Digitech Trio Band Creator
original manuál na: https://sk.manuals.plus/digitech/trio-band-creator-and-looper-pedal-manual
ÚVOD
Ďakujeme, že ste si vybrali pedál DigiTech® TRIO band creator. TRIO je jednoducho použiteľný gitarový pedál, ktorý počúva spôsob, akým hráte, a automaticky generuje basové a bicie party, ktoré zodpovedajú vašej skladbe. Stačí zapojiť gitaru do TRIO, stlačením nožného spínača naučiť TRIO svoje akordy a rytmus, potom znova stlačte nožný spínač a začnite hrať s vlastnou osobnou kapelou! Úrovne bicích a basov je možné nastaviť pomocou gombíkov DRUMS a BASS. TRIO ponúka na výber 7 hudobných žánrov vrátane: Blues, Pop, Alternative Rock, Rock, Country, R&B a Jazz. Pre každý žáner je k dispozícii 12 štýlov skladieb, ktoré je možné zvoliť pomocou ovládača STYLE, vrátane výberu medzi 3/4 a 4/4 taktu. Viacfarebné LED diódy okolo gombíka STYLE indikujú, ktoré štýly sa najlepšie hodia k vašej skladbe.
TRIO sa dokáže naučiť až 3 rôzne časti skladby, ktoré sa potom dajú vyvolať počas prehrávania skladby. Voliteľný nožný spínač DigiTech FS3X možno pripojiť ku konektoru CONTROL IN pre jednoduchší výber častí a štýlov skladieb bez použitia rúk. Tempo generovanej skladby je možné plynule meniť bez straty kvality zvuku pomocou gombíka TEMPO. Tlačidlo ALT TIME možno použiť na rýchle vyskúšanie alternatívnej interpretácie skladby – zvyčajne polovičný alebo dvojnásobný čas. Automatické snímanie výstupov sa automaticky prispôsobí na optimalizáciu zvuku pre vašu aplikáciu.
Pripojte výstup AMP k vášmu gitarovému zosilňovaču, ak ho používate. Ak nepoužívate gitarový zosilňovač, pripojte výstup MIXER k mixpultu a TRIO automaticky aplikuje emulátor gitarového reproduktora na gitarový signál, takže to bude znieť, ako keby ste hrali cez gitarový zosilňovač/skrinku. Po pripojení k výstupom MIXER aj AMPLIFIER bude gitarový signál privedený do výstupu AMP a basové a bicie party budú privedené do výstupu MIXER. K dispozícii je tiež výstup pre slúchadlá s vyhradeným ovládaním úrovne, takže môžete cvičiť kedykoľvek a kdekoľvek vás napadne inšpirácia.
https://www.strumentimusicali.net/manuali/DIGITECH_TRIO_ENG.pdf
VLASTNOSTI
• 7 hudobných žánrov na výber
• 12 voliteľných štýlov pre každý žáner
• Možno sa naučiť až 3 rôzne časti piesne
• Nastaviteľné tempo a rýchly výber alternatívnej interpretácie
• Nastaviteľné ovládanie basov a bicích
• Voliteľné vstavané gitarové efekty navrhnuté pre každý Žáner
• Ďalšie ovládanie bez použitia rúk pomocou voliteľného nožného spínača DigiTech FS3X
• Výstupy zosilňovača a mixéra
• Výstup pre slúchadlá s ovládaním úrovne slúchadiel
• Odolný, kompaktný dizajn
• Zahrnutý napájací adaptér
PREDNÝ PANEL
1. Tlačidlo GUITAR FX – Stlačením tohto tlačidla pridáte vstavané efekty k signálu gitary. Viac informácií nájdete v časti „Guitar FX“ na strane 13.
2. Tlačidlá PART TRIO – sa môže naučiť až 3 rôzne časti piesne (napríklad verš, refrén a bridž). Tlačidlá PART 1, 2 a 3 sa používajú na výber medzi týmito 3 časťami. Ak zvolíte tlačidlo PART pre Part, ktorý ešte nebol naučený TRIO, LED LEARN bude blikať na červeno, čo znamená, že Part je potrebné naučiť. Viac informácií o používaní častí piesne nájdete v časti „Učenie sa a hranie častí piesne“ na strane 11.
3.Tlačidlo ALT TIME – Stlačením tohto tlačidla vyberiete alternatívnu interpretáciu tempa skladby. Zvyčajne je to buď dvojnásobné alebo polovičné tempo, pretože to môže byť nejednoznačné. Stav tlačidla ALT TIME je možné nastaviť nezávisle v každom z 3 častí skladby. • Po naučení časti bude LED ALT TIME buď ZELENÁ (bežný čas) alebo ORANŽOVÁ (prechodný čas). Bude tiež blikať (tlmene) v tempe aktuálneho partu. • Keď sa part prehráva, počas posledného taktu tohto Partu bude LED ALT TIME blikať jasnejšie, čo znamená, že slučka sa blíži k začiatku.• LED ALT TIME zhasne, ak Part ešte nie je bol naučený. Rýchlosť blikania LED závisí od tempa zisteného pre skladbu, polohy gombíka tempa a od toho, či je zvolený alternatívny čas. Rýchlosť zábleskov LED bude vo fáze s každým úderom 1/4 noty, ktorý zahrajú bicie a basgitara.
4. Gombík STYLE – Vyberá medzi rôznymi dostupnými štýlmi pre každý žáner. Akonáhle sa TRIO naučí vašu skladbu, rozsvietia sa viacfarebné LED diódy okolo gombíka STYLE, ktoré indikujú, ktoré výbery najlepšie zodpovedajú vašej skladbe (na základe zvoleného žánru) a automaticky sa vyberie štýl, ktorý najlepšie zodpovedá vašej skladbe. . LED, ktorá svieti najjasnejšie, indikuje aktuálny výber. Existujú 2 možné farebné stavy pre každú LED diódu, sú to:
• Zelená – Označuje štýl, ktorý zodpovedá taktu a pocitu (rovný alebo švihový).
• Jantárová – Označuje štýl, ktorý zodpovedá taktu vašej skladby, ale má iný pocit. Pre všetky žánre sú štýly 1-9 v 4/4 a štýly 10-12 sú v 3/4. Ak TRIO zistí, že ste hrali v 4/4, potom budú 4/4 LED svietiť na zeleno alebo oranžovo a 3/4 LED zhasnú. Stále môžete vybrať 3/4 otočením kodéra a vybrať štýl 3/4, kedy sa rozsvietia 3/4 LED a zhasnú 4/4 LED. To isté sa stane naopak, ak TRIO zistí, že ste hrali v 3/4. Keď prvýkrát naučíte TRIO progresiu, vyberie si najlepší štýl pre váš akordový postup na základe zvoleného žánru. Nezáleží na tom, aký žáner používate, keď učíte TRIO pieseň. Vždy môžete kedykoľvek prepínať medzi žánrami a štýlmi, aby ste si vypočuli iný groove alebo pocit na základe vášho pôvodného nápadu na skladbu.
5. Konektor GUITAR IN – Do tohto konektora pripojte gitaru. Uistite sa, že pri učení TRIO je gitarový signál idúci do TRIO čistý (t.j. bez efektov).
6. Gombík TEMPO – Nastavuje tempo skladby. Keď učíte TRIO progresiu, nezáleží na tom, kde je nastavený gombík TEMPO. TRIO automaticky spustí prehrávanie v naučenom tempe, kým sa nenastaví gombík TEMPO. Po nastavení ovládača TEMPO z jeho aktuálnej polohy sa tempo prehrávania aktualizuje na novú polohu ovládača. To zaisťuje, že budete mať vždy celý rozsah nastavenia tempa potom, čo sa TRIO naučí skladbu, bez ohľadu na to, kde je gombík TEMPO nastavený počas fázy učenia. Stredová zarážka predstavuje násobiteľ tempa 1X, čo je pôvodné tempo naučenej skladby.
7. Konektor CONTROL IN – K tomuto konektoru pripojte voliteľný nožný spínač DigiTech FS3X pre ďalšie ovládanie bez použitia rúk. Viac informácií nájdete v časti „Používanie nožného spínača FS3X“ na strane 14.8. Gombík DRUMS Nastavuje úroveň bubnov v mixe.9. LED LEARN/PLAY LED LEARN a PLAY indikujú stav vybranej časti skladby. Nasledujúca tabuľka popisuje dostupné stavy:
Ready to Learn – TRIO je pripravené naučiť sa skladbu pre vybraný part. Stlačením nožného spínača sa zmení stav „Počúvanie“. Ak je možné časť obnoviť, podržaním nožného spínača sa zmení stav „Zastavené“.
Listening – TRIO je vyzbrojené na učenie a čaká, kým zahráte svoj prvý akord, aby ste spustili slučku. Stlačením nožného spínača sa zmení stav „Pripravený na učenie“.
Learning – TRIO sa momentálne učí pesničku. Mali by ste hrať, aby ste naučili TRIO akordy a načasovanie. Stlačením nožného spínača sa prepnete do stavu „Prehráva sa“. Podržaním nožného spínača sa zmení stav „Pripravený na učenie“.
Playing – TRIO hrá pieseň. Stlačenie nožného spínača sa zmení do stavu „Zastavené“. Stlačením a podržaním FOOTSWITCH na približne 2 sekundy prejdete na ďalšiu časť skladby. Viac informácií nájdete v časti „Učenie sa a prehrávanie častí skladieb“ na strane 11
Stopped – TRIO má uloženú skladbu, ale momentálne sa neprehráva. Stlačením nožného spínača sa prepnete do stavu „Prehráva sa“. Stlačením a podržaním nožného spínača na približne 2 sekundy sa zvolená časť vymaže a zmení sa na stav „Pripravený na učenie“. Viac informácií nájdete v časti „Vymazanie/obnovenie častí skladby“ na strane 13.
10. Nožný spínač – Stlačením tohto nožného spínača sa zmení stav TRIO. Viac informácií nájdete v tabuľke v predchádzajúcej časti.
11. USB port – mini USB port sa používa na aktualizáciu firmvéru TRIO.
12. Gombík BASS – Nastavuje úroveň basov v mixe.
13. MIXER OUT Jack – Pripojte tento výstup k linkovému vstupu mixpultu. Všimnite si, že výstupné konektory sú automaticky snímané a výstupné funkcie sa budú meniť v závislosti od toho, ktoré výstupy sú pripojené. Viac informácií nájdete v časti „Prevádzka výstupného konektora“ na strane 9.
14. AMP OUT Jack – Pripojte tento výstup k vstupu gitarového zosilňovača. Všimnite si, že výstupné konektory sú automaticky snímané a výstupné funkcie sa budú meniť v závislosti od toho, ktoré výstupy sú pripojené. Viac informácií nájdete v časti „Prevádzka výstupného konektora“ na strane 9.
15. Gombík ŽÁNRE – Vyberá medzi dostupnými žánrami, v ktorých bude TRIO prehrávať vašu skladbu. Žánre je možné vybrať pred alebo po naučení skladby TRIO. Pri výbere žánrov sa kontrolky LED okolo gombíka STYLE aktualizujú, aby na základe zvoleného žánru identifikovali, ktoré štýly sú pre vašu skladbu najvhodnejšie. Keď je žáner vybraný prvýkrát, potom, čo sa TRIO naučí vašu skladbu, TRIO si automaticky vyberie jeden zo štýlov zobrazených zelenou farbou, ktorý najlepšie zodpovedá vašej hre.
ZADNÝ PANEL
1. Výstupný konektor pre slúchadlá – Do tohto konektora pripojte pár slúchadiel. Tento konektor je určený pre mini zástrčku 1/8” (3,5 mm). Tento výstup je optimalizovaný pre slúchadlá s impedanciou 60 ohmov alebo menej. POZNÁMKA: Výstupné konektory sú automaticky snímané a výstupy AMP a MIXER budú stlmené, keď je zástrčka pripojená ku konektoru HEADPHONE OUT. Viac informácií nájdete v časti „Prevádzka výstupného konektora“ na strane 9.
2. Gombík úrovne slúchadiel – Nastavuje úroveň výstupu slúchadiel.
3. Vstupný konektor napájacieho adaptéra – Do tohto konektora pripojte iba priložený napájací adaptér Harman. Informácie o napájacom adaptéri nájdete v časti ‚Špecifikácie‘ na strane 28.
VYTVORENIE PRIPOJENÍ / POUŽITIE NAPÁJANIA Ak chcete pripojiť pedál TRIO:
1. Znížte hlavný ovládač hlasitosti gitarového zosilňovača. Ak sa pripájate k PA systému, posuňte stlmovač kanála mixpultu, ku ktorému budete pripájať TRIO, úplne dole.
2. Vykonajte všetky audio pripojenia k TRIO, ako je znázornené v ‚Schémy pripojenia‘ na strane 7.
3. Pripojte príslušný napájací adaptér Harman (súčasť balenia) do vstupného konektora napájacieho adaptéra a druhý koniec zapojte do dostupnej elektrickej zásuvky.
4. Brnkajte na gitaru a postupne zvyšujte hlavný ovládač hlasitosti zosilňovača, kým nedosiahnete požadovanú úroveň. Ak sa pripájate k PA systému a pomaly brnkáte, aktivujte stlmovač na kanáli mixpultu, ku ktorému ste pripojili TRIO. Informácie o odporúčanom zosilnení kanála a nastavení stlmovača nájdete v dokumentácii výrobcu vášho mixpultu.
SCHÉMY ZAPOJENIA
POZNÁMKA: Keď sa používa iba konektor MIXER OUT, do gitarového signálu sa pridá emulácia reproduktorovej skrine. Viac informácií nájdete v časti „Prevádzka výstupného konektora“ na strane 9.
POZNÁMKA: Keď pripojíte ku konektorom MIXER aj AMP OUT, gitarový signál sa privedie do výstupu AMP a basové a bicie party sa privedú do výstupu MIXER. Viac informácií nájdete v časti „Prevádzka výstupného konektora“ na strane 9.
POZNÁMKA: Keď je použitý konektor HEADPHONE OUT, výstupy AMP a MIXER budú stlmené. Signál prítomný v slúchadlách bude stereo a na gitarový signál sa použije emulácia reproduktorovej skrine. Viac informácií nájdete v časti „Prevádzka výstupného konektora“ na strane 9.
PREVÁDZKA VÝSTUPNÉHO KONEKTORA
Výstupné konektory majú funkciu automatického snímania, ktorá umožňuje TRIO automaticky optimalizovať výstupy pre danú aplikáciu. Tabuľka nižšie popisuje, ako bude TRIO fungovať v závislosti od toho, ktoré výstupy sú pripojené.
Funkcionalita:
Mixer OUT conecteed (ANO) * AMP OUT conecteed (NIE) * Headphone OUT conecteed (NIE)
Emulácia reproduktorovej skrine sa použije na gitarový signál a mono mix basy, bicích a gitary sa odošle do konektora MIXER OUT.
Mixer OUT conecteed (NIE) * AMP OUT conecteed (ANO) * Headphone OUT conecteed (NIE)
Mono mix basového signálu, bicích a gitarového signálu bude odoslaný do konektora AMP OUT. Na bicie a basové časti sa použije doplnková ekvalizácia, aby zneli lepšie pri prehrávaní cez skrinku gitarového reproduktora.
POZNÁMKA: Keď používate váš gitarový zosilňovač na hranie na bicie a basu z TRIO, nastavte zosilňovač na čo najčistejší chod, aby ste predišli skresleniu bicích. Bicie a basy sú vopred ekvalizované, aby čo najlepšie zneli cez čistý zosilňovač s typickými nastaveniami EQ
Mixer OUT conecteed (ANO) * AMP OUT conecteed (ANO) * Headphone OUT conecteed (NIE)
Gitarový signál bude privedený len do konektora AMP OUT. Zmes basy a bicích bude odoslaná do konektora MIXER OUT.
Mixer OUT conecteed (NIE) * AMP OUT conecteed (NIE) * Headphone OUT conecteed (ANO)
Emulácia reproduktorovej skrine sa použije na gitarový signál a stereo mix basy, bicích a gitary sa odošle do konektora HEADPHONE OUT. Výstupy MIXER a AMP budú stlmené.
RÝCHLY ŠTART
1. Stlačením tlačidla PART 1 vyberte prvú časť, ktorú sa chcete naučiť. Uistite sa, že LED dióda LEARN pomaly bliká. Ak už bola vybraná časť naučená, LED LEARN zhasne. V takom prípade stlačte a podržte FOOTSWITCH, kým LED diódy STYLE nezhasnú a LED LEARN nezačne pomaly blikať.
2. Stlačením tlačidla GUITAR FX aplikujte efekty na váš gitarový signál.• GUITAR FX LED nesvieti – gitarové efekty nie sú aktivované.• GUITAR FX LED zelená – indikuje, že rytmický gitarový efekt sa použije pre ‚Learning‘ a ‚ Stavy Playing‘.• GUITAR FX LED Red – Označuje, že rytmický gitarový efekt sa použije pre stav ‚Learning‘ a hlavný gitarový efekt pre stav ‚Playing‘.
3. Ak chcete aktivovať stav „Počúvanie“, stlačte a uvoľnite nožný spínač. LED LEARN bude rýchlo blikať, čo znamená, že je aktivovaný stav ‚Listening‘. Udržujte svoju gitaru ticho, kým nebudete pripravení brnkať na prvý akord, čím sa spustí fáza učenia. Ak nechcete používať stav „Počúvanie“, môžete jednoducho stlačiť a uvoľniť nožný spínač, keď začnete brnkať.
4. Začnite brnkať v rovnomernom rytme. Učíte TRIO postupnosť akordov, takže hrajte jasne a vyhnite sa ozdobám.
5. Keď dokončíte postup akordu, stlačte FOOTSWITCH práve vtedy, keď budete brnkať na rovnakú dolnú dobu, na ktorej ste začali – vtedy chcete, aby sa skupina pridala a skupina začne automaticky hrať. TIP: Aby TRIO automaticky presne zistilo dĺžku skladby, počet taktov a načasovanie, je veľmi dôležité stlačiť nožný spínač čo najbližšie k bodu, kde sa váš postup blíži k začiatku.
6. Nastavte ovládače DRUMS a BASS, aby ste vyvážili úrovne kapely s vašou gitarou.
7. Upravte gombíky GENRE a STYLE, aby ste vyskúšali rôzne variácie skladby.• STYLE LED Zelená – Označuje štýl, ktorý zodpovedá taktu a pocitu (rovný alebo švihový).• STYLE LED Jantárová – Označuje štýl, ktorý zodpovedá taktu. vašej piesne, ale má iný pocit.
8. Nastavte ovládač TEMPO alebo stlačte tlačidlo ALT TIME, aby ste zmenili tempo skladby.
9. Opakované stláčanie nožného spínača teraz zastaví/spustí prehrávanie vybranej časti skladby.
10. Ak sa chcete naučiť ďalšiu časť, zastavte prehrávanie a potom stlačte tlačidlo PART 2. Opakujte kroky 3-4, aby ste sa naučili novú časť, potom zopakujte pre 3. časť pomocou tlačidla PART 3, ak je to potrebné.
11. Ak chcete vymazať časť, zastavte prehrávanie a potom vyberte časť, ktorú chcete vymazať, pomocou tlačidiel PART. Keď je skladba zastavená, stlačte a podržte FOOTSWITCH, kým nezhasnú LED diódy štýlu (približne 2 sekundy), aby ste vymazali vybranú časť skladby. TIP: Ak sa časť náhodne vymaže, znova stlačte a na 2 sekundy podržte FOOTSWITCH, aby ste obnovili časť piesne.
UČENIE A HRANIE ČASTÍ SKLADIEB
Tri časti TRIO sú ideálne na hranie skladieb so slokou, refrénom a mostíkom. Štýly pre časť 1 majú nižšiu intenzitu a fungujú dobre pre verše piesní. Štýly časti 2 majú vyššiu intenzitu a sú optimalizované pre zbory piesní. Časť 3 používa stredné intenzity, ktoré sú variáciami vzorov bicích z časti 2 a fungujú dobre pre mostíky skladieb. Počas prehrávania skladby si môžete vybrať medzi časťami pomocou 3 tlačidiel PART umiestnených v hornej časti rozhrania TRIO. Part je možné zvoliť aj pomocou nožného spínača (pozrite si krok 3 v časti „Prepínanie medzi časťami skladby počas prehrávania skladby“ nižšie) alebo pomocou voliteľného nožného spínača DigiTech FS3X (pozrite si „Používanie nožného spínača FS3X“ na strane 14).
Ak sa chcete naučiť/zahrať časť piesne:
1. Z výroby sú všetky časti skladieb v TRIO prázdne. Tlačidlo PART 1 bude štandardne svietiť a LED LEARN bude pomaly blikať, čo znamená, že TRIO je pripravené, aby ste ho naučili svoj prvý postup akordu.
2. Stlačením nožného spínača nastavte TRIO do stavu „Počúvanie“ (LED dióda LEARN bude rýchlo blikať). Udržujte svoju gitaru ticho, kým nebudete pripravení brnkať na prvý akord. Môžete tiež začať hrať okamžite po stlačení FOOTSWITCH, ak chcete.
3. Začnite brnkať v rovnomernom rytme. Učíte TRIO postupnosť akordov, takže hrajte jasne a vyhnite sa ozdobám.
4. Keď dokončíte postup akordu, stlačte FOOTSWITCH práve vtedy, keď budete brnkať na rovnakú dolnú dobu, na ktorej ste začali – vtedy chcete, aby sa kapela pridala a skupina začne automaticky hrať. 5. Stlačením FOOTSWITCH teraz zastavíte/spustíte prehrávanie vybranej časti skladby.
POZNÁMKA: Ak všetky LED diódy STYLE blikajú na červeno, znamená to, že TRIO nezískalo dostatok informácií, nedokázalo rozpoznať postup akordu alebo si myslí, že postup bol príliš dlhý. Ak k tomu dôjde, zopakujte kroky 2-4 a hrajte čo najjasnejšie. Ak už časť v pamäti existuje, tlačidlo PART bude slabo svietiť.
Keď vyberiete túto časť, LED diódy STYLE sa rozsvietia a LED LEARN zhasne. Ak chcete tento Part znova použiť, musíte ho pred pokračovaním vymazať (pozrite si ‚Vymazanie/obnovenie častí skladby‘ na strane 13).
POZNÁMKA: Naučené časti piesne sa automaticky uložia do pamäte, kým sa nevymažú, a to aj po vypnutí napájania.
Prepínanie medzi časťami skladby počas prehrávania skladby:
1. Vyberte prvú časť, ktorú chcete prehrať, stlačením príslušného tlačidla PART.
2. Stlačte FOOTSWITCH pre spustenie prehrávania časti.
3. Kedykoľvek počas prehrávania skladby stlačte tlačidlo PART pre ďalšiu časť, ktorú chcete prehrať. Počas prehrávania skladby môžete tiež stlačiť a podržať FOOTSWITCH na približne 2 sekundy, aby ste prešli na ďalšiu časť. Opätovným opakovaním tohto procesu predtým, ako sa časť zmení, postúpite k ďalšej nasledujúcej časti – napríklad na prechod z časti 1 na časť 3.
4. Novo zvolené tlačidlo PART bude blikať na zeleno v tempe nastavenom pre novozvolenú časť, čo znamená, že časť sa začne bez problémov prehrávať, akonáhle aktuálne hraná časť dosiahne svoj koniec.
POZNÁMKA: Keď sú tempá medzi časťami blízko a je zvolený nový Part, zatiaľ čo predchádzajúca časť sa stále hrá, tempo novej časti sa zhoduje s tempom predchádzajúcej časti – indikované blikaním novej LED diódy PART v synchronizácii s LED diódou ALT TIME. Ak sa tempo novo zvoleného Partu výrazne líši od aktuálneho Partu, tempo sa nezhoduje a nové LED diódy PART a ALT TIME budú blikať inou rýchlosťou.
ODBORNÉ TIPY NA VYUČOVANIE:
TRIO musí automaticky zistiť tóninu skladby, dĺžku, načasovanie, počet taktov, akordy a pocit na základe iba troch kľúčových informácií. Čím sú tieto informácie jasnejšie a presnejšie, tým je pravdepodobnejšie, že dostanete požadovaný hudobný sprievod. Zatiaľ čo TRIO sa bude snažiť čo najlepšie pracovať s čímkoľvek, čo mu dáte, nasledujúce tipy vám pomôžu dosiahnuť najlepšie výsledky:
• Presné časy štartu a zastavenia sú veľmi dôležité. Uistite sa, že každú fázu učenia začínate silným brnkaním smerom nadol a ukončite svoju slučku rovnakým brnkaním, aby kapela začala presne včas, aby rytmus zostal nepretržitý.
• Pokúste sa zdôrazniť začiatok každého taktu jasným brnknutím. Pri vyučovaní sa snažte vyhnúť veľkej synkope. Pamätajte, že vás nenahrávajú, takže nemusíte skladbu ani tak „predviesť“, ale sprostredkovať postup akordu a načasovanie.
• Pri výučbe postupu akordov sa čo najviac držte dur/mol a 7. akordov. Vždy môžete hrať zložitejšie akordy, keď jamujete.
• Počet možných spôsobov interpretácie každej časti sa dramaticky zvyšuje, čím viac taktov učíte. Ak chcete dosiahnuť najlepšie výsledky, rozdeľte dlhé skladby na viacero častí.
• Ak TRIO poskytuje sprievod, ktorý sa zdá byť dvakrát rýchlejší alebo dvakrát pomalší, ako ste očakávali, niekedy stlačením tlačidla ALT TIME môžete rýchlo dosiahnuť požadovaný výsledok.
• Ak si TRIO zamieňa 3/4 časovanie za 4/4 časovanie alebo naopak, jednoducho otočte ovládač štýlu na príslušný rozsah (štýly 1-9 pre 4/4 alebo štýly 10-12 pre 3/4).
• TRIO dokáže prehrávať skladby s maximálne jedným akordom na takt, takže sa snažte, aby sa vaše akordy striedali v takte. Môžete mať zmeny akordov na čiastkových taktoch, ale uvedomte si, že basgitara nebude nasledovať žiadne takéto zmeny čiastkových taktov.
ZAČÍNAJÚC ODPOČÍTANÍM BUBNA
Niekedy je žiaduce počuť odpočítavanie jedného taktu pred spustením prehrávania – napríklad pri nahrávaní výstupu z TRIO za účelom pridania ďalších partov, alebo pri práci na sólach, ktoré začínajú hneď na konci partu.
Ak chcete začať odpočítavaním bubna:
1. Začnite s TRIO v zastavenom stave a vyberte časť, do ktorej chcete odpočítavať pomocou tlačidiel PART.
2. Podržte aktuálne zvolené tlačidlo PART, kým nezačne blikať rýchlosťou tempa partu.
3. Teraz, keď stlačíte nožný spínač, aby ste spustili prehrávanie, budete počuť jeden takt štvrťových nôt zahraný ako odpočítavanie pred spustením sprievodu.
VYMAZANIE/OBNOVA ČASTI SKLADBY
Ak sa chcete znova naučiť časť skladby alebo prejsť na novú skladbu, musíte najskôr vymazať starú časť skladby.
Vymazanie/obnovenie časti skladby:
1. Zastavte prehrávanie časti stlačením nožného spínača.
2. Vyberte časť, ktorú chcete vymazať, stlačením jedného z 3 tlačidiel PART.
3. Stlačte a podržte FOOTSWITCH na približne 2 sekundy alebo kým nezhasnú LED diódy STYLE a LED LEARN nezačne blikať na červeno.
4. Opakujte kroky 2 a 3 pre všetky zostávajúce časti, ktoré chcete vymazať.
POZNÁMKA: Ak sa časť náhodne vymaže, znova stlačte a podržte FOOTSWITCH na 2 sekundy, aby ste obnovili časť skladby.
GUITAR FX
The TRIO poskytuje vstavané gitarové efekty, ktoré je možné zapnúť a vypnúť pomocou tlačidla GUITAR FX. Tlačidlo má 3 stavy, sú to:
• LED Off – Gitarové efekty nie sú povolené.
• Zelená LED – Označuje, že efekt rytmickej gitary sa použije pre stavy „Učíme sa“ a „Hrám“.
• LED červená – indikuje, že efekt rytmickej gitary sa použije pre stav „Učíme sa“ a efekt sólovej gitary pre stav „Hranie“. Typ pridaných efektov závisí od zvoleného žánru.
POUŽÍVANIE NOŽNÉHO SPÍNAČA FS3X
Voliteľný nožný spínač DigiTech FS3X možno pripojiť ku konektoru CONTROL IN pre ďalšie ovládanie bez použitia rúk. Pri pripájaní FS3X k TRIO je potrebné použiť 1/4” kábel TRS (tip-ring-sleeve). Nožné spínače na FS3X budú fungovať tak, ako je znázornené na obrázku nižšie.
MODE: Povolí stav „Learning“ pre učenie sa nového PART a ovláda prehrávanie/zastavenie pre existujúcu PART.
DOWN: Postupy do ďalšieho ŠTÝLU. Stlačením a podržaním sa vrátite o jeden ŠTÝL späť.
UP: Postupy do ďalšej ČASTI.
ZOZNAM ŠTÝLOV
DigiTech TRIO bolo od základov navrhnuté tak, aby vytvorilo ilúziu hrania so skutočnou rytmickou sekciou – pocit, ktorý je veľmi odlišný od hrania so statickými sprievodnými stopami. Štýly budú sledovať váš vlastný akordový postup a prechod medzi akordmi pomocou pochopenia hudobnej teórie. Voľba basových tónov je dynamická a bude sa meniť v rámci partu, ako aj zakaždým v parte. Okrem toho boli štýly TRIO vytvorené pomocou nahrávok od niektorých najlepších hráčov v Nashville. Bicie pre každý štýl majú dve sekcie, ktoré zhruba zodpovedajú veršu a refrénu. Veršové časti sú použité v 1. časti TRIA a zborové časti sú použité v 2. časti a 3. Používajú sa rôzne substitúcie zvuku bubna, aby sa dosiahla určitá rozmanitosť v rámci časti a medzi časťami.
TRIO ponúka na výber nasledujúce žánre:
• BLUES – Blues je žáner pre všetky štýly založené na blues. Basové časti majú vo všeobecnosti bluesový nádych a zahrnuli sme tu pomerne veľa štýlov.
• POP – Čisté, jasné štýly, ktoré slúžia ako základ pre melodické popové skladby.
• ALT ROCK – Funky rock, punk a reggae ovplyvnené štýly 90. rokov patria do nášho žánru alt-rock. Myslite na čokoľvek od RHCP cez Sublime až po Smashing Pumpkins. Zvuk 90. rokov.
• ROCK – Klasické rockové zvuky 60., 70. a 80. rokov patria do rockového žánru. Často trochu bluesové, s tvrdými bicími
• COUNTRY – Všetky country a folkové štýly patria do žánru Country, od riedkych country valčíkov až po country-rock s modernejším zvukom.
• R&B – miesto pre štýly, ktoré majú dušu Motown, Stax alebo Memphis. Trochu bluesové, trochu funky.
• JAZZ – Klasické jazzové štýly s množstvom swingových beatov a kráčajúcich basových línií. Každý žáner má 12 štýlov, z ktorých si môžete vybrať pomocou gombíka STYLE. Nasledujúca tabuľka popisuje každý dostupný štýl.
Každý žáner má 12 štýlov, z ktorých si môžete vybrať pomocou ovládača STYLE. Nasledujúca tabuľka popisuje každý dostupný štýl.
Blues1 / 4/4 Even 8ths
Stredné tempo jazz blues. Najlepšie znie pri tempách medzi 65-120. Bass pomaly kráča medzi akordmi. Riedší štýl s malým zdobením. Jednoduchý úder s priamym kopom a snare. Klobúky vo verši prechádzajú na činely v refréne.
Blues2 / 4/4 Even 16ths
Hladké jazzové blues s makovým rytmom. Najlepšie znie pri tempách medzi 70-130. Riedky staccato basový groove s 8ve skokmi. Drážkované bubny prechádzajú od tesných klobúkov a bočnej palice/snare vo verši k striekajúcim klobúkom a snare v refréne.
Blues3 / 4/4 Even 8ths
Pomalé blues. Najlepšie znie pri tempách medzi 75-130. Bass chodí medzi akordmi na prechod a je dosť zaneprázdnený. Bubny sa striedajú medzi bočnou palicou a snare vo verši na snare a jazdu v refréne.
Blues4 / 4/4 Swing 8ths
Šach zaznamenáva štýl blues. Najlepšie znie pri tempách medzi 80-150. Bass sedí na koreni na 8. tóny, krátke prechádzky medzi akordmi na prechod. Riadenie houpal rockové bubny s rušným štetcom snare. Do refrénu prichádzajú činely.
Blues5 / 4/4Swing 8ths
Blues s príchuťou boogie woogie/zydeco. Najlepšie znie pri tempách medzi 80-125. Jednoduchá, uvoľnená bluesová basa hrajúca oktávy s občasnými prechádzkami medzi akordmi. Premiešané ťažké bubny so štetcom/bočnou palicou vo verši a činely v refréne.
Blues6 / 4/4Swing 8ths
Pomalé blues v chicagskom štýle. Najlepšie znie pri tempách medzi 60-115. Bass arpeggiate akordy na 8. tóny s občasnou rušnou náplňou. Jednoduchý švihový úder s akciou štetca.
Blues7 / 4/4Swing 8ths
Lo-fi bluesová kapela. Najlepšie znie pri tempách medzi 110-140. Staccato chodiaca bluesová basa. Off-beat snare a veľa otvorenej high-hat akcie vo verši, ktorá sa mení na činely a rolling snare v refréne.
Blues8 / 4/4Swing 8ths
Oduševnený bluesový mix. Najlepšie znie pri tempách medzi 90-130. Chodiaca bluesová basa. Bluesové miešané bubny s klobúkmi, ktoré sa v refréne menia na činely.
Blues9 / 4/4Swing 8ths
Blues shuffle. Najlepšie znie pri tempách medzi 105-150. Klasické shuffle blues s veľkými skokmi medzi akordmi. Shuffle bicie, snare na 3, činely v refréne.
Blues10 / 3/4Straight 8ths
Blues rock in 3/4. Sounds best at tempos between 65-150. Even bass on the root of the chord with occasional fast transition passages. Rock drums switching from snare and hats in verse to snare and ride in chorus
Blues11 / 3/4Swing 8ths
Blues shuffle valčík. Najlepšie znie pri tempách medzi 65-150. Rovnomerné basy striedajúce sa medzi koreňom a 5. s prechodmi dvoch tónov. Rockový rytmus s klobúkmi a snare vo veršoch sa mení na jazdu a snare v refréne
Blues12 / 3/4Swing 8ths
Bluesový valčík. Najlepšie znie pri tempách medzi 50-130. Basový rytmus je podobný bluesovému štýlu #11 so striedaním odmocniny, 5. nahor a 2. nadol. Snare a klobúky vo verši prechádzajú na snare a jazdu v refréne.
Pop1 / 4/4Even 8ths
Indie folk. Najlepšie znie pri tempách medzi 100-170. Pomalé basy na 1. a 3. takte. 4/4 kop s tamburínou vo verši, kefový snare pridaný v zbore.
Pop2 / 4/4Even 8ths
Pop inšpirovaný Calypsom. Najlepšie znie pri tempách medzi 80-130. Hranatá basová línia s veľkými skokmi. Surf-rockový nádych, s palicou a štetcom vo verši a valením štetca-snares v refréne.
Pop3 / 4/4Even 16ths
Moderný pop groove. Najlepšie znie pri tempách medzi 75-150. Bass hrá akordové korene s ozdobnými riffmi na prechod medzi akordmi. Riedky rytmus s pevnými klobúkmi nesúci rytmus vo veršoch, ktorý sa v refréne mení na priamočiarejší popový rytmus.
Pop4 / 4/4Even 16ths
Popový sľub. Najlepšie znie pri tempách medzi 80-140. Jazdné 16. basy s malými alebo žiadnymi ozdobami. Priamy rockový rytmus, tesné klobúky vo veršoch, ktoré sa otvárajú v refréne s výplňami snare.
Pop5 /4/4Even 8ths
Pop v štýle chvály a uctievania. Najlepšie znie pri tempách medzi 55-110. Bass zvýrazňuje koreň akordu na párnych 8. s niekoľkými oktávovými skokmi. Stabilný rockový beat s klobúkmi a snare vo verši, činely pridané v refréne.
Pop6 / 4/4Even 8ths
Ostrovná kapela. Najlepšie znie pri tempách medzi 90-150. Bass hrá vzostupné arpeggiá. Beat má surf-rockový vzor snare s činelmi pridanými do refrénu.
Pop7 / 4/4Even 16ths
Povznášajúci pop. Najlepšie znie pri tempách medzi 100-140. Bass hrá 16ths s krátkymi výplňami na prechodových pruhoch a bez preskakovania oktávy. Riedky rytmus s tesným 16. klobúkom driemajúci verš, ktorý v refréne prechádza na činely.
Pop8 / 4/4Swing 8ths
Swingový pop rock. Najlepšie znie pri tempách medzi 80-140. Jednoduché basy sa striedajú medzi koreňom a 5. nad/4. pod. Málo prechodov. Švihové pop-rockové bicie so vzorom dvojitých snare, ktoré prechádzajú z klobúkov vo verši na jazdu v refréne.
Pop9 / 4/4Swing 8ths
Swingový pop s čistými bubnami. Najlepšie znie pri tempách medzi 60-160. Basa sedí na koreni a ponecháva dostatok priestoru. Jednoduchý prechod prebieha medzi akordmi. Bicie sedia na klobúkoch bez snare vo verši, v refréne sa presúvajú do snare s vyššou energiou a klobúkového vzoru.
Pop10 / 3/4Even 8ths
Priamy popový valčík. Najlepšie znie pri tempách medzi 80-150. Pomalá basa hrá koreň a prechádza medzi akordmi s občasnými veľkými skokmi. Riedky rytmus bubna strieda tesný klobúk a stabilný snare vo verši s jazdným činelom a snare v refréne
Pop11 / 3/4Even 8ths
Popový valčík. Najlepšie znie pri tempách medzi 100-200. Bass hrá koreň a robí krátke prechádzky medzi niektorými prechodmi s občasným veľkým skokom. Shuffle snare beat, prechod od klobúkov vo verši k činelom v refréne.
Pop12 / 3/4Swing 8ths
Swingový popový valčík. Najlepšie znie pri tempách medzi 70-140. Zaneprázdnený bas s malými trilkmi okolo koreňa. Shuffle beat so štetcom snare a side stick, smooth ride činely pridané v refréne.
Alternative Rock1 / 4/4Even 16ths
Jazz funk pop. Najlepšie znie pri tempách medzi 65-130. Drážkované basy s drobným zdobením. Funky bicie prepínanie medzi tesnými klobúkmi a snare vo verši k voľnejšiemu klobúku a snare vyššej intenzity v refréne.
Alternative Rock2 / 4/4Even 16ths
Klasické rovné reggae. Znie to najlepšie pri tempách medzi 75-100. Riedke basy sedia na koreňoch a nechávajú veľa priestoru. Bubny sú nesené klobúkom a vzorom rimshot/kefa snare vo verši. Chorus pridáva ďalší drajv z kopačky.
Alternative Rock3 / 4/4Even 16ths
Jazzový funk. Najlepšie znie pri tempách medzi 70-125. Funky synkopované basy s množstvom veľkých intervalových skokov. Zdržanlivé funkové bubny s rimshotmi a pevnými klobúkmi vo veršoch, po ktorých nasledujú otvorené klobúky a snare v refréne.
Alternative Rock4 / 4/4Even 8ths
Rootsy rock. Najlepšie znie pri tempách medzi 75-130. Stabilné basy s malými prechodmi medzi akordmi a krátkymi ozdobami. Jazda na rockových bubnoch s činelmi v refréne.
Alternative Rock5 / 4/4Even 16ths
Jazz funkový groove. Najlepšie znie pri tempách medzi 65-130. Grooving bass podobný alternatívnemu rockovému štýlu #1, ale o niečo menej vyťažený. Funky bicie s netradičnými klobúkovými akcentmi a snare vo veršoch prechádzajú na činely a snare v refréne.
Alternative Rock6 / 4/4Even 8ths
Jam na basu a bicie. Najlepšie znie pri tempách medzi 60-100. Funky synkopovaná basová linka s množstvom ornamentov v prechodoch. Vŕzgavý funky rytmus bubna na snare a klobúky, v refréne čoraz rušnejší.
Alternative Rock7 / 4/4Even 8ths
Klasické reggae. Najlepšie znie pri tempách medzi 75-100. Riedke basy sedí na koreni a necháva veľa miesta. Bubny sú nesené klobúkovou drážkou a vzorom snare/side stick vo veršoch. V refréne sa zvyšuje intenzita
Alternative Rock8 / 4/4Swing 8ths
Jam swingovej rytmickej sekcie. Najlepšie znie pri tempách medzi 75-140. Funky bass tlačí na koreň v prvom takte, s množstvom priestoru a ozdôb na konci taktu. Funky bubny s klobúkom a snare v oboch sekciách
Alternative Rock9 / 4/4Swing 16ths
Hojdací alt rock. Najlepšie znie pri tempách medzi 80-150. Basové arpeggiačné akordy s niekoľkými koreňovými 5. skokmi. Pevné rockové bubny s miešacími klobúkmi a snare. V refréne sa zvyšuje intenzita.
Alternative Rock10 / 3/4Even 8ths
Funky fusion valčík. Najlepšie znie pri tempách medzi 75-140. Jednoduchá basová linka pripína koreň na 1. takt a necháva veľa priestoru. Pohonné bubny prepínajú medzi pevnými klobúkmi a snare vo verši, aby otvorili hat/ride a snare v refréne
Alternative Rock11 / 3/4Even 8ths
Jazzovo-funkový valčík. Najlepšie znie pri tempách medzi 60-110. Svieža, staccatová basová linka s funky riffmi okolo koreňa. Bubny s nástojčivým kopaním a hladkými rolkami. Klobúky vo verši prechádzajú na činely v refréne
Alternative Rock12 / 3/4Swing 8ths
Swingové reggae v 3/4. Najlepšie znie pri tempách medzi 60-100. Uvoľnená miešaná čiapka a ráfik prechádzajú na lietajúce činely a snare v refréne.
Rock1 / 4/4Even 16ths
Klasický rock. Najlepšie znie pri tempách medzi 60-110. Basy podobné rockovému štýlu #2, ale o niečo priestrannejšie. Klasické rockové bubny s klobúkmi meniacimi sa na činely a rušnejšími kopákmi v refréne.
Rock2 / 4/4Even 16ths
Riadenie britského rocku. Najlepšie znie pri tempách medzi 80-130. Basy sediace na koreni, s občasným skokom 5. alebo oktávy. Tvrdé rockové bubny s klobúkmi, ktoré sa v refréne menia na činely.
Rock3 / 4/4Even 16ths
Ľahký rock na počúvanie. Najlepšie znie pri tempách medzi 110-160. Jednoduchý basový rytmus uzamknutý na koreň akordu. Štandardné rockové bubny s klobúkmi, ktoré sa v refréne menia na činely.
Rock4 / 4/4Even 16ths
Povznášajúci rock. Najlepšie znie pri tempách medzi 100-150. Hnacie basy na 16. tóny. Dráždivý rockový rytmus so 4/4 kopom a ryhujúcim vysokým klobúkom vo verši a intenzívnejším snare v refréne.
Rock5 / 4/4Even 16ths
Funky blues rock. Najlepšie znie pri tempách medzi 110-150. Riadenie 16. basovej linky bez zložitých prechodov. Bicie majú energický rockový rytmus s perkusiami, tommi a ďalšími kravskými zvoncami, ktoré sú súčasťou refrénu.
Rock6 / 4/4Even 16ths
Severná skala. Najlepšie znie pri tempách medzi 65-110. Basovo znejúce oktávy s krátkymi chodiacimi prechodmi medzi akordmi. Veľké rockové bubny s voľným otvoreným klobúkom a snare vo verši prechádzajúce na činel a snare v refréne.
Rock7 / 4/4Even 8ths
Britská invázia. Najlepšie znie pri tempách medzi 100-140. Mierne bluesové basy s množstvom pohybu v prechodových pruhoch. Priamy rockový rytmus so stálym snare a pevnými 16. tónovými klobúkmi vo verši, ktoré sa menia na 8. tónové činely v refréne.
Rock8 / 4/4Swing 16ths
Swingový britský rock. Najlepšie znie pri tempách medzi 65-110. Mierne bluesová basa sedí na koreni a kráča akordom v druhej polovici taktu. Swingový britský rock and rollový beat s klobúkmi vo veršoch, ktoré sa v refréne menia na činely.
Rock9 /4/4Swing 16ths
Južný rock. Najlepšie znie pri tempách medzi 80-120. Južná boogie basa s bluesovými prechodmi medzi akordmi. Swingový rokenrolový rytmus so zdržanlivými klobúkmi vo veršoch a dokonca aj jazda v refréne.
Rock10 / 3/4Even 8ths
R&B rock v 3/4. Najlepšie znie pri tempách medzi 80-120. Jednoduchá basa na koreni akordu. Bicie prechádzajú z jednoduchého kopáku a snare s drážkovanými klobúkmi vo verši na jazdu v refréne.
Rock11 / 3/4Even 16ths
Country rock v 3/4. Najlepšie znie pri tempách medzi 80-135. Bas sa skladá hlavne z párnych tónov na roote s chodiacimi pasážami medzi akordmi. Rockový valčík s klobúkmi a vzorom dvojitého kopu vo veršoch a jazdných čineloch a uvoľnenejší kop v refréne.
Rock12 /3/4Swing 8ths
Swingovaný severský valčík. Najlepšie znie pri tempách medzi 70-120. Grooving bass striedavo medzi koreňom a 2nd nižšie s krátkymi prechádzkami medzi akordmi. Pocit na činely a britský rockový bubon.
Country1 / 4/4Even 8ths
Rýchla country balada. Najlepšie znie pri tempách medzi 90-120. Bas na 1/2 nôt hrá root/5th/8ve. Jednoduchý beat poháňaný mierne uvoľnenými klobúkmi a rimshotom alebo brush snare vo veršoch s činelom a snare v refréne.
Country2 / 4/4Even 8ths
Akustická krajina. Najlepšie znie pri tempách medzi 60-90. Bas na 1/2 nôt hrá root/5th/8ve. Jednoduchý rytmus poháňaný tamburínou a rimshotom alebo snare vo verši s klobúkmi a snare v refréne
Country3 / 4/4Even 8ths
Country rock. Najlepšie znie pri tempách medzi 70-120. Basa sedí na koreni s jednoduchými prechodmi medzi akordmi. Klasické country rockové bubny s klobúkmi a snare vo verši a jazda a snare v refréne.
Country4 / 4/4Even 16ths
Ľahký country rock. Najlepšie znie pri tempách medzi 80-120. Bass sedí na koreni, s 8ve a 5. skokmi. Ľahké country rockové bubny prechádzajú od klobúkov a rimshotov vo verši k činelom a snare v refréne.
Country5 / 4/4Even 16ths
Folk-pop. Najlepšie znie pri tempách medzi 75-110. Bass sedí na koreni s krátkymi ozdobami a jednotónovými prechodmi. Jednoduchý rytmus poháňaný tichými, tesnými klobúkmi s dvojitým zdobením a ráfikom a štetcom vo verši, ktorý sa v refréne mení na činel a snare.
Country6 / 4/4Swing 8ths
Western swing bebop. Najlepšie znie pri tempách medzi 60-110 alebo 160-200. Riedke basy sediace na koreni s občasnými 5. a 8. ves a krátkymi prechádzkami medzi akordmi. Klobúk pedálu, ktorý riadi rytmus s akcentmi štetca vo verši, prepínaním na činel s pomalým chodom s tichými snare hitmi v refréne.
Country7 / 4/4Swing 16ths
Pomalý pop-country. Najlepšie znie pri tempách medzi 55-100. Bas na 1/2 nôt hrá root/5th/8ve. Beat poháňaný mierne uvoľnenými klobúkmi s pocitom tripletu a rimshot/brush vo verši, ktorý sa v refréne mení na činel a snare.
Country8 / 4/4Swing 8ths
Country boogie. Najlepšie znie pri tempách medzi 100-160. Basy poskakujú medzi koreňom a piatou s krátkymi prechodmi hore/dole. Svieže bubny s voľnými klobúkmi a virblovou/bočnou palicou vo verši, ktoré sa v refréne menia na činely so snare.
Country9 / 4/4Swing 8ths
Miešanie krajín. Najlepšie znie pri tempách medzi 70-130. Jednoduchý koreňový 5. bas s krátkymi prechádzkami medzi akordmi. Snare štetec víri a pedálový klobúk vo verši s rýchlym miešaním kefky a údermi štetca v refréne
Country10 / 3/4Straight 8ths
Poppy country waltz. Najlepšie znie pri tempách medzi 110-180. Rovnomerné basy na štvrťových tónoch s prechodom nahor/nadol v prechodových taktoch. Oprášte snare hity s ďalšími činelovými hitmi pridanými v refréne.
Country11 / 3/4Straight 8ths
Country rockový valčík. Najlepšie znie pri tempách medzi 50-110. Bass hrá koreň na ten s jednoduchými rytmickými ozdobami. Jemné dvojité klobúčiky a bočné snare na 2 a 3 vo verši, prechod na činely a snare na 2 a 3 v refréne.
Country12 / 3/4Swing 16ths
Contemporary country waltz – súčasný country valčík. Najlepšie znie pri tempách medzi 110-170. Rovnomerné basy na štvrťových tónoch s prechodom nahor/nadol v prechodových taktoch. Miešanie klobúkov a snare vo verši, prechod na činel a snare na 3 v refréne.
R&B1 / 4/4Even 16ths
R&B rock s pomalým soulovým rytmom. Najlepšie znie pri tempách medzi 55-80. Pomalé bluesové basy s prechodovými výplňami medzi akordmi. Drážkované bubny s klobúkmi v refréne prechádzajú na činely.
R&B2 / 4/4Even 8ths
Rytmus duše 60. rokov. Najlepšie znie pri tempách medzi 100-130. Basové arpeggiačné akordy s walkupmi pre prechody. Základné funk/soulové bicie, prechod od klobúkov vo veršoch k jazde v refréne.
R&B3 / 4/4Even 16ths
Soul 70. rokov. Najlepšie znie pri tempách medzi 70-110. Basy začínajú od koreňa a potom sa posúvajú na 5. miesto s chromatickými prechodmi. Funky bubny s kravským zvoncom; úroveň intenzity sa zvyšuje v refréne.
R&B4 / 4/4Even 16ths
Smooth jazzy soul. Najlepšie znie pri tempách medzi 75-130. Pomalé basy s mierne chromatickými prechodmi na konci taktu a občasnými rýchlymi ozdobami. Jednoduché bicie s kopákom 4-on-the-floor, bežnými klobúkmi a riedkym snare vo verši, ktorý sa v refréne prepína na jazdu a obyčajný snare.
R&B5 / 4/4Even 8ths
60s soul grooving drums and bass.. Najlepšie znie pri tempách medzi 90-130. Bass sedí na koreni s občasnými 5. alebo 8. skokmi a množstvom ozdôb na konci taktu. Funky beat s peknou súhrou kop/snare. Činely a tamburína v zbore.
R&B6 / 4/4Even 16ths
Elektrický funk. Najlepšie znie pri tempách medzi 70-125. Funky synkopované basy s množstvom chromatickej chôdze a oktávových skokov. Rovné funkové bubnovanie so štetcom snare vo veršoch.
R&B7 / 4/4Even 8ths
60s soul s tamburínou. rokov s tamburínou. Najlepšie znie pri tempách medzi 90-130. Funky basová linka s nádychom blues. Jednoduchý funkový beat s tamburínou. Činely v zbore.
R&B8 / 4/4Even 8ths
Swingový R&B groove. Najlepšie znie pri tempách medzi 70–150. Funky staccato bass skákajúci medzi koreňom a 5. Tamburína a ťažké bubny. V refréne sa objaví Ride.
R&B9 / 4/4Swing 8ths
Swingujúci R&B rock. Najlepšie znie pri tempách medzi 75–130. Boogie basgitara hrá a kráča medzi akordmi. Rockové bubny s duchými tónmi na snare, Klobúky vo verši prepínajú na jazdu v refréne.
R&B10 / 3/4Even 8ths
Rovný R&B valčík. Najlepšie znie pri tempách medzi 80-120. Bass sedí na koreni s malými ozdobami. Dokonca aj 3/4 soul beat s klobúkmi a snare vo verši, pohybujúce sa jazdiť a snare v refréne.
R&B11 / 3/4Even 8ths
Riadenie soulového funku. Najlepšie znie pri tempách medzi 80-120. Driving bass on root s ozdobami na konci baru. Funky bije valčík s tamburínou a jazda v refréne.
R&B12 / 3/4Swing 8ths
Soulový funk zo 70. rokov s perkusiami. Najlepšie znie pri tempách medzi 70-125. Funky basy s krátkymi prechodmi medzi akordmi. Drážkovanie 3/4 taktu s kravským zvoncom.
Jazz1 / 4/4Even 8ths
Stredná bossa nova. Najlepšie znie pri tempách medzi 120-160. Basy sa striedajú medzi koreňom a 5. Priamy rytmus poháňaný činelom, prepínanie z jemných vírov štetcov vo veršoch na refrénové hity
Jazz2 / 4/4Even 8ths
Pomalá bossa nova. Najlepšie znie pri tempách medzi 100 – 130. Basy sa striedajú medzi koreňom a 5. s krátkymi prechodmi. Bossa beat s bočnou tyčou a úderom štetca vo verši, prechod na bočnú tyč a činely v refréne.
Jazz3 / 4/4Even 16ths
Smooth jazz s poppy rytmom. Najlepšie znie pri tempách medzi 70-130. Riedky staccato basový groove s 8ve skokmi. Drážkujúce bubny, prechod od tamburíny a bočnej palice vo verši k klobúkom a snare v refréne.
Jazz4 / 4/4Swing 8ths
Jazz boogie 40. rokov. Najlepšie znie pri tempách medzi 140-190. Basové arpeggiaty medzi koreňom a 5. s krátkymi chodiacimi pasážami pri prechodoch akordov. Riadený rytmus so švihanými 8. klobúkmi a snare vo verši, prechod na činel a snare v refréne.
Jazz5 / 4/4Swing 8ths
Stredne tempo dixiland. Najlepšie znie pri tempách medzi 100-150. Basy sa striedajú medzi koreňom a 5. s chodiacimi prechodmi. Rušný, ale jemný vzor štetca snare s krátkymi špirálami. V refréne pridané činely.
Jazz6 / 4/4Swing 8ths
Jazzová balada. Najlepšie znie pri tempách medzi 70-120. Bass arpeggiaates akordy s mierne chromatickými prechodmi chôdze. Štetec s vírivým pohybom / vzor bubna s bočnou tyčou s pedálovým klobúkom, ktorý udržiava rytmus. Činely a snare v zbore.
Jazz7 / 4/4Swing 8ths
Swingujúci jazz. Najlepšie znie pri tempách medzi 130-170. Basy pohybujúce sa medzi koreňom, 5. a 8. vekom s občasnými krátkymi prechádzkami. Štetec s vírivým pohybom / vzor bubna s bočnou tyčou s bočnou tyčou a klobúkom na pedál, ktorý udržiava rytmus. Trochu vyššia intenzita v refréne.
Jazz8 / 4/4Swing 16ths
Klasický jazz. Najlepšie znie pri tempách medzi 100-160. Klasická jazzová chodiaca basa. Hojdacia kefa snare s činely. Intenzita sa zvyšuje v zbore.
Jazz9 / 4/4Swing 8ths
Pomalá swingová balada. Najlepšie znie pri tempách medzi 70-120. Basy kráčajú hore a dole každým akordom s krátkymi prechodovými výplňami. Miešací štetec snare/bočná páka a pedálový klobúk udržiavajúci čas vo verši. Zvýšená intenzita v refréne.
Jazz10 / 3/4Even 8ths
Priamy jazzový valčík. Najlepšie znie pri tempách medzi 70-150. Pomalé arpeggiované basy pohybujúce sa medzi akordmi. Uvoľnená, kefou vírivá drážka s ráfikmi v refréne.
Jazz11 / 3/4Even 16ths
Groovy jazzový valčík. Najlepšie znie medzi 70-130. Staccato basy zostávajú okolo koreňa. Rovnomerný, ľahký fusion beat, prechod z rimshotu vo verši na snare v refréne.
Jazz12 / 3/4Swing 8ths
Swingový jazzový valčík. Najlepšie znie pri tempách medzi 70-150. Jednoduché, rovnomerné basy na roote s krátkymi prechodmi. Shuffle kartáčovaný snare-riadený groove s pedálovým klobúkom udržujúcim rytmus.
Špecifikácia zariadenia