Eventide H90 – Sprievodca algoritmami – DELAY
Ak chcete získať prehľad o širokom výbere efektov, ktoré H90 ponúka, odporúčame vám prejsť si túto príručku. Popisy algoritmov môžete vyhľadávať pomocou vyhľadávacieho poľa v tejto príručke, ale najlepší spôsob, ako rýchlo nájsť najlepší efekt, je využiť výkonné funkcie databázy H90 v reálnom čase pomocou režimu úprav predvolieb alebo ovládania H90.
DELAY
BAND DELAY
Oneskorenia sú nasledované užívateľom voliteľnými modulovanými filtrami.
• Mix: Mokrý/suchý mixér, 100% je signál pre všetko mokré.
• Delay Mix: Ovláda relatívnu úroveň Delay A a Delay B. Správanie Delay Mix pri mixovaní závisí od toho, či používate mono alebo stereo výstupy.
Pre mono výstup:
• Delay Mix = 0 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, výstup 1 má rovnakú veľkosť oneskorenia A a oneskorenia B. • Delay Mix = 100 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia B.
Pre stereo výstup:
• Delay Mix = 0 %, obidva výstupy budú mať len príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, oneskorenie A ide len na výstup 1 a oneskorenie B ide len na výstup 2. • Delay Mix = 100 %, oba výstupy budú mať len Delay B príspevok.
• Delay A: Nastavuje čas oneskorenia od 0 do 3000 ms (milisekundy). Keď je synchronizácia tempa vypnutá, oneskorenie sa zobrazuje v ms. Keď je synchronizácia tempa zapnutá, oneskorenie môže byť synchronizované s tempom a zobrazuje sa ako rytmické poddelenie hodnoty rytmu tempa od bez oneskorenia po celú notu v bežných prírastkoch noty.
• Oneskorenie B: Rovnaké ako A.
• Feedback A: Ovláda úroveň spätnej väzby A, počet opakovaní.
• Spätná väzba B: Rovnaké ako A.
• Resonance: Nastavuje rezonanciu alebo ostrosť filtra. Pohybuje sa od 0 (jemné efekty) do 10 (efekty dramatickej rezonancie).
• Modulation Depth: Nastavuje mieru modulácie/posunutia medzných alebo stredných frekvencií filtra.
Modulation Speed: Nastavuje rýchlosť modulácie pre stredné frekvencie filtra (0 až 5 Hz).
• Filter: Vyberte typ filtra – Low Pass, Band Pass alebo Hi Pass.
Performance parameters:
• Repeat: Okamžitý alebo blokovací parameter, ktorý nastavuje spätnú väzbu na najvyššiu hodnotu.
Bouquet Delay
Emulácia analógových delay pedálov s dvoma rôznymi príchuťami a niekoľkými modernými trikmi.
• Mix: mokrý/suchý mixér, 0 až 50 mixov v oneskorenom signáli, 50 až 100 mixov zo suchého signálu.
• Oneskorenie: Ovládanie dĺžky oneskorenia pre režim oneskorenia v milisekundách. Kratšie dĺžky oneskorenia rozjasňujú
linkový výstup oneskorenia signálu. Režimy LoFi aj Modern môžu využívať celý rozsah oneskorenia, ale hardvér, ktorý slúžil ako inšpirácia pre režim LoFi, bol určený len na použitie do 300 ms. Čokoľvek nad tým a čip vážne podtaktujete.
• Spätná väzba: Ovláda úroveň spätnej väzby v dráhe oneskorenia pre režimy krátkeho aj dlhého oneskorenia. Schopný previesť oneskorenie do vlastnej oscilácie blízko 10 (nie je presné kvôli iným nastaveniam BBD ovplyvňujúcim spätnú väzbu) v modernom režime a v rôznych množstvách (v závislosti od nastavení oneskorenia) v LoFi. (75 ms až 1000 ms)
• Mod Depth: Ovláda množstvo modulácie aplikovanej na linku oneskorenia BBD. Upozorňujeme, že množstvo modulácie sa bude líšiť v závislosti od času oneskorenia.
• LFO Rate: Ovláda rýchlosť/rýchlosť modulačného LFO. (0,01 Hz až 20 Hz)
• Tvar LFO: Tvar LFO modulačného oscilátora. Možnosti sú:
• SINE
• TUKY
• TROJUHOLNÍK
• NÁMESTIE
• PÍLA
• RAMP
• HLUK
• Delay Mode: (Lofi/Modern) Dve rôzne možnosti pre oneskorené zvuky. LoFi emuluje skorý bucket brigade pedál, ktorý bol obmedzený na čas oneskorenia 300 ms. Moderný zvuk bude o niečo jasnejšie/čistejšie a samokmitanie bude o niečo jednotnejšie.
• Interval skoku: Riadi pomer použitý na preskočenie času oneskorenia pri použití parametra výkonu PitchJump. (m3, M3, P4, P5, okt.)
• Stereo Tap Division: Keď sú pripojené stereo výstupy, druhé odbočenie z emulácie BBD je pripojené k druhému kanálu. Toto riadi bod, v ktorom sa toto druhé oneskorenie odpojí z BBD.
Performance Parameters
• Self Osc: Okamžitý alebo blokujúci performance parameter ktorý spôsobí samovoľnú osciláciu emulácie BBD.
• Pitch Jump: Okamžitý alebo prídržný výkonový parameter, ktorý okamžite mení čas oneskorenia (hodinová frekvencia) emulácie BBD pomerom určeným parametrom Jump Interval. Toto
spôsobí momentálny posun výšky akéhokoľvek zvuku, ktorý sa vracia späť cez emuláciu BBD.
• Retrigger: Opätovné spustenie modulačného LFO na začiatok cyklu. Užitočné na opätovnú synchronizáciu počas prehrávanie alebo kreatívne efekty.
Digital Delay
Dvojité 3 sekundové oneskorenie s nezávislým časom oneskorenia a spätnou väzbou.
• Mix: mixér na mokré/suché miešanie, 100 % je signál pre všetko mokré.
• Delay Mix: Ovláda relatívnu úroveň Delay A a Delay B. Správanie Delay Mix pri mixovaní závisí od toho, či používate mono alebo stereo výstupy.
Pre mono výstup:
• Delay Mix = 0 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, výstup 1 má rovnakú veľkosť oneskorenia A a oneskorenia B. • Delay Mix = 100 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia B.
Pre stereo výstup:
• Delay Mix = 0 %, obidva výstupy budú mať len príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, oneskorenie A ide len na výstup 1 a oneskorenie B ide len na výstup 2. • Delay Mix = 100 %, oba výstupy budú mať len Delay B príspevok.
• Delay A: Nastavuje čas oneskorenia od 0 do 3000 ms (milisekundy). Keď je synchronizácia tempa vypnutá, oneskorenie sa zobrazuje v ms. Keď je synchronizácia tempa zapnutá, oneskorenie môže byť synchronizované s tempom a zobrazuje sa ako rytmické poddelenie hodnoty rytmu tempa od bez oneskorenia po celú notu v bežných prírastkoch noty.
• Oneskorenie – DELAY B: Rovnaké ako A.
• Feedback A: Ovláda úroveň spätnej väzby A, počet opakovaní.
• Spätná väzba B: Rovnaké ako A.
• X-Fade: Keď sa oneskorenie zmení, vykoná funkciu prelínania, aby sa zabránilo náhlym zmenám, ktoré by mohli viesť k chybám alebo kliknutiu. X-Fade nastavuje rýchlosť prelínania. Malé hodnoty vedú k rýchlym prelínaniam, väčšie hodnoty k postupným prelínaniam. Rýchlosť prelínania sa pohybuje od 2 ms do 200 ms.
• Modulation Depth: Vyberá množstvo modulácie oneskorenia (0 = Vypnuté, 10 = Max).
• Modulation Speed: Nastavuje rýchlosť modulácie oneskorenia (0 – 5 Hz).
• Filter: Premenná dolnopriepustného/vysokopriepustného filtra od -100 (maximálna horná priepust) po 0 (žiadne filtrovanie) až 100 (maximálna spodná priepust) na zmenu tónu vašich opakovaní oneskorenia.
Performance Parameters • Repeat: Okamžitý alebo blokovací parameter, ktorý nastavuje spätnú väzbu na najvyššiu hodnotu.
Factory Presets
Ducked Delay
Úrovne oneskorenia sa počas hrania dynamicky znižujú a po zastavení prehrávania sa obnovia na normálnu úroveň.
• Mix: mixér na mokré/suché miešanie, 100 % je signál pre všetko mokré.
• Delay Mix: Ovláda relatívnu úroveň Delay A a Delay B. Správanie Delay Mix pri mixovaní závisí od toho, či používate mono alebo stereo výstupy.
Pre mono výstup:
• Delay Mix = 0 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, výstup 1 má rovnakú veľkosť oneskorenia A a oneskorenia B. • Delay Mix = 100 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia B.
Pre stereo výstup:
• Delay Mix = 0 %, obidva výstupy budú mať len príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, oneskorenie A ide len na výstup 1 a oneskorenie B ide len na výstup 2. • Delay Mix = 100 %, oba výstupy budú mať len Delay B príspevok.
• Delay A: Nastavuje čas oneskorenia výstupu Delay A od 0 do 3000 ms (milisekundy). Keď je synchronizácia tempa vypnutá, oneskorenie sa zobrazuje v ms. Keď je synchronizácia tempa zapnutá, oneskorenie môže byť synchronizované s tempom a zobrazuje sa ako rytmické poddelenie hodnoty rytmu tempa – mení sa z 0 na celú notu v bežných prírastkoch noty.
• Oneskorenie B: Rovnaké ako A.
• Feedback A: Ovláda úroveň spätnej väzby A, počet opakovaní.
• Spätná väzba B: Rovnaké ako A.
• Ducking Ratio: Nastavuje pomer klesania alebo stupeň, do ktorého je oneskorenie zoslabené.
• Threshold: Nastavuje prah klesania – amplitúdu zvuku – pri ktorej sa spúšťa klesanie (-36 dB až –66 dB).
• Release Time: Nastavuje čas uvoľnenia od 500 do 10 ms. Keď je čas uvoľnenia nastavený na krátke hodnoty, oneskorenie sa spustí rýchlo, keď prestanete hrať. Keď je čas uvoľnenia nastavený na dlhšie hodnoty, oneskorenie sa na chvíľu zníži. Dlhšie časy vydania sú užitočné, keď hráte riff a nechcete, aby sa oneskorenie nakoplo medzi notami.
• Filter: Premenná dolnopriepustného/vysokopriepustného filtra od -100 (maximálna horná priepust) po 0 (žiadne filtrovanie) až 100 (maximálna spodná priepust) na zmenu tónu vašich opakovaní oneskorenia.
Performance Parameters
• Repeat: Okamžitý alebo blokovací parameter, ktorý nastavuje spätnú väzbu na najvyššiu hodnotu.
Filter Pong
Dvojité oneskorenie ping pong medzi výstupmi s filtračnými efektmi pridanými pre dobrú mieru.• Mix: mixér na mokré/suché miešanie, 100 % je signál pre všetko mokré.
• Delay Mix: Ovláda relatívnu úroveň Delay A a Delay B. Správanie Delay Mix pri mixovaní závisí od toho, či používate mono alebo stereo výstupy.
Pre mono výstup:
• Delay Mix = 0 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, výstup 1 má rovnakú veľkosť oneskorenia A a oneskorenia B.
• Delay Mix = 100 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia B.
Pre stereo výstup:
• Delay Mix = 0 %, obidva výstupy budú mať len príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, oneskorenie A ide len na výstup 1 a oneskorenie B ide len na výstup 2.
• Delay Mix = 100 %, oba výstupy budú mať len Delay B príspevok.
Delay A: Nastavuje čas oneskorenia výstupu Delay A od 0 do 3000 ms. Keď je synchronizácia tempa vypnutá, oneskorenie sa zobrazuje v ms. Keď je synchronizácia tempa zapnutá, oneskorenie môže byť synchronizované s tempom a zobrazuje sa ako rytmické poddelenie hodnoty rytmu tempa – mení sa z 0 na celú notu v bežných prírastkoch noty.
Oneskorenie B: Rovnako ako A.
Spätná väzba A: Ovláda úroveň spätnej väzby A, počet opakovaní. Efekt FilterPong je vytvorený krížovým prepojením dráh spätnej väzby dvoch oneskorení. V dôsledku toho je potrebná iba jedna spätná väzba.
Slur: Riadi difúziu opakovaní. Pri nízkej difúzii sú opakovania diskrétne. Zvyšujúca sa difúzia ruší opakovania.
Modulation Wave Shape: Vyberá tvar modulácie filtra. Možnosti sú:
• Sínus
• Trojuholník
• Námestie
Modulation Depth: Nastavuje úroveň frekvenčnej modulácie filtrov.
Modulačná rýchlosť: Násobiteľ rýchlosti pre moduláciu filtra.
Filter: Ovláda mix suchého/filtrovaného vstupu signálu do oneskorenia ping-pongu.
Performance Parameters
• Repeat: Okamžitý alebo blokovací parameter, ktorý nastavuje spätnú väzbu na najvyššiu hodnotu.
Factory presets:
Head Space
Autentická emulácia klasických oneskorení pások z minulých dní; len tentoraz máte úplnú kontrolu. Nastaviteľné prehrávacie hlavy vám umožňujú rozhodnúť sa, koľko ich máte a kde sú vo vzťahu k nahrávacej hlave. Wow and Flutter, Drive, Hiss a Filter Control môžu zmeniť tento stroj z toho, ktorý prišiel čerstvo z továrne, na ten, ktorý práve vykopali z najhlbších a najprašnejších kútov skrine prevodovky, zatiaľ čo dva výkonnostné parametre môžu pridať dramatický dôraz na živé vystúpenia.
• Mix: Ovláda úrovne suchého a mokrého signálu (s oneskorením pásky) na výstupe efektu. 0 až 5 primiešava oneskorené signály. 5 až 10 zmiešava signál suchý.
• Delay Time: Ovláda najdlhšiu možnú dĺžku oneskorenia ktorejkoľvek hlavy zmenou rýchlosti pásky. Použite Head Div 1 na dosiahnutie plného času oneskorenia každého klepnutia. 200-3000 ms.
• Rýchlosť: Spustí emuláciu pásky polovičnou alebo plnou rýchlosťou pri zachovaní rovnakej hodnoty celkového oneskorenia. Pri plnej rýchlosti sa stroj pohybuje od 30 ips do 1,875 ips. Pri polovičnej rýchlosti sa stroj pohybuje od 15 ips až po ľadovo pomalú rýchlosť 0,9375 ips.
• Rec Drive: Vyššie úrovne saturujú pásku a vytvárajú prehnaný zvuk
• Feedback: Master Feedback control pre všetky hlavy. Schopný uviesť oneskorenie pásky do vlastnej oscilácie od približne 7 do 10 (nie je presné kvôli iným nastaveniam ovplyvňujúcim štruktúru spätnej väzby a úrovne spätnej väzby).
• Fdbk Path: Ovláda, ktoré hlavy prispievajú svojim výstupom do spätnej väzby. Možnosti sú:
• Wow & Flutter: Ovláda množstvo mechanických anomálií skutočného páskového stroja. Tieto anomálie sa prejavujú ako kolísanie výšky tónu a variácie oneskorenia. Použite 0 pre dokonale skonštruované a udržiavaný špičkový páskový stroj. Použite 10 pre spodný koniec, starý páskový stroj, ktorý potrebuje nejakú vážnu opravu.
• Tape Hiss: Ovláda množstvo šumu pásky. 0 nie je syčanie. 10 je najviac syčanie. Ovládanie je globálne nad všetkými prehrávacími hlavami.
• Filter: Ovládanie ekvalizácie pre všetky výstupy hlavy. Výstupy EQ sú v spätnoväzbovej slučke. -10 až 0 Polica s nízkym rezom. 0 až 10 Hi cut filter (dolná priepust).
Nasledujúce parametre platia pre všetky 4 páskové hlavy:
• Head Level: Úroveň prehrávania každej kazetovej hlavy odoslanej na výstup efektu. 0 je VYPNUTÉ. 10 je maximum. Nekontroluje úrovne každej slučky spätnej väzby.
• Head Div: Ovláda umiestnenie každej prehrávacej hlavy vo vzťahu k nahrávacej hlave a maximálnemu času oneskorenia. V zlomkových jednotkách maximálneho času oneskorenia nastaveného ovládačom Delay Time. Tento ovládací prvok je plynule nastaviteľný v percentuálnych prírastkoch medzi dvoma dielikmi. Toto možno použiť na dokonale synchronizované opakovania alebo na nepresné rozmiestnenie hláv tak, ako by boli na skutočnej jednotke. Všetky nasledujúce možnosti zahŕňajú úpravy +/- 0 až 50 %
• Pan: Jednotlivé ovládacie prvky panorámovania pre každý výstup hlavy. -100 je posunuté doľava a 100 je posunuté doprava. Posúvanie sa riadi zákonom o panoráme -3 dB.
• Doba varu: Riadi čas potrebný na to, aby parameter výkonu varu dosiahol svoj vrchol. 200 až 10 000 ms.
• Break Time: Ovláda čas, ktorý stroju trvá, kým sa zníži na najnižšiu rýchlosť, keď je zaradený parameter Breakdown performance. 200 až 10 000 ms.
Performance Parameters
• Varenie: Tieto kotúče sa určite zdajú, že sa točia rýchlo. Cíti niekto dym?
• Porucha: Niekto vytiahol zástrčku, servá sa rozhodli, že ich už nebaví točenie. Tak či onak veci naozaj sa zdá byť sl o w i n g d o w …
Mod Delay
Modulované oneskorenia – skvelé na vytváranie efektov zboru a zborových oneskorení.
• Mix: mixér na mokré/suché miešanie, 100 % je signál pre všetko mokré.
• Delay Mix: Ovláda relatívnu úroveň Delay A a Delay B. Správanie Delay Mix pri mixovaní závisí od toho, či používate mono alebo stereo výstupy.
Pre mono výstup:
• Delay Mix = 0 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, výstup 1 má rovnakú veľkosť oneskorenia A a oneskorenia B. • Delay Mix = 100 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia B.
Pre stereo výstup:
• Delay Mix = 0 %, obidva výstupy budú mať len príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, oneskorenie A ide len na výstup 1 a oneskorenie B ide len na výstup 2. • Delay Mix = 100 %, oba výstupy budú mať len Delay B príspevok.
• Delay A: Nastavuje čas oneskorenia od 0 do 3000 ms (milisekundy). Keď je synchronizácia tempa vypnutá, oneskorenie sa zobrazuje v ms. Keď je synchronizácia tempa zapnutá, oneskorenie môže byť synchronizované s tempom a zobrazuje sa ako rytmické poddelenie hodnoty rytmu tempa od bez oneskorenia po celú notu v bežných prírastkoch noty.
• Oneskorenie B: Rovnaké ako A.
• Feedback A: Ovláda úroveň spätnej väzby A, počet opakovaní.
• Spätná väzba B: Rovnaké ako A.
Tvar modulačnej vlny: Vyberá tvar modulačnej vlny. Pre každý tvar vlny sú dve možnosti. Jednotlivé tvary vĺn modulujú dve oneskorenia vo fáze a dvojité tvary vĺn modulujú dve oneskorenia mimo fázy.
• Modulation Depth: Vyberá množstvo modulácie oneskorenia (0 = Vypnuté, 20 = Max).
• Modulation Speed: Nastavuje rýchlosť modulácie oneskorenia (0 – 5 Hz).
• Filter: Premenná dolného priepustu/vysokého strihu od -100 (max. dolný strih) po 0 (žiadne filtrovanie) až 100 (maximálny vysoký strih).
Performance Parameters
• Repeat: Okamžitý alebo blokovací parameter, ktorý nastavuje spätnú väzbu na najvyššiu hodnotu.
MultiTap
10 oneskorených klepnutí s ovládacími prvkami pre čas oneskorenia, difúziu, úrovne klepnutia a rozstup klepnutia.
• Mix: mixér na mokré/suché miešanie, 100 % je signál pre všetko mokré.
• Delay Mix: Ovláda relatívnu úroveň Delay A a Delay B. Správanie Delay Mix pri mixovaní závisí od toho, či používate mono alebo stereo výstupy.
Pre mono výstup:
• Delay Mix = 0 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, výstup 1 má rovnakú veľkosť oneskorenia A a oneskorenia B. • Delay Mix = 100 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia B.
Pre stereo výstup:
• Delay Mix = 0 %, obidva výstupy budú mať len príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, oneskorenie A ide len na výstup 1 a oneskorenie B ide len na výstup 2.
• Delay Mix = 100 %, oba výstupy budú mať len Delay B príspevok.
• Delay A: Nastavuje čas oneskorenia od 0 do 3000 ms (milisekundy). Keď je synchronizácia tempa vypnutá, oneskorenie sa zobrazuje v ms. Keď je synchronizácia tempa zapnutá, oneskorenie môže byť synchronizované s tempom a zobrazuje sa ako rytmické poddelenie hodnoty rytmu tempa od bez oneskorenia po celú notu v bežných prírastkoch noty.
• Oneskorenie B: Rovnaké ako A.
• Feedback A: Ovláda úroveň spätnej väzby A, počet opakovaní.
• Spätná väzba B: Rovnaké ako A.
• Slur: Riadi difúziu opakovaní z diskrétnych do nezreteľných.
• Kužel: Nastavuje relatívnu úroveň (skosenie) kohútikov. S Taper pri -10 je prvé klepnutie najtichšie a posledné klepnutie najhlasnejšie. Keď je zúženie na 0, všetky klepnutia sú rovnako hlasné. S Taper na 10 je prvé klepnutie najhlasnejšie a posledné klepnutie najtichšie.
• Spread: Nastavuje rozostup medzi kohútikmi od 0 (rozstup sa zväčšuje) do 5 (kohútiky sú rovnomerne rozmiestnené) do 10 (rozstup medzi kohútikmi sa zmenšuje).
• Filter: Ovládanie tónov, ktoré znižuje vysoké frekvencie a stmavuje okolité zvuky, ktoré vytvárate.
Performance Parameters
• Repeat: Okamžitý alebo blokovací parameter, ktorý nastavuje spätnú väzbu na najvyššiu hodnotu.
Reverse
Reverzné zvukové efekty. Zvuk je rozdelený na segmenty, prehráva sa dozadu a spája sa. Krížové vyblednutie v miestach spoja bráni škaredostiam. X-Fade ovláda dĺžku prelínania. Malé hodnoty vedú k rýchlym prelínaniam, ktoré dodávajú efektu počuteľný rytmus. Väčšie hodnoty vedú k dlhým prelínaniam a plynulejšiemu spätnému zvuku.
• Mix: mixér na mokré/suché miešanie, 100 % je signál pre všetko mokré.
• Delay Mix: Ovláda relatívnu úroveň Delay A a Delay B. Správanie Delay Mix pri mixovaní závisí od toho, či používate mono alebo stereo výstupy.
Pre mono výstup:
• Delay Mix = 0 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, výstup 1 má rovnakú veľkosť oneskorenia A a oneskorenia B. • Delay Mix = 100 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia B.
Pre stereo výstup:
• Delay Mix = 0 %, obidva výstupy budú mať len príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, oneskorenie A ide len na výstup 1 a oneskorenie B ide len na výstup 2. • Delay Mix = 100 %, oba výstupy budú mať len Delay B príspevok.
• Delay A: Nastavuje čas oneskorenia výstupu Delay A. Keď je synchronizácia tempa vypnutá, oneskorenie sa zobrazuje v ms. Keď je synchronizácia tempa zapnutá, oneskorenie môže byť synchronizované s tempom a zobrazuje sa ako rytmické poddelenie hodnoty rytmu tempa – mení sa z 0 na celú notu v bežných prírastkoch noty.
• Oneskorenie B: Rovnaké ako Oneskorenie A
• Feedback A: Ovláda úroveň spätnej väzby A, počet opakovaní.
• Spätná väzba B: Rovnaká ako Spätná väzba A.
• X-Fade: V opačnom smere sa audio segmenty čítajú dozadu a musia byť spojené. V mieste spoja dochádza k prelínaniu, aby sa zabránilo náhlym zmenám, ktoré by mohli viesť k chybám alebo kliknutiu. X-Fade nastavuje rýchlosť prelínania. Malé hodnoty majú za následok rýchle prelínanie a počuteľnejší rytmus pre spätný efekt, väčšie hodnoty postupnejšie prelínania a hladší spätný zvuk. Rýchlosť crossfade je variabilná od 2 ms do 200 ms.
• Modulation Depth: Vyberá množstvo modulácie (0 = Vypnuté, 10 = Max).
• Modulation Speed: Nastavuje rýchlosť modulácie oneskorenia (0 – 5 Hz).
• Filter: Premenná dolnopriepustného/vysokopriepustného filtra od -100 (maximálna horná priepust) po 0 (žiadne filtrovanie) až 100 (maximálna spodná priepust) na zmenu tónu vašich opakovaní oneskorenia.
Performance parameters:
• Repeat: Okamžitý alebo blokovací parameter, ktorý nastavuje spätnú väzbu na najvyššiu hodnotu
Tape Echo
Simuluje syčanie, wow a chvenie oneskorenia analógovej pásky. Najskoršie oneskorenia boli dosiahnuté pomocou páskových strojov – nahrávanie na jednu magnetickú „hlavu“ a prehrávanie o niečo neskôr na druhú magnetickú hlavu. Magnetická páska môže byť vtlačená do vlastného jedinečného druhu skreslenia. Ovládanie sýtosti pásky Tape Echo vám umožňuje upraviť množstvo. Ovládacie prvky Wow a Flutter simulujú účinok transportu pásky, ktorý nepohybuje páskou plynulým a konštantným tempom.
• Mix: mixér na mokré/suché miešanie, 100 % je signál pre všetko mokré.
• Delay Mix: Ovláda relatívnu úroveň Delay A a Delay B. Správanie Delay Mix pri mixovaní závisí od toho, či používate mono alebo stereo výstupy.
Pre mono výstup:
• Delay Mix = 0 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, výstup 1 má rovnakú veľkosť oneskorenia A a oneskorenia B. • Delay Mix = 100 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia B.
Pre stereo výstup:
• Delay Mix = 0 %, obidva výstupy budú mať len príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, oneskorenie A ide len na výstup 1 a oneskorenie B ide len na výstup 2.
• Delay Mix = 100 %, oba výstupy budú mať len Delay B príspevok.
Delay A: Nastavuje čas oneskorenia pre výstup B oneskorenia A od 0 do 3000 ms (milisekundy). Keď je synchronizácia tempa vypnutá, oneskorenie sa zobrazuje v ms. Keď je synchronizácia tempa zapnutá, oneskorenie môže byť synchronizované s tempom a zobrazuje sa ako rytmické poddelenie hodnoty rytmu tempa – mení sa z 0 na celú notu v bežných prírastkoch noty.
Oneskorenie B: Rovnaké ako oneskorenie A.
Spätná väzba A: Ovláda úroveň spätnej väzby A, počet opakovaní.
Spätná väzba B: Rovnaká ako spätná väzba A.
Sýtosť: Simuluje sýtosť analógovej pásky. Rozsahy od „0“ (žiadna) do „10“ (max.) pre teplú kompresiu a skreslenie spojené s prebitou páskou.
Tape Wow: Simuluje analógovú pásku Wow. Wow je termín používaný na opis relatívne pomaly sa meniacich modulácií výšky a amplitúdy spôsobených problémami s motorom alebo transportom pásky, ktoré spôsobujú, že sa pohyb pásky po hlave mení. Dobre udržiavaný magnetofón by nemal mať žiadne počuteľné Wow. Rozsahy od „0“ (žiadne) do „10“ (max.).
Tape Flutter: Simuluje páskový stroj Flutter. Rovnako ako Wow, aj Flutter je spôsobený, keď pohyb pásky cez magnetické hlavy nie je konštantný. Flutter je rýchlejšie sa meniaca variácia ako Wow. Flutter sa pohybuje od 0 (žiadne) do 10 (max.).
Filter: Ovláda charakteristiky filtra na simuláciu frekvenčnej odozvy magnetofónu. Keď zvýšite hodnotu filtra, budete počuť výraznejší tón pásky.
Performance parameters:
• Repeat: Okamžitý alebo blokovací parameter, ktorý nastavuje spätnú väzbu na najvyššiu hodnotu.
UltraTap
UltraTap je všestranný multi-tap delay-line efekt schopný nespočetného množstva zvukov od rytmických a glitch delayov, cez šialené hrebeňové filtrovanie, až po obrovské nárasty hlasitosti podobné padom, až po jedinečné reverby, tremola a všetko medzi tým. Je to perfektný nástroj na vytváranie výplní bicích, vokálnych zborov, opuchnutých gitarových akordov a ďalších vyvíjajúcich sa efektov.
Parametre UltraTap popísané nižšie ovplyvňujú rôzne bloky signálovej cesty zobrazené vyššie. Pre jednoduchosť je znázornená len mokrá cesta. Inštancie Mono In / Mono Out sú v strede panorámované s mokrým výstupom odobratým z ľavého výstupu Tap Delay znázorneného na diagrame.
• Mix: Wet/Dry mix, kde 100 je signál úplne mokré. Má špeciálny nelineárny kužeľ, vďaka ktorému je väčšina zdvihu gombíka v najpoužívanejšom rozsahu.
• Dĺžka: Celkový čas, počas ktorého sú klepnutia rozmiestnené, do 10 sekúnd.
• Klepnutie: Počet oneskorených klepnutí od 1 do 64.
• Predelay: Čas do začiatku prvého klepnutia, maximálne 1 sekunda.
• Rozpätie: Rytmické rozostupy ťuknutí.
• Kladné hodnoty zoskupia viac ťuknutí ku koncu pre „zrýchľujúci sa“ zvuk oneskorenia.
• Negatívne hodnoty budú zoskupovať ťuknutia smerom k začiatku, pre pocit „spomalenia“. • Nula má za následok konštantný rozstup.
• Kužel: Riadi zoslabovanie kohútikov.
• Kladné hodnoty pre zoslabovanie cez kohútiky. • Záporné hodnoty pre vyblednutie cez kohútiky.
• Nula bude mať za následok rovnaký zisk vo všetkých kohútikoch.
• Spätná väzba: Opakuje sa oneskorenie s hodnotou dĺžky, ktoré sa spätne prenáša do celého zariadenia s viacerými poklepmi.
Tón: Ovládanie tónu.
• Kladné hodnoty pre jasnejšie znejúce klepnutia.
• Záporné hodnoty pre tmavšie znejúce klepnutia.
Slurm: Šťavnaté rozmazanie/rozmazanie a modulácia.
Sekanie: Stroj na „sekanie“ tremolo ALEBO procesor s automatickou hlasitosťou pred poklepaním.
Tremolo má niekoľko možností výberu tvaru vlny LFO:
• Vypnuté
• Trojuholník
• Pílový zub
• Rampa
• Námestie
• SampHold: Randomizovaná vzorka a podržanie.
• Manuálne: Externé ovládanie hlasitosti zariadenia pred poklepaním. Keď vyberiete možnosť Ručné sekanie
parameter bude ovládať parameter Chop.
• Swell: Auto-volume procesor pre zvýšenie hlasitosti (0-9 ovládanie vstupnej citlivosti).
• Trigger: Efekt hradlovania, ktorý preruší koniec zvukov (ovládanie vstupnej citlivosti 0-9).
Speed, Rise alebo Release: Tento gombík funguje ako multifunkčné ovládanie parametrov pre gombík Chop.
• Pre krivky LFO, Speed zmení rýchlosť LFO.
• Pre Swell, Rise upraví čas nábehu.
• Pre Trigger, Release nastavuje množstvo času po spustení, než sa brána spustí a zadusí
vypnúť zvuk.
Šírka: Upravte, ako sú kohútiky rovnomerne rozložené v stereo poli. 0 povedie k žiadnemu rozdeleniu, zatiaľ čo kladné hodnoty budú čoraz viac rozdeľovať kohútiky a záporné hodnoty zvrátia tento obrázok.
Performance Parameters
• Retrigger: Opätovné spustenie modulačného LFO na začiatok cyklu. Užitočné pre opätovnú synchronizáciu počas prehrávania alebo kreatívne efekty.
Factory Presets
Vintage Delay
Simuluje zvuk analógových a digitálnych oneskorení z minulých dní. Na replikáciu radu oneskorovacích zariadení z minulosti parameter „Bity“ obnovuje efekt primitívnych analógovo-digitálnych prevodníkov. Pamätáte si niekto, keď to bol 10-bitový svet? Oneskorenia je možné modulovať, aby sa dosiahli zborové alebo extrémnejšie efekty. Parameter filtra riadi tón oneskorených signálov.
• Mix: mixér na mokré/suché miešanie, 100 % je signál pre všetko mokré.
• Delay Mix: Ovláda relatívnu úroveň Delay A a Delay B. Správanie Delay Mix pri mixovaní závisí od toho, či používate mono alebo stereo výstupy.
Pre mono výstup:
• Delay Mix = 0 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, výstup 1 má rovnakú veľkosť oneskorenia A a oneskorenia B.
• Delay Mix = 100 %, výstup 1 bude mať iba príspevok oneskorenia B.
Pre stereo výstup:
• Delay Mix = 0 %, obidva výstupy budú mať len príspevok oneskorenia A.
• Delay Mix = 50 %, oneskorenie A ide len na výstup 1 a oneskorenie B ide len na výstup 2.
• Delay Mix = 100 %, oba výstupy budú mať len Delay B príspevok.
• Delay A: Nastavuje čas oneskorenia pre Delay A od 0 do 3000 ms (milisekundy). Keď je synchronizácia tempa vypnutá, oneskorenie sa zobrazuje v ms. Keď je synchronizácia tempa zapnutá, oneskorenie môže byť synchronizované s tempom a zobrazuje sa ako rytmické poddelenie hodnoty rytmu tempa – mení sa z 0 na celú notu v bežných prírastkoch noty.
• Oneskorenie B: Rovnaké ako Oneskorenie A.
• Feedback A: Ovláda úroveň spätnej väzby A, počet opakovaní.
Spätná väzba B: Rovnaká ako spätná väzba A.
• Bits: Výber počtu bitov rozlíšenia. Skoré digitálne oneskorenia používali analógovo-digitálne prevodníky s obmedzeným rozlíšením. Teória predpovedá, že každý bit sa rovná 6 dB rozlíšenia; takže 8-bitový prevodník by prinajlepšom poskytoval iba 48 dB dynamického rozsahu. Vintage Delay simuluje efekty obmedzeného rozlíšenia – zvuk nepríjemného digitálneho šumu z minulých rokov.
• Modulation Depth: Vyberá množstvo modulácie oneskorenia (0 = Vypnuté, 10 = Max).
• Modulation Speed: Nastavuje rýchlosť modulácie oneskorenia (0 – 5 Hz).
• Filter: Ovláda filter na simuláciu tónu oneskorení starej školy s obmedzeným pásmom.
Performance Parameters
• Repeat: Okamžitý alebo blokovací parameter, ktorý nastavuje spätnú väzbu na najvyššiu hodnotu.
One Comment