné až dramatické efekty. Chord Shifter Effects sú navrhnuté na spracovanie polyfónneho vstupu, ako sú akordy na gitaru a klávesy. Stereo Chord Shifter nemá suchú (DRY) Panorámu – PAN.

 


 

Poznámky na String Pad:

String Pad je špeciálny efekt, ktorý znie ako kombinácia novovekých mellotronových a analógových syntezátorových strún.

String Pad je možné stlmiť a zoslabiť z výstupu Studio 5000 pomocou expression pedálu a iných ovládačov expresie alebo nafúknuť a vypnúť pomocou Envelope Generator alebo LFO.

Typ Swell umožňuje výber, či bude napučaný vstup a vlhký signál alebo len vlhký signál.

Parameter splicingu je možné upraviť tak, aby sa zlepšila tonálna kvalita efektu, v závislosti od tóniny, v ktorej hráte. Napríklad zvoľte C, ak hráte na tónine C. Úprava na nižšie hodnoty splicingu, ako napríklad C0 namiesto C1, zlepší zvuk pri prehrávaní nižších nôt.

 


 

MULTITAP DELAY

Poznámky k efektom Multitap Delay:

Multi tap Digital Delay je flexibilný efekt oneskorenia (delay) so šiestimi individuálnymi výstupnými kohútikmi a jednou spätnou odozvou. Každý z výstupných kohútikov, ako aj spätná odozva môžu byť nastavené tak, aby mali nezávislé časy oneskorenia, úrovne a polohy panorámy. Možné aplikácie týchto schopností sú:

• 6 skorých odrazov na simuláciu komplexného prostredia miestnosti

• Vytvorenie až 6 presne načasovaných ozvien

• Keď sú nastavenia parametrov vysokej spätnej väzby naprogramované v akomkoľvek delay efekte, môže sa v delay linkách nahromadiť brum a šum. Správne používanie efektov Noise Gate (pozrite si stranu 35) pomôže napraviť situáciu odstránením tohto šumu, keď nehráte.

Niektoré programy Multitap Delay sú obmedzené na 3 sekundy oneskorenia. Tieto programy sú označené „3s“ zobrazenými v konfiguračnom menu.

 


 

STEREO DELAY

Poznámky k Stereo Delay Efektom:

Digital Stereo Delay je efekt, ktorý vytvára ozvenu stereo signálu, simuluje efekt veľkého povrchu odrážajúceho pôvodný zvuk. V normálnom režime sú ovládacie prvky ľavej a pravej linky oneskorenia úplne nezávislé. V režime Ping/Pong sa odrazený signál odráža tam a späť medzi ľavou a pravou oneskorovacou linkou. V efekte Stereo Delay je zahrnutý aj Duckerov efekt.

Jedným zo spôsobov zobrazenia duckera je inverzná šumová brána pôsobiaca na oneskorený stereo signál. Funkcia ducker monitoruje vstupnú úroveň do Studio 5000. Keď je vstupná úroveň pod prahom duckera, ducker nemá žiadny vplyv na úrovne oneskorenia.

Keď je vstupná úroveň nad prahom duckera, ducker stlmí úroveň výstupov oneskorenia o zníženú úroveň. Ducker poskytuje prostriedky na použitie hustých oneskorovacích vzorov na konci hudobných fráz bez toho, aby oneskorenia zaplnili stred frázy.

Keď sú nastavenia parametrov vysokej spätnej väzby (príklad 99%) naprogramované v akomkoľvek delay efekte, môže sa v delay linkách nahromadiť vstupný brum a šum. Správne používanie efektov Noise Gate (pozri stranu 35) pomôže napraviť situáciu odstránením tohto šumu, keď nehráte. Niektoré programy Stereo Delay sú obmedzené na 1,5 sekundy (1500 ms) oneskorenia. Tieto programy sú označené „1.5“ zobrazeným v ponukách Konfigurácia.


 

Stereo Chorus

Efekt Studio 5000 Stereo Chorus vytvára viacnásobné, mierne oneskorené kópie vstupného signálu a rekombinuje ich, čím vzniká dojem, že viaceré vstupné signály hrajú jednotne: Výsledný zvuk je širší a príjemnejší ako zdroj.

 

 


 

Efekt digitál FLANGER v Digitech Studio 5000 simuluje zvuk dvoch identických analógových kotúčových pások, ktoré sa fázujú dozadu, zatiaľ čo príruba jedného kotúča pások je pod tlakom ruky štúdiového inžiniera, aby ho spomalila:

Výsledný fázový efekt medzi dvoma páskami je známy ako lemovanie. Flange sa tradične používa na vytváranie „vesmírne znejúcich vokálov, gitarových liniek, bicích a dronov na pozadí.

 

 


POZNÁMKY K EFEKTU HLUKOVEJ BRÁNY – NOISE GATE

Šumová brána vypne (alebo hradí) vstup, keď vstupný signál klesne pod prahovú úroveň. Tento efekt je možné použiť na elimináciu šumu, ako je šum pri snímaní a syčanie pásky; okrem toho možno efekt hlukovej brány použiť na zvýšenie dôrazu na perkusné hranie a zvuky bubnov.

Efekt Noise Gate v Studio 5000 je analógový efekt dostupný v mono vstupných programoch (ako tie, ktoré nájdete v Mono banke). Keďže tento analógový efekt šumovej brány dokáže spracovať iba mono signál, nie je dostupný v programoch stereo vstupu (ako tie, ktoré sa nachádzajú v Stereo banke): Namiesto toho niektoré programy so stereo vstupom obsahujú efekt Digital Noise Gate, ktorý má rovnaké funkcie. ponuky a parametre ako jeho mono analógový náprotivok, pričom je schopný spracovať stereo vstupné signály.

Threshold nastavuje prah (úroveň signálu), pod ktorým sa šumová brána spustí a zoslabí signál. Čím je prah nižší, tým dlhšie vydržia pasáže, ale tým viac hluku prenikne počas tichých pasáží. Attack nastavuje čas, ktorý trvá, kým šumová brána prestane tlmiť vstupný signál po tom, čo vstupná úroveň stúpne nad prah. Uvoľnenie nastavuje čas, za ktorý šumová brána úplne utlmí vstupný signál, keď vstupná úroveň klesne pod prahovú hodnotu.


 

DYNAMIC FILTER

 

 

 

 

Poznámky k efektom dynamického filtra:

Dynamický digitálny filter umožňuje celý rad efektov Bandpass a Lowpass filtra v reálnom čase, od wah-wah až po jemné variácie zafarbenia. Dynamické zametanie filtra je možné ovládať ktorýmkoľvek z 8 ovládačov expresie Studio 5000, generátorom obálok alebo jedným z 2 LFO, ktoré poskytujú efekty ako:

• pedál wah (ovládanie expresným pedálom)

• dotykový wah (riadený generátorom obálok)

• swept wah (riadené LFO)

• Dynamický filter možno použiť aj ako zárezový filter s pevnou frekvenciou na vytvorenie rezonancie: Jednoducho nastavte dynamický filter bez zdroja modulácie.


COMPRESSOR

Poznámky k efektu kompresor:

Kompresia je efekt, ktorý znižuje dynamický rozsah zdrojového singálu. Kompresor urobí hlasné signály jemnejšie a jemné signály hlasnejšie, čím stlačí dynamický rozsah nástroja. Výsledný zvuk je pevnejší a jednotnejší, čo umožňuje dlhšie trvajúce tóny a konzistentnejšiu úroveň signálu.

Efekt kompresora Studio 5000 je analógový efekt dostupný v mono vstupných programoch (ako tie, ktoré nájdete v Mono Bank). Keďže tento analógový efekt dokáže spracovať iba mono signál, nie je dostupný v stereo vstupných programoch (ako tie, ktoré nájdete v stereo banke). Namiesto toho niektoré stereo vstupné programy obsahujú efekt Digital Compressor, ktorý obsahuje rovnaké menu a parametre ako jeho mono analógový náprotivok, pričom je schopný spracovať stereo vstupné signály. Threshold nastavuje minimálnu úroveň, ktorú musí vstupný signál dosiahnuť, kým kompresor začne pracovať.

Nastavenie na -60 dB znamená, že kompresor beží stále. Vyššie nastavenia poskytujú väčší dynamický rozsah. Pomer nastavuje množstvo celkovej kompresie po prekročení prahovej úrovne.
Pomer je pomer výstupnej úrovne k vstupnej úrovni nad prahovou hodnotou. 1:1 znamená, že výstup bude presne odrážať zmeny na vstupnej úrovni. Pri 2:1 pre akékoľvek zvýšenie vstupnej úrovne získate 1/2 zvýšenie výstupnej úrovne. Pri Inf:1 (nekonečno) je výstupná úroveň pevná bez ohľadu na vstupnú úroveň.


 

GRAPHIC EQUALIZER

Grafický ekvalizér: Stereo 5 Band

Táto konfigurácia stereo ekvalizéra pozostáva z 5 posuvných ovládačov na kanál, z ktorých každý riadi zosilnenie jednej z týchto frekvencií: 100 Hz, 320 Hz, 1 kHz, 3,2 khz, 10 kHz.

Grafický ekvalizér: Mono & Stereo 7 Band

Tento 7-pásmový EQ efekt je dostupný ako mono alebo stereo konfigurácia, pozostávajúca zo 7 posuvných ovládačov (na kanál pre stereo), z ktorých každý riadi zosilnenie jednej z týchto frekvencií: 63 Hz, 160 Hz, 400 Hz, 1 khz, 2,5 khz, 6,3 khz a 16 khz. Mono 7-pásmové efekty ekvalizéra nemajú ponuku Eq „L“ alebo „R“: Pre každú frekvenciu je len jeden (mono) posuvník.

Grafický ekvalizér: Stereo 15 Band

Táto konfigurácia stereo ekvalizéra pozostáva z 15 posuvných ovládačov na kanál, z ktorých každý riadi zosilnenie týchto frekvencií: 25 Hz, 40 Hz, 63 Hz, 100 Hz, 160 Hz, 250 Hz, 400 Hz, 630 Hz, 1 kHz, 1,6 kHz, 4 kHz, 2,5 kHz, , 6,3 kHz, 10 kHz, 16 kHz.

Mono 31-band

Tento mono 31-pásmový EQ pozostáva z 31 mono posuvných ovládačov s frekvenciami: 20kHz, 25kHz, 31,5kHz, 40 Hz, 50 Hz, 63 Hz, 80 Hz, 100 Hz, 125 Hz, 160Hz, 200 Hz, 250 Hz, 315 Hz, 400 Hz, 500 Hz, 630 Hz, 800 Hz, 1kHz, 1,25kHz, 1,6kHz, 2kHz 2,5kHz, 3,15kHz, 4kHz, 5kHz, 6,3kHz, 8kHz, 10kHz, 12,5kHz, 16kHz, 20kHz.


 

DIGITAL SAMPLER

Živí umelci aj štúdioví umelci môžu využívať funkciu Sampleru Studio 5000,
ktorý umožňuje nahrávanie a prehrávanie digitálneho záznamu (alebo ukážky) až šiestich dĺžka sekúnd. Po navzorkovaní zvuku môže používateľ upraviť jeho dĺžku a spustiť jeho prehrávanie prostredníctvom vstupného signálu, MIDI noty alebo stlačenia klávesu.

Až šesť sekúnd mono resp. tri sekundy stereo signálu je možné zaznamenať kedykoľvek; používateľ potom môže voľne nastaviť počiatočné a koncové body v rámci ukážky na prehrávanie. Táto úprava je nedeštruktívna, čo znamená, že žiadne vzorové údaje mimo počiatočného a koncového bodu sa nevymažú a možno ich použiť neskôr.

Sampler Studio 5000 je umiestnený v reťazci efektov hneď za kompresorom,
Noise Gate a externá efektová slučka (pozri obrázok nižšie): to znamená, že všetky vstupy signály budú kompri-mované, hradlované a spracované akýmkoľvek efektom v efektovej slučke predtým sú nasamplované štúdiom Studio 5000. Všetky interné efekty Studio 5000 v súčasnosti program sa pri prehrávaní použije na vzorku, takže môže byť ľubovoľná po zaznamenaní spracovať rôznymi spôsobmi.

Režimy spúšťania aplikácie Studio Sampler 5000 je navrhnutý tak, aby proces vzorkovania a prehrávania bol rýchly a jednoduchý. Pri zaznamenávaní vzoriek môže používateľ spustiť vzorkovanie manuálne alebo nastavením vzorkovača na zaznamená vždy, keď zistí vstupný signál nad úrovňou spúšťača (toto sa nazýva úroveň signálu spúšťanie). Pre prehrávanie vzoriek je možné Studio 5000 spustiť manuálne podľa úrovne signálu, alebo udalosťou MIDI noty z klávesnice, sekvencera alebo bicieho automatu. Manuálne spustenie zapnuté Studio 5000 sa vykonáva pomocou tlačidla Load na prednom paneli jednotky. Manuálne spúšťanie je dostupné vo všetkých režimoch spúšťania.

Po zaznamenaní do pamäte je vzorka k dispozícii na prehrávanie, kým používateľ nezaznamená novú ukážku, zmeny na nový program alebo vypnutie Studio 5000. Pri orezávaní a sample, najskôr orežte koniec. Keďže Studio 5000 prehrá vzorku pri každom zostrihaní, to vám ušetrí veľa času na prehrávanie pri úpravách.

1. Krátko nastavte začiatok TRIM na bod pred miesto, kam umiestnite bod TRIM ed

2. Umiestnite koncový bod TRIM na jeho presné miesto

3. Upravte bod START na miesto, kam patrí na začiatku vzorky.

REC trigger nastavuje, či tlačidlo load alebo vstupný signál spustí začiatok samplu nahrávanie.

Úroveň (Level) spúšťania REC nastavuje úroveň, nad ktorou zvukový signál spustí nahrávanie vzorky vstupná úroveň záznamu trig Re režim

Spúšťač PLAY nastavuje, ktorá udalosť spustí prehrávanie vzorky: tlačidlo načítania, prijatá nota cez MIDI alebo vstupný signál.

PLAY spúšťacia nota nastavuje, ktorá MIDI nota spúšťa prehrávanie vzorky, v spúšťači MIDI noty režim.

PLAY Trigger Level nastavuje úroveň, pri ktorej vstupný signál spúšťa prehrávanie vzorky na vstupe režim spúšťania záznamu úrovne.

PLAY Výstupný režim nastavuje, či sa má spúšťací signál zmiešať s dostatočným prehrávaním alebo nie, v režime spúšťania záznamu na vstupnej úrovni.

Body začiatku a konca TRIM nastavujú bod v ukážke, od ktorého sa má prehrávanie spustiť, a bod, od ktorého sa prehrávanie zastaví.


 

STEREO REVERB

Reverb replikuje efekt prehrávania hudby v miestnosti alebo koncertnej sále Pri počúvaní hudby hranej v miestnosti alebo hale zvuk, ktorý počujete, nepochádza len priamo z hudobného zdroja, ale pochádza aj z tisícok opakovaných odrazov od stien, stropov a iné povrchy. Tento odrazený zvuk zahusťuje a zvýrazňuje hudbu a poskytuje pocit priestoru. Naproti tomu hudba bez odrazu zvyčajne znie plocho, tenko a nereálne. Reverb Studio 5000 poskytuje 5 typov miestností od jemného prostredia malého štúdia až po arénu s dobou doznievania až 50 sekúnd. Reverb prichádza v dvoch príchutiach: základný reverb a plný stereo reverb. Plný stereo reverb poskytuje nezávislé obrazy dozvuku pre ľavý a pravý kanál.

Decay Time – Čas doznievania – nastavuje čas na zníženie úrovne dozvuku o 60 dB, pričom každý typ miestnosti má iný rozsah časov.

Brightnes – Jas – nastavuje jas dozvukového signálu ovládaním toho, o koľko rýchlejšie vysoké frekvencie zaniknú ako nízke frekvencie.

HF roll off – nastavuje medznú frekvenciu roll off filtra aplikovaného na celkový dozvuk.

Wet PAN – Mokrá panoráma –  nastavuje oddelenie nezávislých signálov ľavého a pravého dozvuku. (Stereo Reverb)

Distortion Amplifier Efekt skreslenia zosilňovača Studio 5000 duplikuje zvuk skresľujúceho gitarového zosilňovača: je možné nastaviť sladké až heavy metalové skreslenie. Pri použití v spojení s Speaker & Cabinet Emulators (pozri nasledujúci efekt) je možné simulovať rôzne gitarové zosilňovače od malých kombinovaných zosilňovačov až po stacky.

 


 

FX LOOP

Poznámky k funkcii FX slučky:

Pri nastavovaní vašej jednotky na používanie iného efektového zariadenia cez FX slučku Studio 5000 postupujte podľa týchto krokov:

1. pripojte vysielanie efektu Studio 5000 k mono vstupu druhého efektu.
2. pripojte návrat efektu Studio 5000 k mono výstupu druhého efektu.


3. znížte ovládač Left In (pôsobiaci ako úroveň FX Return) na Studio 5000 na nulu.

4. nastavte výstupnú úroveň druhého efektu na vašu obvyklú úroveň prehrávania.

5. Postupne nastavte ovládač Left In (fungujúci ako úroveň FX Return) na Studio 5000 na požadovanú hlasitosť.

SPEAKER AND CABINET SIMULATOR

Poznámky k efektom emulátora reproduktorov a kabinetu:

Jedným z problémov mnohých zariadení s efektom skreslenia je často ich nereálny zvuk pri priamom zapojení do P.A. alebo mixážny pult. Tento nedostatok alebo realizmus je spôsobený tým, že skutočný gitarový zosilňovač je viac než len súbor obvodov: je to tiež sada reproduktorov namontovaných v skrinke, z ktorých oba majú vlastné akustické vlastnosti. Bez akustických príspevkov reproduktorov a skrinky efekt skreslenia môže byť tenký a nepríjemný. Efekty emulátora reproduktorov a kabinetu Studio 5000 sú založené na 6-pásmovom ekvalizéri, ktorý bol prednastavený na emuláciu konfigurácie reproduktorov a kabinetu. Efekt emulátora reproduktorov a kabinetu je dostupný cez tlačidlo [EOl v knižnici FX alebo tlačidlo [Viac]. v 2 programoch skreslenia Voice Plus.


 

MODUL „MODULATION“ – schéma a parametre

Modulácia

Keď zmeníte parameter efektu počas spracovania signálu, modulujete zvuk. Mechanizmus meniaci parameter (váš prst na dátovom koliesku sa nazýva zdroj modulácie, zatiaľ čo zmenený parameter hovorím, že je modulovaný. Zdroje modulácie zvyčajne nie sú manuálne, ale sú to nejaké ovládače v reálnom čase (expression pedál, generátor obálok, LFO alebo MIDI správy), ktoré vám umožňujú meniť hodnoty parametrov počas hrania.

External Modulation Sources – Zdroje externej modulácie

Zdroje externej modulácie V Studio 5000 existujú 4 základné typy ovládačov v reálnom čase:
1. Expression Foot-Pedal
2. Správy o tlaku MIDI kanála (monofónne po dotyku).
3. Správy MIDI Pitch Bend (PB).
4. MIDI Continuous Controller (CC) 0-119 správ.

Studio 5000 bude podporovať až 8 externých ovládačov Studio 5000 Expression Controller: Každý z týchto ovládačov vám umožňuje manipulovať s určitými parametrami vašich programov Studio 5000, keď hráte na vašom nástroji. Priradenia výrazov sa vykonávajú v podponukách EXPRESSION ASSIGN v ponuke Modulation.

Calibrating the Expression Pedal – Kalibrácia Expression pedálu

Ak ste si vybrali Expression Pedal ako jeden z ovládačov Expression Controller Studio 5000, musíte svoj nožný pedál kalibrovať, aby začal správne fungovať: Musíte vybrať, či má váš pedál lineárnu alebo logaritmickú odozvu, a potom „zaznamenať“ najnižšiu a najvyššie polohy pedálov v pamäti Studio 5000 (toto sa nazýva kalibrácia pedálu). Nastavenie typu odozvy pedálu a kalibračná rutina sú dostupné v podmenu EXPRESSION PEDAL v ponuke Modulation.

Internal Modulation Sources – Zdroje vnútornej modulácie

Okrem 8 ovládačov expresie dostupných ako externé zdroje modulácie je Studio 5000 vybavené generátorom obálok (EnvGen) a dvoma nízkofrekvenčnými oscilátormi (LFO), ktoré fungujú ako vstavané zdroje automatickej modulácie. Tieto interné zdroje modulácie sa programujú cez podponuky GENERÁTOR OBÁLKY a NÍZKOFREKVENČNÝ OSCILLATOR ponuky Modulation Menu.

Global and Local Modulation – Globálna a lokálna modulácia

Parametre Globálne parametre, ako sú parametre Utility a MIDI, sa nazývajú globálne, pretože ich nastavenia sa vzťahujú na každý program v Stadio 5000. Lokálne parametre sú parametre, ktoré sa nastavujú pre každý program nezávisle (ako sú parametre kompresora a brány), v ponukách modulácie priradenia výrazov a kalibrácia pedálov sú globálne parametre, zatiaľ čo EnvGen, LFO 1 a LPO 2 sú lokálne parametre, ktoré vám umožňujú ich rôzne pre každý program v pamäti Studio 5000s.

The Low Frequency Oscillators – Nízkofrekvenčné oscilátory

Studio 5000 má dva interné nízkofrekvenčné oscilátory (alebo LFO), ktoré sú Expression-Controllermi, ktoré prechádzajú cez rovnaké hodnoty znova a znova programovateľnou rýchlosťou. LFO zariadenia Studio 5000 je možné nastaviť tak, aby produkovali ktorúkoľvek z týchto 3 vlnových dĺžok.


 

EXPRESSION PEDAL

Expression Pedal Jednou z najzaujímavejších funkcií Studio 5000 je jeho schopnosť používať lacný pedál hlasitosti ako nožný ovládač. Keďže dnes je k dispozícii veľa typov pedálov hlasitosti, váš Studio 5000 musí byť kalibrovaný, aby správne fungoval s vaším konkrétnym pedálom. Môžete tiež použiť štandardný pedál ovládacieho napätia (alebo CV).

Pedal Response – Odozva pedálu

Všetky pedály hlasitosti sú skrinky namontované na podlahe, ktoré obsahujú potenciometer (alebo potenciometer), ktorý reguluje tok signálu cez pedálovú jednotku: Každá poloha pedálu zodpovedá polohe tohto potenciometra, ktorý zase zodpovedá konkrétnej výstupnej hlasitosti.

V ideálnom prípade by ste očakávali, že vzťah medzi polohou pedálu a výstupnou hlasitosťou bude úplne konzistentný: nejaký pohyb pedálu by spôsobil rovnaké zvýšenie alebo zníženie hlasitosti v spodnej časti výkyvu pedálu ako v hornej časti výkyvu pedálu. Ak sa váš pedál hlasitosti správa týmto spôsobom, jeho odozva na pedál je lineárna.

Len veľmi málo pedálov hlasitosti má v skutočnosti lineárnu odozvu – väčšina pedálov je citlivejšia na pohyby pedálov v spodnej časti svojho švihu ako na vrchole svojho švihu.

Budete musieť experimentovať s pedálom hlasitosti a nástrojom, aby ste určili typ odozvy vášho pedálu: Ak to nemôžete zistiť počúvaním výstupu pedálu, predpokladajte, že váš pedál je logaritmický.

Keď sa rozhodnete, ktorá odozva pedálu najlepšie popisuje váš pedál hlasitosti, nastavte podľa toho parameter typu odozvy pedálu na vašom Studio 5000. Okrem toho, že vykazujú rôzne odozvy (lineárne alebo logaritmické), rôzne pedály hlasitosti majú rôzne rozsahy činnosti: Váš Studio 5000 vyžaduje, aby ste nakalibrovali jeho citlivosť na váš pedál hlasitosti tak, že úplne vypnete „snímku“ pedálu a potom pedál úplne vypnete. na. Keď sú tieto počiatočné a koncové body pre švih vášho pedálu uložené v Studio 5000, bude schopné presne mapovať pozície pedálov na hodnoty ovládača na základe typu odozvy pedálu, ktorý ste nastavili.


 

ENVELOPE GENERATOR

Studio 5000 má interný generátor obálok (EG), ktorý vám umožňuje definovať „obálku“ ovládania, ktorú môžete spúšťať prichádzajúcim signálom. Generátor obálky má dva typy prevádzky, spúšťaný a sledovací.

Triggered Envelope Generator

Dva hlavné parametre spúšťaného generátora obálok sú Attack Time a Decay Time, pričom oba definujú „obálku“, ktorá sa má vygenerovať. Keď vstupný signál prekročí prahovú hlasitosť, spustí sa generátor obálok: EG generuje vzostupný posun hodnôt regulátora od nuly po maximálnu hodnotu počas doby ataku, po ktorom EG generuje zostupný posun hodnôt regulátora od maximálnej hodnoty na nulu počas doby rozpadu.

Generátor obálok Studio 5000 môže byť tiež nastavený tak, aby mal nekonečnú dobu doznievania: to znamená, že EG generuje vzostupný pohyb hodnôt ovládača počas doby útoku a potom drží maximálnu hodnotu. V oboch prípadoch bude spustený EG generovať obálku, kým vstupný signál neklesne pod prahovú úroveň: EG sa potom posunie na nulu (alebo uvoľní ) a počká, kým signál opäť neprekročí prahovú úroveň, aby sa znova spustil na začiatok obálky.

 

 

Follower Envelope Generator

Keď je generátor obálok v režime sledovača, sleduje obrys hlasitosti vášho vstupného signálu (napríklad: nízka vstupná úroveň hlasitosti nízka hodnota regulátora a vysoká vstupná úroveň vysoká hodnota regulátora).

Keď úroveň vstupného signálu prekročí prahovú úroveň, EG začne vysielať hodnoty regulátora, ktoré zodpovedajú rozsahu hlasitosti nastavenej parametrom rozsahu EG nasledovníka.

 

Hlasitosti mimo rozsahu spôsobia, že sledovač EG pošle buď 0 alebo 255 (maximum), v závislosti od toho, či sú pod prahom alebo nad prahovou úrovňou + rozsah. Parameter sledovania upravuje rýchlosť, akou EG reaguje na zmeny hlasitosti vstupného signálu.


 

https://mojagitara.com/digitech-studio-5000-manual-uvod-zakladny-prehlad/

https://mojagitara.com/digitech-studio-5000-manual-2-aplikacia/

https://mojagitara.com/digitech-studio-5000-manual-3-programovanie/

https://mojagitara.com/digitech-studio-5000-manual-4-technicke-info/

https://mojagitara.com/digitech-studio-5000-manual-7-galeria-obrazkov/

https://mojagitara.com/rack-randal-rm4-4x-synergy-moduly-multiefekt-digitech-studio5000-two-notes-torpedo-live/

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *