Behringer EURORACK MX2004A mixpult – manuál
EURORACK MX2004A
Original manuál EN: https://www.manualslib.com/manual/14993/Behringer-Eurorack-Mx2004a.html
8 mono vstupných kanálov s pozlátenými XLR a telefónnymi konektormi
4 stereo vstupné kanály s vyváženými TRS konektormi
2 ďalšie multifunkčné stereo aux returny
Pre a post-fader pomocné signály pre externé efektové zariadenia a monitoring
Master aux posiela s ovládaním zisku
Extrémne vysoká svetlá výška – ponúka väčší dynamický rozsah
Ultra nízkošumové diskrétne mikrofónové predzosilňovače s +48 V fantómovým napájaním
Vyvážené vstupy a hlavné výstupy
Špičkové LED diódy, vkladacie zariadenia a prepínateľný low-cut filter na všetkých mono kanáloch
Ultra-hudobný 3-pásmový ekvalizér na všetkých mono kanáloch s Mute/Alt 3-4, solo-in-place a pre-fader-počúvanie na všetkých kanáloch
Samostatný hlavný mix, kontrolná miestnosť a výstupy pre slúchadlá
2-stopové vstupy priraditeľné k hlavnému mixu alebo výstupom riadiacej miestnosti/slúchadiel
Vysoko presné 13-miestne bargrafové metre na výstupe
Kvalitné fadery a utesnené potenciometre
Robustná konštrukcia napájacieho zdroja zaisťuje vynikajúcu prechodovú odozvu
Najmodernejšie integrované obvody 4580 a vysokokvalitné komponenty zaisťujú krištáľovo čistý zvukový výkon a vynikajúce hodnoty hluku
Robustná konštrukcia zaisťuje dlhú životnosť aj v tých najnáročnejších podmienkach
Vyrobené podľa systému riadenia certifikovaného ISO9000
1. ÚVOD
Kúpou nášho EURORACKu ste získali mixpult s neuveriteľnou všestrannosťou a zvukom výkonom. Váš EURORACK je vyrobený v rovnakej vynikajúcej kvalite ako naša špičková konzola, BEHRINGER EURODESK MX9000. Neskôr uvidíme, ako môže lacno pridanie BEHRINGER ULTRALINK PRO MX882 do vášho systému ešte viac rozšírte kapacitu a flexibilitu vášho mixovacieho výkonu. V prvom rade vás však chceme zobrať na prehliadke vašej novej konzoly namontovanej v stojane – BEHRINGER EURORACK MX2004A. Odporúčame vám experimentovať s vaším EURORACKom mimo tlakov pri nahrávaní alebo živý koncert, aby ste si to mohli vyskúšať. Je to hudobný nástroj. Naučte sa to hrať dobre. Vedľa špecifikácií nájdete niekoľko stránok s nákresmi zobrazujúcimi predný a zadný panel vášho EURORACK resp. Držte ich otočené, ležiace naľavo od textových strán, zatiaľ čo študujete príručku. Všetky funkcie budú v celom návode konzistentne očíslované, či už v texte alebo na ilustrácie. Väčšina odborných predmetov nie je až taká ťažká, ak rozumiete používanému jazyku a slovná zásoba miešania je celkom jednoduchá. Napriek tomu je tiež potrebné ujasniť si, čo niektoré pojmy znamenajú. „Slot“ v rekordéri sa bude vždy označovať ako stopa, zatiaľ čo „slot“ v mixéri bude vždy kanál. Pokúsiť sa byť čo najjednoznačnejší s pojmami, pretože z nedbalých definícií môže vzniknúť veľa nejasností.
1.1 Architektúra
Konfigurácia je 20 na 4 (2+2) na 2. K dispozícii je osem mono kanálov, štyri stereo kanály a dva stereo aux sa vracia. Okrem toho existuje 2-stopový vstup smerovateľný do hlavného mixu. Kanál je vždy smerovaný do hlavného mix outs, pokiaľ Alt 3-4 16. V takom prípade sa jeho signál namiesto toho odošle na výstupy 3 a 4. Výstupy 3 a 4 môžu byť zmiešané s hlavným mixom na výstupe riadiacej miestnosti pomocou spínača 27.
Mono vstupné kanály – Kanály 1 až 8 sú mono, s možnosťou výberu symetrických mikrofónových alebo linkových vstupov. Silnoprúd vo vintage štýle diskrétne mikrofónové zosilňovače majú rovnakú neuveriteľnú kvalitu ako tie, ktoré nájdete na uznávanom BEHRINGER EURODESK MX9000, zatiaľ čo veľké externé napájanie zaisťuje nízku hlučnosť a vynikajúcu prechodovú odozvu po celú dobu.
Stereo vstupné kanály – Ďalších 8 linkových vstupov na MX2004A je nakonfigurovaných ako 4 stereo vstupné kanály. Tie sú ideálne pre multitrack návraty pások alebo na prijímanie výstupov z MIDI a iných elektronických nástrojov.
Kanálové výstupy – Vysokokvalitný skutočný logaritmický 60 mm fader napája hlavný mix alebo zbernicu Alt 3-4 cez panel kanálov.
Aux Send – Na MX2004A sú dve pomocné zbernice.
Stereo aux returns (stereo linkové vstupy)
Stereo aux returny ležia priamo nad master aux sendmi. Tie môžu byť smerované do cue send (t.j. aux pošlite 1 súpravu do pre-fadera) priamo stlačením 23, aby umelci mohli získať „mokrý“ foldback mix. The aux returns môžu byť tiež použité na miešanie v extra MIDI nástrojoch atď.
Main mix output (Výstup hlavného mixu)
Výstupná úroveň hlavného mixu je cez pár vysokokvalitných true-log 60 mm stereo faderov a je monitorovaná dvojicou presné 13-segmentové bargrafové špičkové metre, obklopené 4 stavovými LED diódami. Okrem toho váš MX2004A poskytuje nastaviteľný výstup pre telefóny, samostatný 2-stopový vstup/výstup a vyššie uvedené spomínaný Alt 3-4 výstup. Kanály 1 až 8 majú LED preťaženia, zatiaľ čo výstupy L a R majú 13-segmentové bargrafové metre. L/R metre sa zdvojnásobia ako mono PFL alebo stereo sólo metre. Merače by mali byť v priemere okolo 0 dB počas hlasitosti pasáže. Ak čítajú trvalo vyššie alebo dosahujú maximum nad +10 dB, znížte buď hlavné L/R fadery a/ alebo kanálové fadery, alebo kanálový vstupný zisk. Možno by sa sekvencia PFL mala zopakovať.
1.2 Skôr ako začnete
1.2.1 PSU (napájacia jednotka) – Akýkoľvek obvod zosilňovača je obmedzený vo svojej prechodovej odozve dostupným prúdom. Každý mixér má niekoľko úrovní riadkov – operačné zosilňovače (operačné zosilňovače) vo vnútri. Pri tvrdom riadení začnú mnohé stoly vykazovať známky stresu spôsobeného obmedzenia napájania. Inak tomu nie je ani pri EURORACK MX2004A. Zvuk zostane vždy čistý a ostrý až po prevádzkové limity samotných operačných zosilňovačov vďaka nášmu veľkorysému 40 W externému napájaciemu zdroju. Pripojte PSU s konektorom PSU 50 EURORACK MX2004A a zapnite MX2004A pomocou vypínača POWER 47.
+ Nepripájajte PSU k EURORACK, kým je PSU pripojený k elektrickej sieti. Pred pripojením zdroja k elektrickej sieti najskôr pripojte vypnutý stôl a PSU. Nakoniec zapnite mixpult.
1.2.2 Záruka – Nájdite si čas na úplné vyplnenie záručného listu u vášho špecializovaného predajcu a vráťte ho do 14 dní od dátumu nákupu, aby ste mali nárok na výhody našej predĺženej záruky. Môžeš využite aj našu možnosť online registrácie dostupnú na internete na adrese www.behringer.com. Nájdete seriál
číslo 49 vášho MX2004A na zadnom paneli.
1.2.3 Balenie – Váš BEHRINGER EURORACK bol starostlivo zabalený v továrni a obal bol navrhnutý tak, aby chráňte jednotku pred hrubým zaobchádzaním. Napriek tomu odporúčame, aby ste si obal dôkladne prezreli a jeho obsahu na akékoľvek známky fyzického poškodenia, ktoré sa mohlo vyskytnúť pri preprave.
+ Ak je jednotka poškodená, nevracajte nám ju, ale informujte svojho predajcu a prepravu spoločnosti ihneď, v opačnom prípade nemusí byť reklamácia na poškodenie alebo výmenu uznaná. Nároky na prepravu musí uplatniť príjemca.
1.2.4 Montáž MX2004A do stojana – V prepravnej krabici nájdete súpravu pre montáž do 19″ racku. Ak chcete zo svojho MX2004A urobiť rackový mixpult,
uvoľnite skrutky z bočných panelov a použite ich na upevnenie uší stojana (všimnite si, že existuje ľavé a pravé).
+ Uistite sa, že okolo jednotky je dostatok miesta na chladenie a neumiestňujte ho MX2004A na vysokoteplotných zariadeniach, ako sú výkonové zosilňovače atď., aby sa zabránilo prehriatiu.
+ Po zapnutí sa časti mixu a napájacieho zdroja veľmi zohrejú, čo je bežná počas prevádzky.
2. MONO INPUT CHANNEL
Každý kanál je vybavený symetrickým linkovým vstupom 1/4″ TRS konektorom 2 a XLR mikrofónový vstup 1. Fantómové napájanie je prepínateľné zo zadného panela 48.
+ Keď používate mikrofónny vstup, uistite sa, že nič nie je pripojené k rovnakému kanálu linkový vstup a naopak.
Zosilňovací obvod má nezvyčajne široký rozsah, čo eliminuje potrebu prepínania mikrofónu / linky. Rozhodujúca prevádzka úrovne +4 dBu a -10 dBV sú jasne a presne označené 4.
2.1 Input level setting
Vstupná úroveň kanála je určená ovládačom GAIN 4 . Pomocou prepínača PFL/SOLO 14 presuňte vstup kanála na ľavý a pravý stĺpcový merač 32. Toto tiež posiela signál PFL/sólo do ľavého a pravého reproduktora.
Pre nastavenie úrovne (na rozdiel od lokalizovaného počúvania) zvoľte mono PFL zbernicu namiesto post-fader (post-channel pan) stereo sólo zbernice (CHANNEL MODE globálny prepínač 35 hore.
PFL/sólo nikdy nepreruší mix na hlavných výstupoch nahrávania. Z toho vyplýva, že musia byť aj aux sendy neovplyvnené, pretože priamo prispievajú k hlavnému mixu.
Okrem prepínateľného merania PFL/sólo 14 sa pri preťažení kanálu rozsvieti LED 13 kanálu. Nechcete, aby sa kontrolka preťaženia rozsvietila, iba ak veľmi prerušovane počas odberu alebo mixovania. Ak trvalo svieti, znížte vstupný zisk (pozri tiež kapitolu 5 „NASTAVENIE“).
K dispozícii je strmý low-cut (hornopriepustný) filter 3, sklon 18 dB/okt., -3 dB pri 75 Hz, na zníženie rachotu podlahy, výbušnín, vlneného spodného konca atď.
2.2 Equalizer
Všetky mono vstupné kanály sú vybavené 3-pásmovým EQ a vyššie spomenutým prepínateľným low-cut filtrom pre elimináciu nechcených podzvukov. Všetky tri pásma majú zníženie a zosilnenie až 15 dB, so stredovou zarážkou pre vypnutie.
Horných 5 a dolných 9 ovládacích prvkov shelving má svoje frekvencie pevne stanovené na 12 kHz a 80 Hz. Ovládanie stredného rozsahu je semiparametrické s vrcholovou odozvou, Q fixné na 1 oktáva. Zosilnenie sa nastavuje ovládačom 6, stredná frekvencia sa nastavuje ovládačom 7 v rozsahu od 100 Hz do 8 kHz.
2.3 Aux sends
Oba aux sendy sú mono a post-EQ. Aux send 1 9 je možné prevziať z bodu pred alebo za stlmovačom kanála, t.j. pred alebo po 10 . Aux send 2 11 je vždy zapojené po zoslabovaní.
Pre takmer všetky účely posielania FX budete chcieť, aby aux sendy boli post-fader, takže keď je úroveň fadera upravené, akýkoľvek odoslaný reverb z tohto kanála nasleduje fader. V opačnom prípade, keď sa stlmovač stiahne nadol, Reverb z tohto kanála bude stále počuteľný. Na účely cueingu sa aux sendy zvyčajne nastavia pred faderom, t.j. nezávislé od stlmovača a stlmenia kanála.
Väčšina reverbov atď. interne sčítava ľavý a pravý vstup. Len veľmi málo, ktoré to nerobia, môže byť ovládaných v skutočnom stereu pomocou 2 aux sendov.
Na každom aux send je zisk +15 dB. Takáto vysoká podpora je zvyčajne vhodná len tam, kde je kanál Fader je nastavený na -15 dB alebo menej. Tu bude počuť takmer výlučne „mokrý“ signál. Vo väčšine konzol, takýto mokrý mix vyžaduje použitie nastavenia pre-fadera pre kanálový aux send, čím sa stráca ovládanie stlmovača. S EURORACK môžete mať prakticky mokrý mix s ovládaním faderov.
2.4 Routing, fading and muting
Úroveň hlavného mixu a zberníc Alt 3-4 je nakoniec určená fadermi kanálov 17. Tieto sú špeciálne vyrobené pre mixážne pulty BEHRINGER a sú navrhnuté tak, aby poskytovali hladké logaritmické zúženie. typu, ktorý sa zvyčajne spája s veľmi drahými konzolami. Výkon, najmä na nízkych úrovniach, je oveľa plynulejšie ako pri bežnom „rozpočtovom“ faderi.
Channel Pan 12 umiestňuje výstup kanála do stereo poľa. Jeho dizajn s konštantným výkonom zaisťuje, že nedochádza k žiadnym rozdielom v úrovniach signálu, či už je signál sústredený, stredový alebo niekde medzi tým. Takáto presná presnosť bude zjavením, ak ste pracovali na konzolách s menej kvalitnými obvodmi. Channel Pan tiež určuje stereo polohu akéhokoľvek signálu smerovaného do Alt 3-4 (zbernica 16 stlačená).
PFL/solo 14 sa vyskytli v kapitole 3.1. Solo tiež nasleduje channel pan. Tlačidlo MUTE/ALT 3-4 14 je ergonomicky umiestnené bezprostredne nad stlmovačom kanála. Zapnutie stlmenia, označené 16, je ekvivalentné nastaveniu úrovne stlmenia na mínus nekonečno.
Na MX2004A má tlačidlo MUTE/ALT 3-4 dve funkcie. Pri mixovaní priamo do sterea funguje ako a normálne stlmenie. Toto tlačidlo však funguje aj ako smerovacie tlačidlo na výstupy Alt 3-4. Inými slovami, vy vyberte medzi hlavným mixom a Alt 3-4 stereo zbernicami cez 16 . To je veľmi užitočné pri submixovaní naživo alebo nahrávaní do viacerých skladieb, ako uvidíme neskôr.
2.5 Insert
Body vloženia sú užitočné na pridanie dynamického spracovania alebo ekvalizácie do kanála alebo mixu. Na rozdiel od reverbov atď., ktoré sa zvyčajne pridávajú k suchému signálu, dynamické spracovanie sa normálne aplikuje na celý celok signál. Tu by aux send bolo nevhodné. Namiesto toho je signál zachytený niekde pozdĺž kanála, privádzaný cez dynamický procesor a/alebo EQ, potom sa vracia do konzoly v rovnakom bode, kde odišlo to. Bod vloženia je normalizovaný, t.j. signál sa preruší len vtedy, keď je doň zapojený konektor.
3. STEREO INPUT CHANNEL
Každý stereo kanál je dodávaný s dvomi vyváženými linkovými vstupmi na 1/4″ TRS konektoroch pre ľavý a pravý signály. Keď je pripojený iba ľavý vstup, kanál pracuje v mono.
3.1 Nastavenie vstupnej úrovne
Stereo vstupy sú navrhnuté pre signál akejkoľvek úrovne linky. Väčšina zdrojov na úrovni linky, ako sú nástroje MIDI a FX jednotky budú mať vlastné ovládanie výstupnej úrovne. Tie, ktoré nemajú, napríklad CD prehrávače, všetky majú výstup úrovni v rámci MX2004A. Keď je kanál a hlavný stlmovač nastavený na jednotu, získate metre by mala byť medzi -4 a +7 dB. Pamätajte, že na kanáli aj na hlavnom kanáli je zisk 15 dB fader.
3.2 Ekvalizér
Stereo vstupné kanály sú vybavené 4-pásmovým EQ. Ovládanie horných a dolných políc má svoju frekvenciu sú pevne nastavené na 12 kHz a 80 Hz. Špičkový vysoký stredný rozsah a nízky stredný rozsah 18, 19 sú pevne nastavené na 3 kHz a 500 Hz. Stereo ekvalizér je vo všeobecnosti vhodnejší ako použitie dvoch mono ekvalizérov EQ-ing stereo signál, pretože často sa môžu vyskytnúť nezrovnalosti medzi ľavým a pravým nastavením.
3.3 Aux sends
Sú rovnaké ako pre mono kanály (pozri 2.3). Všimnite si, že mono súčet sa berie zo stereo vstupu.
3.4 Routing
Jediný rozdiel od mono kanála opísaného v 2.4 je v implementácii kontroly vyváženia 20.
Keď kanál beží v stereu, tento ovládací prvok funguje ako ovládanie vyváženia, ktoré určuje relatívne vyváženie signály ľavého a pravého kanála sa posielajú do ľavej a pravej hlavnej zmiešavacej zbernice. Napríklad s rovnováhou Otočte ovládač úplne v smere hodinových ručičiek, iba pravá časť stereo signálu kanála bude smerovaná do hlavného signálu zmiešať.
Balance tiež určuje relatívne množstvo signálov ľavého a pravého kanála odosielaných na zbernice 3 a 4 resp. keď je zapnutá funkcia Mute/Alt 3-4
4. MAIN SECTION (HLAVNÁ SEKCIA)
4.1 Aux sends
4.2 Stereo Aux returns
4.3 Metering
4.4 Solo function
4.5 2-track input and output
Input – 2-stopový vstup na RCA konektoroch 40, 41 poskytuje jednoduché pripojenie k DAT a inému profesionálnemu alebo poloprofesionálnemu audio zariadeniu. 2-stopový vstup je primárne určený na prehrávanie mixu z pásky. Prepínač 2 TK 28 smeruje tento signál na monitory a/alebo telefóny. Dá sa však nasmerovať aj do hlavného mixu cez prepínač 2 TK TO MIX 37 a bude fungovať ako dodatočný vstup pre prehrávanie pásky, MIDI nástrojov atď. Tu by mal byť prepínač 28 vypnutý, alebo budete počúvať traťový signál dvakrát! S 37 depresed máte k dispozícii ďalší stereo linkový vstup pre mix, užitočný napr. pre pridanie výstupu druhý EURORACK alebo BEHRINGER ULTRALINK PRO MX882 do vášho mixu.
Output – Výstup hlavného mixu je dodávaný XLR konektormi 51 a TRS konektormi 53 na zadnom paneli, ako aj RCA konektormi na prednom paneli 41. Úroveň je v konečnom dôsledku určená dvojicou presných faderov 38. Aj keď je 2-stopový výstup primárne určený na nahrávanie, možno ho použiť aj ako PA feed, alebo ako send na vstup vášho vzorkovníka. Stlačením 52 na zadnom paneli znížite úroveň na XLR konektoroch o 20 dB.
4.6 Monitoring
Hoci väčšina z vás bude chcieť väčšinu času vyskúšať hlavný mix 26, existujú výnimky. Patrí medzi ne zbernica Alt 3-4 27 a prehrávanie 2 skladieb 28. Jediný stereo ovládač hlasitosti posiela úroveň do slúchadiel a hlavných monitorov 36. Ak chcete veľmi často počúvať externé zdroje, môžete pripojiť hi-fi predzosilňovač -amp (alebo kazetový výstup) do vášho 2-stopový vstup, ktorý vám umožní monitorovať rôzne extra zdroje, ako je vinyl, kazeta, CD atď.
4.7 Alt 3-4 output
Stlačením tlačidla MUTE/ALT 3-4 16 bude výstup kanála smerovaný do výstupu Alt 3-4 namiesto hlavného mixu. Úroveň výstupov Alt 3-4 (telefónne konektory na zadnom paneli) sa nastaví s 29. Pomocou 27 získate signál PFL-ed (26 a 28 hore). Alt 3-4 pravdepodobne nováčikov vyvedie z miery. Chceme ukázať, ako možno túto funkciu využiť najefektívnejšie. Podskupiny sa bežne používajú ako pomôcka pri mixovaní naživo aj v štúdiu, napr. spojiť výstupy zo všetkých bicie kanály len na 1 alebo 2 submaster fadery. Používajú sa tiež na smerovanie k viacstopovým rekordérom (pozri tiež časti 9.2 a 12.3).
Na MX2004A nie sú žiadne plnohodnotné podskupiny. Autobus Alt 3-4 vám však ponúka druhú nezávislú dent stereo submix s vlastným submaster stereo faderom 29.
Napr.: Ak chcete vygenerovať dve mono podskupiny navyše k normálnej stereo zbernici hlavného mixu, patch Alt 3-4 výstupy späť do dvoch mono kanálov a použite ich ako hlavné podskupiny (vracacie kanály podskupiny musia nebudú smerované do samotnej zbernice Alt 3-4, pretože by to predstavovalo spätnú väzbu). Zapojenie stlmenia na akomkoľvek trasy vstupného kanála na zbernicu Alt 3-4. Posun kanálov teraz vyberá medzi výstupmi Alt 3-4 (ľavý = 3, pravý = 4).
+ Podskupiny môžu byť zmesou niekoľkých zvukových kanálov: nebuďte prekvapení, keď to raz nastavíte ak je vstupný zisk správny, submaster fadery sú nastavené vyššie ako „normálne“ kanály.
Pamätajte, že keď sa používa Alt 3-4, nemáte na stole funkciu stlmenia kanála: budete musieť potiahnutím stlmovača stlmíte ktorýkoľvek kanál.
5. SETTING UP
5.1 Selecting inputs (Výber vstupov)
1) Mono kanály akceptujú mikrofónové alebo linkové vstupy. Ak používate mikrofónny vstup, uistite sa k linkovému vstupu nie je nič pripojené (a naopak).
+ Mikrofónové vstupy sú citlivejšie ako linkové vstupy. Nepripájajte mikrofóny so zapnutým fantómovým napájaním. Nikdy nepoužívajte nevyvážené mikrofónové káble s fantómovým napájaním vždy zapnuté! Skrat 48 V k zemi môže spôsobiť vážne poškodenie.
2) Stereo kanály akceptujú signály na úrovni linky -10 dBV alebo +4 dBu. Akýkoľvek stereo kanál môže byť spustený v mono jednoduchým pripojením iba do ľavého konektora. Tieto kanály sú vhodné pre rôzne úrovne linky zdrojov vrátane MIDI nástrojov a pások z viacstopých stôp.
3) Stereo linkové vstupy sú primárne určené pre návratové efektové jednotky, aj keď aj tieto môžu byť predané na multitrack returny alebo MIDI nástrojové výstupy.
5.2 Initializing channels for gain setting (Inicializácia kanálov pre nastavenie zisku)
1/ Nastavte GAIN na minimum a všetky aux sendy sa vypnú (úplne proti smeru hodinových ručičiek).
2/ Nastavte EQ na plochý (všetky gombíky na 12. hodine).
3/ V prípade potreby nastavte prepínač LOW-CUT 3 do polohy ON pre väčšinu mikrofónov, OFF pre signály s požadovaným obsahom s veľmi nízkou frekvenciou.
4/ Nastavte CHANNEL MODE na PFL 35.
5/ Stlačte spínač PFL/SOLO 14
5.3 Auditioning a signal and setting up a channel (Vypočutie signálu a nastavenie kanála)
1/ 1) Poskytnite vstupný signál, t. j. previňte pásku. Tiež by mala existovať určitá aktivita na hlavných L/R bargrafových meračoch 32, indikujúcich úroveň PFL.
2/ Pre mikrofónové/linkové vstupy: Nastavte ovládač GAIN 4, kým prechodné špičky nebudú pravidelne dosahovať +6 dB. Nepretržité signály by nemali presiahnuť 0 dB.
3/ Pre stereo linkové vstupy: Upravte výstupný zisk zdroja, kým prechodné javy nebudú pravidelne dosahovať +6 dB. Kontinuálne signály by nemali presiahnuť 0 dB.
4/ Ak používate EQ, zopakujte kroky 1 až 3.
5/ Ak sa vložka používa na opravu kompresora, brány, EQ atď., použite bypass alebo efekt vonkajšieho procesora vypnutie prepnite na A/B sledovanie efektu. Ak nemá premosťovací spínač alebo ekvivalent, budete si musieť ponechať pripojenie a odpojenie zariadenia, kým nedokončíte nasledujúci postup: Nastavte procesor výstupnú úroveň tak, že ovplyvňované a vynechané signály majú porovnateľnú úroveň, t.j. zisk „jednoty“.
6/ PFL/sólo prepínač 14 UP. Prejdite na ďalší kanál.
5.4 Desk normalization
Všetky nastavenia dosky by mali byť nastavené na normálny predvolený stav pred alebo po každej relácii. Zvyčajne sú fadery nastavený na nulu (mínus nekonečno) EQ nastavený naplocho a vypnutý, trimpoty a kanálové aux sendy otočené úplne proti v smere hodinových ručičiek atď. Mnohé ovládacie prvky majú prirodzené počiatočné nastavenie. Pre zníženie a zosilnenie EQ je to stredová poloha. Avšak niektoré nastavenia, ako je výber pre alebo post pre kanál aux send, budú závisieť od prevádzky prostredí (napr. štúdio alebo naživo), alebo na spôsobe práce, ktorý uprednostňuje konkrétny inžinier.
5.5 Multitrack initialization
Nastavte viacstopú stopu tak, aby každá stopa v stave „pripravený na záznam“ mala svoj vstup monitorovaný, keď je páska zapnutá stacionárne. Umiestnite všetky stopy, ktoré chcete nahrať, do stavu „pripravený na nahrávanie“. (Po vykonaní záznamu budú tieto skladby by sa mali automaticky prepnúť na prehrávanie pásky. Skontrolujte, či sú vstupné úrovne pre každú skladbu optimalizované pred začiatkom nahrávania)
5.6 Recording levels (Úrovne nahrávania)
Pri nahrávaní do digitálneho formátu je dobré udržiavať špičkové metre rekordéra pod 0 dB. Väčšina (nie všetky, napr. samplery) odčítajte 0 dB s určitou rezervou. Je to preto, že na rozdiel od analógových, nástup digitálneho skreslenia to je také náhle ako strašné. Ak naozaj chcete dosiahnuť maximálnu úroveň nahrávania (a plne využiť na to napríklad 16-bitový digitálny dynamický rozsah 96 dB), budete musieť vykonať nejakú kalibráciu. Ako to spraviť? No mohol by si spustite zvuk s 0 dB z mixpultu a použite ho ako referenciu DAT. Ale váš DAT môže byť hlboko pod ním maximálny vstupný limit. Pravdepodobne lepší spôsob, ako zistiť, ako tvrdo dokážete riadiť svoj rekordér, je postupne zvyšujte úroveň záznamu až do nástupu digitálneho skreslenia, odpočítajte povedzme 5 alebo 10 dB a nikdy prekročiť túto úroveň. Ak chcete potvrdiť, že ste tak neurobili, pred nahrávaním zapnite na rekordéri „zastavenie špičky“.
Pri nahrávaní do analógu by VU metre páskového stroja mali ukazovať okolo +3 dB na basoch, ale len okolo -10 dB pre hi hat. Hoci analógové skreslenie je skôr ako kompresia pri miernych úrovniach preťaženia (často žiaduce na spodnom konci), vyššie frekvencie spôsobujú saturáciu aj na miernych úrovniach (čo má za následok nepríjemné mravčia „chrumkavosť“). VU metre majú tiež tendenciu progresívne podhodnotiť hodnoty nad 1 kHz, kvôli ich pomalému pohybu Doba odozvy. Hi-haty by mali ukazovať okolo -10 dB na VU metre oproti 0 dB pre typický malý bubon a +3 dB alebo viac pre kopák. Špičkové merače odčítajú viac-menej nezávisle od frekvencie. Zamerajte sa na úroveň nahrávania 0 dB pre všetky signály.
5.7 Track sheet
Pri usporiadaní kanálov na nahrávanie alebo mixovanie sa snažte byť rozumní. Majte Tomy spolu atď. Cvičte a schému, ktorá vám vyhovuje a držte sa jej. Bežné poradie je: kopák, snare, hi-hat, tom-tomy (ako publikum vidí stavebnicu), činely (ditto), basa, gitary, klávesy, iné nástroje, spev. Od relácie k relácii a z koncertu na koncert budete čoskoro vedieť, kde sa nachádzate, bez toho, aby ste sa takmer vôbec museli pozerať na svoje záznamy.
6. APPLICATIONS (APLIKÁCIE)
Skúsenosti nám hovoria, že káble v prostredí štúdia sa veľmi rýchlo zamotajú (vyvolávajú chyby). A patchbay značne uľahčí záplatovanie a preplátovanie. BEHRINGER ULTRAPATCH PRO PX2000 uľahčuje a bez problémov opravuje, čím zvyšuje ergonómiu a produktivitu.
6.1 Miešanie kláves, naživo alebo v štúdiu
To je pomerne jednoduché dosiahnuť. Jednoducho použite linkové vstupy na zmiešanie stereo alebo mono výstupov z vášho klávesnice. Môže byť užitočné použiť výstupy Alt 3-4 napr. ovládať úroveň bubnov verzus hudba. Aux posiela možno použiť na napájanie monitorov na pódiu, slúchadiel umelcov alebo efektových jednotiek. Výstup hlavného mixu by mal nakŕmte FOH alebo štúdiový mixér. Typické komplexné živé nastavenie je uvedené nižšie.
Tab. 6.1: Miešanie kláves, naživo alebo v štúdiu
6.2 Živý koncert so simultánnym 2-stopovým nahrávaním
Tab. 6.2: Živý koncert s 2-stopovým záznamom
Tu sú niektoré alebo všetky mono kanály pravdepodobne spojené s mikrofónmi. Opatrne ich umiestnite tak, aby boli minimalizovať spätnú väzbu. Pokúste sa udržať hlasitosť javiska čo najnižšiu, pretože zvuk na javisku môže rušiť a zahmlievať zvuk FOH, ako aj spôsobiť zníženie prahov spätnej väzby. Nezabudnite odstrániť problémy – niektoré frekvencie pomocou grafického alebo parametrického ekvalizéra alebo ničiteľa spätnej väzby (pozri BEHRINGER ULTRA-CURVE PRO DSP8024 alebo FEEDBACK DESTROYER PRO DSP1124P, ktoré všetky tieto a viac). Použite nízkorezné filtre 3 na odstránenie rachotu podlahy, praskania mikrofónov atď.
Logika prepínania pre toto nastavenie je: 26 a 28 hore, 27 a 37 dole, 14 dole pre kanály 1 až 8 okrem 6.
6.3 Project studio—laying vocals to tape (Projektové štúdio – ukladanie vokálov na pásku)
6.4 Patchbay
Patchbay umožňuje prepojiť audio signály väčšiny komponentov vo vašom štúdiu z centrálneho bodu a odoslať ich ich k iným jednotkám, vďaka čomu je celá vaša kabeláž lepšie štruktúrovaná a pre profesionálov je nepostrádateľná práca. Ak chcete svoje štúdio využívať čo najefektívnejšie, potom je lepšie použiť kompletný patchbay schéma zapojenia, ale aj menej sofistikované patchbay riešenia budú prínosom pre menšie štúdiové konfigurácie.
6.4.1 Patchbay configuration
Väčšina komerčne dostupných patchbayov obsahuje dva rady s 24 telefónnymi konektormi, každý v 19″ 1 U racku. panel. Na zadnej strane môže byť buď zodpovedajúci počet telefónnych konektorov alebo kontaktov na spájkovanie signálnych vodičov nájdené. Každá skupina štyroch týchto telefónnych konektorov tvorí jeden modul. Konfigurácia niektorých Patchbayov môže byť meniť vložením prepojok alebo otáčaním jednotlivých modulov. S pomocou nášho ULTRAPATCH PRO PX2000, ľahko použiteľného 24-patchbay, ktorý ponúka telefónne konektory cez- môžete ľahko pochopiť štyri rôzne režimy. S ULTRAPATCH PRO si môžete vybrať medzi štyri rôzne prevádzkové režimy jednoduchým nastavením spínača na hornom paneli (príklad: modul 17):
6.4.2 Parallel
6.4.3 Half-normalled
V tejto konfigurácii sú kontakty dvoch konektorov na zadnej strane prepojené. Keď zasuniete zástrčku do hornom prednom konektore, signál smerovaný zadnou cestou sa nepreruší. Iba pri použití spodného predného zdviháka bude trasa zadného panela rozdelená tak, aby dva horné a dva spodné telefónne konektory boli spojené do jedného ďalší. Táto konfigurácia sa nazýva „prerušenie vstupu“ a používa sa hlavne pre cesty vkladania. Takže môžete ľahko opraviť signál z kanála mixážneho pultu na Patchbay bez prerušenia toku signálu v kanáli.
6.4.4 Normalled
Tu a na rozdiel od „polovičného normálneho“ nastavenia sa signálna trasa zadných telefónnych konektorov preruší, keď zasuniete zástrčku do horného aj spodného predného konektora.
6.4.5 Open
Tento režim sa používa na pripojenie zariadení, ako sú zvukové moduly alebo prehrávače CD, ktoré nemajú vlastné vstupy. Toto šetrí miesto, pretože ľavý a pravý výstup môžete nasmerovať do jedného modulu (ľavý – horný; pravý – dolný) alebo pripojiť dva zariadení do jedného modulu (horný a spodný). Efektové zariadenia a 2 stopy môžu byť nakonfigurované týmto spôsobom, takže vstupy a výstupy sú umiestnené nad sebou.
V zásade sú vstupy smerované do spodnej časti a výstupy do horných konektorov na zadnej stene. Vyhnite sa smerovaniu digitálnych signálov cez patchbay, pretože impulzný signál používaný na prenos takýchto signálov spôsobuje ťažké rušenie analógových signálov. Normálne patchbay navyše menia impedanciu digitálnej káblovej trasy, čo spôsobuje rušenie v digitálnej ceste. Špeciálne použite BEHRINGER ULTRAMATCH SRC2000 navrhnuté pre túto a ďalšie funkcie súvisiace s digitálnym signálom.
Mikrofónové vstupy fungujú na úrovni o niekoľko rádov nižšej ako linková úroveň (+4 dBu alebo -10 dBV). Preto by nikdy nemali byť smerované cez patchbay. V každom prípade patchovanie v poli s 48 V DC (fantómové napájanie) lietaniu sa treba za každú cenu vyhnúť. Najlepšie je pripojiť mikrofóny priamo do mixážneho pultu alebo cez špeciálny XLR typ nástenné boxy pripojené k mikrofónovým vstupom konzoly kvalitnými symetrickými viacžilovými káblami (2-kond. + tienenie).
6.4.6 Patchbay organization (Organizácia Patchbay)
Dovoľte nám uviesť príklad konfigurácie, ktorý ukazuje, ako môžete čo najefektívnejšie využívať vaše patchbay. my predpokladajme, že vlastníte mixážny pult so 16 mikrofónovými/linkovými vstupmi plus vložkami, 8 priamymi výstupmi, 8 podskupinami so 4 inserty, 4 aux cesty s 2 stereo returnmi a jedným stereo master výstupom vrátane insert jackov. K tomu sme sa pridali my mať 8-stopový rekordér (digitálny alebo analógový), niekoľko kusov vonkajšieho vybavenia (FX, dynamika a EQ), CD prehrávač, magnetofón, HiFi systém a slúchadlový zosilňovač:
6.4.7 Hroziace problémy
Zapojenie „všetkého potrebného“ je umenie samo o sebe a stojí za to nájsť si čas, aby to bolo správne. Po prvé, je dôležité vyhnúť sa zemi slučky (slučkový drôt pôsobí ako anténa, zachytáva hukot a elektromagnetické žiarenie). Myslite na strom. Každá časť ten strom je spojený s každou ďalšou časťou, ale len jednou cestou. Takto vyzerá celkový obraz Zeme pre váš celok štúdio by malo vyzerať. Neodstraňujte uzemnenie zo zástrčky napájacieho kábla, aby ste znížili počuteľný 50 Hz brum zo siete. Skôr ty by ste sa mali niekde pozrieť na odpojenie obrazovky signálu (jeden alebo niekoľko zvukových káblov).
Je dobrou praxou zabezpečiť, aby boli všetky obrazovky spoločné v patchbay, v takom prípade sú všetky odkryté zariadenie by zachytávalo zem z tohto bodu cez jedinú obrazovku (viac ako jedna trasa = zemná slučka), zatiaľ čo zariadenia so sieťovým uzemnením by mali všetky obrazovky odrezané na konci zariadenia.
Niektoré kvalitné zariadenia majú nezávislý signál a uzemnenie siete. V tomto prípade by mala byť aspoň jedna obrazovka preneste zem do zariadenia. Niekedy je jediným spôsobom, ako to zistiť, „nasávať a vidieť“.
Dbajte na to, aby používanie patchbay nenarušilo zemskú architektúru štúdia. Vždy používajte krátke ako je to možné prepojovacie vodiče s obrazovkou zapojenou na oboch koncoch.
Po navrhnutí sieťového šumu zo systému vytvorte svoje káblové zväzky od patchbayov smerom von a použite káblové zväzky, flexibilné plášte, viacžilové jadrá atď., aby ste udržali poriadok v zadnej časti stojanov.
7. TECHNICAL BACKGROUND (technické pozadie)
7.1 Mixing
7.1.1 Equalization (ekvalizácia)
Len málo ľudí, ktorí si kupujú mixér, bude musieť povedať, ako funguje ekvalizér. Ale ako z toho dostať to najlepšie? no, to je iný príbeh. Na začiatku bol EQ nástrojom na odstránenie nežiaducich frekvencií alebo kompenzáciu nedokonalých krivky odozvy mikrofónu alebo nerovnosti v akustike štúdia. Bolo to korekčné zariadenie. Tamla Motown sa otočila ten pojem hore nohami v šesťdesiatych rokoch s novou myšlienkou, že sa snažíte nájsť pre každý nástroj charakteristiku frekvenciu nezdieľajú ostatné nástroje v mixe. Potom znásobíte jeho zisk. Toto robí individualitu hlasy sa predierajú mixom trochu neprirodzeným, no vzrušujúcim spôsobom.
Vo všeobecnosti korekčný EQ zvyčajne zahŕňa širokopásmové (sklonové) kontúrovanie spolu s úzkopásmovým vrúbkovaním nežiaduce rezonancie. Čím užší je zárez alebo „Q“, tým menej bude ovplyvnený celkový signál. Hľadanie zlých rezonancií je uľahčené prvým frekvenčným rozmietaním v režime BOOST.
„Motown“ EQ sa dosiahne použitím zosilnenia pomerne širokopásmovým spôsobom. Čím širšia kapela, tým hudobnejšie ale efekt menej špecifický pre nástroj. Použitie zosilnenia cez úzku šírku pásma bude znieť „honky“. Pre zvuky, ktoré vyžadujú drastické korekčné EQ, je vhodné mať niekoľko kanálov plne komplexného parametrického Equal-vo vašom stojane. (Vždy môžete odraziť stopy cez vonkajší EQ, čím uvoľníte jednotku pre ďalšiu úlohu).
Vyskúšajte BEHRINGER ULTRA-CURVE PRO DSP8024, vynikajúci digitálny stereo ekvalizér a mnoho ďalších, oveľa viac. Alebo náš 5-pásmový analógový ekvalizér s premenlivým stavom konštantného Q ULTRA-Q PRO PEQ2200.
Pre „pokročilú ekvalizáciu“ je možné použiť EQ na signál takto: Najprv upravte policu LF a HF na dosiahnuť požadovaný sklon alebo „hlasitosť“. Teraz použite parametrické EQ pásmo na zvýšenie najvýznamnejších frekvencných pre každý nástroj alebo páskovú stopu. Na všetkých kanáloch, ak sa dve alebo viac z týchto frekvencií zhodujú, potom možno sa budete musieť v niektorých prípadoch uspokojiť s druhým najlepším, ak chcete dosiahnuť optimálne oddelenie v zmesi. Naozaj škaredé frekvencie bude potrebné odstrániť.
Dobrý hlasový signál je možné zlepšiť použitím výrazného zosilnenia v oblasti 12 kHz alebo vyššej nad škaredý sykavý kraj. Toto je obzvlášť účinné, ak máte de-esser zaplátaný post-EQ.
+ Použite low-cut na zosilnenie kanálov v mixe: možno ho odstráňte len pre basgitaru, kopák, tomy, tabla, didgeridoo a iné zámerné podzvuky (pri nahrávaní klasickej hudby túto radu ignorujte).
S LF nastaveným na zvýšenie a aktivovaným spínačom nízkeho orezania máte v podstate skôr špičkovú odozvu než polica v spodnej časti. Dobré pre pevné, ale hlboké basy.
Pamätajte, že EQ kontúrovanie je možné vykonať s rezom aj s boostom. Potom odrežte hornú a spodnú časť
zvýšenie zisku je ekvivalentné zosilneniu stredného rozsahu! EQ nie je jednosmerná ulica!
Vždy znova nastavte vstupné zosilnenie kanála (alebo výstupnú úroveň externých zariadení) po zmene úrovne zníženia EQ stola
alebo aplikovaný boost.
7.1.2 Gain optimization (Optimalizácia Zisku)
PFL (Pre-Fader-Listen) je spôsob, ako nastaviť úroveň stola. Úrovne Master aux send sú fixné na jednotný zisk. Ako zmes Postupuje, stále viac kanálov bude pravdepodobne posielať efekty cez aux zbernice, a najlepšie je to PFL all sends tesne pred nastavením na finálny mix.
Vonkajšie reverby atď. by mali byť vyrobené tak, aby tvrdo pracovali. Nemá zmysel mať dynamický rozsah 85 dB vstupný meter vášho reverbu sotva bliká. Na druhej strane, digitálne skreslenie nepatrí k tým príjemnejším ruchom okolo. Pri detekcii digitálneho skreslenia sa budete musieť spoľahnúť na svoje uši, pretože rôzne externé procesory sa kalibrujú ich merače inak.
Ak počujete skreslenie, znížte vstup na FX jednotke a zosilnite vstup aux return na stole.
99-krát zo 100 skreslení v aux send > FX > aux spätnej slučke bude pochádzať z FX jednotky (tiež zosilnenie FX vysoká) a to isté platí pre vysokú úroveň šumu (príliš nízke zosilnenie efektu).
Analógová viacstopová páska by mala byť hnaná dosť tvrdo, pretože jej dynamický rozsah (bez redukcie šumu) pravdepodobne bude byť o 20 až 30 dB horší ako ostatné prvky v záznamovom reťazci. Skúste nahrávať svetlé. Vždy môžete zamiešať späť matnejší. Rozjasnenie signálu mimo pásky zvýši úroveň šumu pásky. S digitálnou páskou alebo pevným diskom, ktorý máte dostatok dynamického rozsahu a zvýrazňovanie výšok nie je často potrebné. Len nedovoľte, aby sa signál skresľoval!
Pri mixovaní alebo nahrávaní udržujte úrovne stlmovača kanála okolo alebo pod 0 dB. Ak nájdete fadery plíživým pohybom nahor alebo nadol použite vhodný offset na všetky stlmovače kanálov a pokúste sa v budúcnosti kontrolovať svoj zlozvyk!
8. INSTALLATION (Inštalácia)
8.1 EURORACK MX2004A connections (zapojenia)
Nasledujte nás na prechádzke po zadnom paneli vášho EURORACKU, začnite vľavo:
50 AC vstup. Na pripojenie mixéra k napájacej jednotke (PSU). Vždy pripojte mixér a PSU predtým, ako pripojíte PSU k elektrickej sieti.
47 Prepínač POWER. Po pripojení zdroja k elektrickej sieti môžete svoj EURORACK zapnúť. Pred nastavením vstupného zosilnenia počkajte jednu minútu po zapnutí, kým sa systém vyrovná
48 Prepínač PHANTOM. Pri použití kondenzátorových mikrofónov je možné globálne zapnúť alebo vypnúť +48 V DC pre všetky kanály mikrofónu.
+ Dávajte pozor, aby ste do konzoly (alebo stageboxu) nezapájali mikrofóny, keď je fantómové napájanie zapnuté. Pri zapínaní alebo vypínaní fantómového napájania tiež stlmte monitor/PA reproduktory.
Poďme sa teraz pozrieť na všetky vstupy a výstupy na EURORACK. Väčšina z nich je vyvážená.
Nevyvážené zariadenia môžu byť pripojené k symetrickým vstupom/výstupom. Buď použite 1/4″ konektory telefónu alebo pripojte krúžok a objímku 1/4″ TRS konektora (alebo nechajte kolík 3 XLR konektorov nevyužitý)
51 hlavných výstupov (XLR) Vyvážený XLR, drôtový kolík 1 uzemnenie/obrazovka, kolík 2 horúci (+ve), kolík 3 studený (-ve). Maximálna úroveň je +28 dBu.
52 Prepínač MAIN OUTPUT LEVEL – Úroveň hlavných výstupov XLR (+4 dB) sa zníži na úroveň mikrofónu, ak stlačíte 50 . napr. Môžete smerovať znížený výstupný signál priamo do mikrofónových vstupov inej konzoly.
53 Hlavný výstup – Nevyvážené 1/4″ telefónne konektory, drôtová špička = signál, objímka = uzemnenie/obrazovka.
54 Alt 3-4 výstup – Nevyvážené 1/4″ telefónne konektory, drôtová špička = signál, objímka = uzemnenie/obrazovka.
Prejdime teraz na predný panel vášho EURORACK MX2004A.
Mono vstupné kanály 1 až 8
1 – Mikrofónne vstupy – Vyvážený XLR, drôtový kolík 1 = uzemnenie/obrazovka, 2 = horúci (+ve), 3 = studený (-ve). Pamätajte na FANTÓMA spínač 48.
2 – linkové vstupy – Vyvážené 1/4″ TRS konektory, drôtový hrot = horúci (+ve), krúžok = studený (-ve), objímka = uzemnenie/obrazovka.
45 – Stereo vstupné kanály 9/10 až 15/16 – Štyri stereo páry. Vyvážené 1/4″ TRS konektory, drôtený hrot = horúci (+ve), krúžok = studený (-ve), objímka = zem/obrazovka.
43 – Stereo aux returns 1/2 – Dva stereo páry. Nevyvážené 1/4″ telefónne konektory, drôtová špička = signál, objímka = uzemnenie/obrazovka.
39 – Aux sends 1/2 – Nevyvážené 1/4″ phone konektory, drôtová špička = signál, objímka = uzemnenie/obrazovka.
40 – 2-track in/out – RCA konektory pre použitie s magnetofónmi atď., signál = hlavný mix.
42 – Control room outputs – Bude napájať pár reproduktorov (cez zosilňovač, samozrejme nevyvážené 1/4″ telefónne konektory, káblový hrot = signál, rukáv = zem/tienidlo.
46 – Phones outputs – Bude napájať slúchadlá. 1/4″ TRS konektor, drôtová špička = ľavý signál, krúžok = pravý signál, objímka = uzemnenie/ obrazovke.
8.2 Connections (pripojenia)
Budete potrebovať veľa káblov na rôzne účely – pozrite si nasledujúce obrázky, aby ste sa uistili, že máte tie správne. Nevyvážené zariadenia môžu byť pripojené k symetrickým vstupom/výstupom. Buď použite mono 1/4″ telefón konektory alebo spojte krúžok a objímku 1/4″ TRS konektorov.
8.3 Modifications (Úpravy – modifikácie)
Nasledujúce úpravy vyžadujú, aby ste vykonali nejaké spájkovanie. Skúste to len vtedy, ak máte skúsenosti s používaním žehličky PCB. V opačnom prípade sa obráťte na kvalifikovaný personál. Po úprave sa záruka BEHRINGER stáva dobrovoľnou.
Spoje by nemali byť zaskrutkované do otvorov na doske plošných spojov. Mali by byť prispájkované na pocínované oblasti okolo diery a medzi nimi sa mierne uklonili nahor.
Mono kanál aux send 2 > pre-fader
Mono kanálové aux sendy 2 sú post-fader. Ak ich chcete previesť, vykonajte popísanú úpravu nižšie pre každý mono kanál, ktorý chcete zmeniť. Pravá plocha PCB je označená žltou potlačou (pozri obrázky nižšie).
1) Vypnite stôl a odpojte ho od elektrickej siete!
2) Vystrihnite stopu „post“.
3) Pridajte odkaz „pred“. Opakujte pre všetky mono kanály, ktoré chcete upraviť.
8.4 Expanding (Rozšírenie)
Keď je EURORACK vaším hlavným mixpultom, možno zistíte, že vám dochádzajú vstupy, keď sa váš systém rozširuje. Váš mixážny systém je možné rozšíriť kombináciou dvoch alebo viacerých mixérov.
Pridanie ďalších riadkových vstupov do vášho EURORACK:
Malý linkový mixér (napríklad BEHRINGER ULTRALINK PRO MX882) môže lacno pridať ďalšie linkové vstupy do vašej konzoly. S ULTRALINK PRO sa môže stať akýkoľvek stereo vstup na úrovni linky na vašom EURORACK stereo linkový vstup plus ďalších 6 prepínateľných mono linkových vstupov. Skvelé na pridávanie vrátených páskových monitorov atď.
Prepojenie dvoch EURORACK:
Jednoducho vezmite hlavný mixový výstup jedného a vložte ho do vhodného stereo linkového vstupu druhého.
Prepojenie EURORACK s hlavnou konzolou:
Nahrajte niektorý alebo všetky hlavné mixy, Alt 3-4 a aux výstupy z vášho EURORACK do samostatných kanálov hlavná konzola. Aux výstupy by mali byť smerované len do jednotlivých aux send zberníc na hlavnej konzole. Teraz môžu aux sendy z EURORACKu pristupovať k efektom, ktoré aktuálne používa hlavná konzola.
Výstupy EURORACK sú v podstate submixy niekoľkých zvukových kanálov, a preto pravdepodobne budú podstatne vyššie ako typické zdrojové signály (prichádzajúce z mikrofónov, MIDI nástrojov alebo pásky), ktoré vidiazostávajúce kanály hlavnej konzoly alebo 2. EURORACK.
Užitočnou funkciou sú 20 dB pad tlačidlá na zadnom paneli. Tieto tlačidlá vám umožňujú podávať vyvážený výstup MX2004A do mikrofónového vstupu inej konzoly. Takto je možné vyrobiť napríklad samostatná klávesnica alebo súprava bicích mixov a ich privádzanie do prednej časti domácej konzoly (bez toho, aby ste museli použite adaptéry XLR na jack na napájanie linkových vstupov, ktoré môžu byť tiež nevyvážené).
9. SPECIFICATIONS