|

Krabička na SRV tón od Honey Bee Amps – Double trouble

Honey Bee Amps Double Trouble

Dva overdrive v jednom zariadení. Ľavá strana „SRV-Land“ je ideálna pre chrumkavý, mäsitý tón Texasu. Dá sa použiť ako čistý boost pre rytmické hranie alebo s otočením SRV Drive pre gitarové sólo. Perfektne sa hodí, keď sa spojí s inými pedálmi, ako sú Fuzz Face alebo Octafuzz. Pravá strana je sekcia Clean Drive. Toto duo je ako dvaja najlepší priatelia, Chris Layton a Tommy Shannon. Pri výrobe sú vybrané komponenty vysokej kvality, skutočný bypass, napájané 9V batériou alebo 9V DC napájaním. Vyrobených je viace farebných variantov, black edition, crema edition…

Galéria obrázkov pri testovaní efektu


čo je SRV tón?

Tón SRV je pomerne jasný, ale s pridaným slušným množstvom low-endov. To dosť zaobľuje zvuk, ale tiež mu dáva pekný kus objemnosti, najmä pri hraní so skreslením. Čistý tón je o niečo jasnejší, zatiaľ čo skreslený má nejaké extra basy. S pomocou odborníka na SRV a šéfa Peach Guitars Johna Priesta sme zostavili dokonalý signálny reťazec, aby ste zneli ako SRV – či už idete o peniaze, alebo máte obmedzený rozpočet.
John Priest je vlastníkom Peach Guitars v Colchestri, no okrem toho, že je správcom najväčšieho britského gitarového showroomu, jeho vášňou je Stevie Ray Vaughan. John bol „prvýkrát uhryznutý“ chrobákom SRV ako dieťa a súhrnne „strávil roky a roky pokusmi o nájdenie tohto tónu“. Tu sa podelí o svoju ťažko nadobudnutú múdrosť o tom, čo skutočne potrebujete, aby ste sami zachytili zvuk Stevieho Raya, a vyberie niekoľko príkladných zariadení, ktoré vás dostanú blízko.
„Mal som asi 11 alebo 12 rokov. Môj otec mal album „najväčšie hity blues“ a bola na ňom Stevieho verzia Commit A Crime. To bola vec, ktorá ma prvýkrát prinútila posadiť sa a počúvať všetky rôzne aspekty jeho hry a tónu.“
John Priest spomína na moment, keď sa prvýkrát stretol s hrou na gitaru Stevieho Raya Vaughana, ale pre muža, ktorý následne venoval značné množstvo času, úsilia a ťažko zarobených peňazí honbe za tým najvyhľadávanejším tónom, nebol taký zažratý, ako by ste čakali. V tom momente bol zaplateným Hendrixom posadnutým, vhodne ho to zaujalo, ale to sa nestalo, kým sa jeho otec nevrátil domov s kópiou Can’t Stand The Weather a nezažil Stevieho pohľad na Voodoo Child (Slight Return). .
„Bol to fakt, že to nebolo priame vykrádanie Jimiho verzie, bola to naozaj Stevieho verzia,“ uvažuje John. „Myslím si, že keď sa iní chalani snažia znieť ako ostatní gitaristi, dokážu sa k tomu naozaj priblížiť a vylepšiť zvuk, atmosféru a tak ďalej. Ale keď to urobil Stevie – keď si dával dole Alberta Kinga, Hendrixa a Lonnieho Macka – stále to znelo presne ako on, čo je najväčšia vec, prečo tak milujem jeho hru, jeho tón a všetko.

„Bez ohľadu na to, čo robil, bez ohľadu na to, na akú gitaru a výstroj hral, vždy to znelo ako on. V jeho hre bola len vášeň a výraz – podarilo sa mu spojiť tón, dušu a techniku do jedného a myslím si, že to je hlavný dôvod, prečo stále rád počúvam jeho hru aj dnes.“

 

Tajomstvo tónu SRV

Už desaťročia sa hráči, spoločnosti zaoberajúce sa výstrojom a všetci medzi tým snažia nájsť recept na výbavu, herný štýl a pocit, ktorý dodal gitare Stevieho Raya ten úžasný mix sily a lesku. Ako niekto, kto strávil viac času než väčšina venovaním sa zneniu a hraniu ako SRV, má John niekoľko upozornení pre ľudí, ktorí sa možno práve ponárajú do tohto sveta.

„Myslím, že veľa ľudí – pravdepodobne vrátane mňa! – skúste sa učiť nie príliš rýchlo,“ vysvetľuje. „Snažia sa urobiť Scuttle Buttin“ na prvý pokus a potom zlyhajú. Pokiaľ ide o zvuk, musíte tento zisk skutočne podporiť – v jeho zvuku je tak malá kompresia. Ľudia majú tendenciu maskovať svoj zvuk zosilnením, ekvalizérom a kompresiou, ale ten zvuk skutočne pochádza zo zapnutia zosilňovača a stlačenia pedálu. Akonáhle použijete príliš veľa kompresie a uľahčíte si to, vtedy nedostanete obrovský tón, ktorým je známy.“Skutočne, ak naozaj chcete zaklincovať ten tón SRV, možno sa budete musieť urobiť rozhodne tvrdším, ako sme mnohí z nás zvyknutí, a budete potrebovať sakra veľa hlasitosti, aby ste sa tam dostali…

„Je to veľmi ťažký zvuk, s ktorým sa hrá, pretože je to skôr o „vybudení“ výkonového stupňa ako o zisku predzosilňovača,“ hovorí John. „Niektoré prijateľné tóny môžete získať doma pri nízkych hlasitostiach, ak zosilnenie trochu viac natočíte, ale keď otočíte zosilňovač, ak použijete príliš veľa zosilnenia, nezískate jeho dynamiku. zvuk

„Jeho doteraz najlepší tón je pre mňa v Live At The El Mocambo, keď má dva zosilňovače Fender – Vibroverb a Super Reverb a to je asi tak všetko – v podstate používa len Tube Screamer a dostáva tak veľa z toho. gitaru, len cez power stage drive zo zosilňovačov, a potom už len silnejšie udrieť na Tube Screamer, keď chce trochu viac hlasitosti a trochu navyše vzdať sa high-endu za 12. pražcom.“ Ďalšou kľúčovou zložkou tónu SRV je možno najčastejšie diskutovaná, no možno najjednoduchšie si ju vyskúšať sami – super ťažké struny.

Musíš mať hrubšie struny a musí to byť naladené na E♭,“ trvá na svojom John. „V skutočnosti je tuning tou najväčšou časťou. Ak nechcete ísť na 0,013-0,058s, ktoré používal Stevie, aj keď použijete len 0,010s, myslím, že keď sa naladíte na E♭, dá vám to extra low-end úder a určite sa to posunie frekvencia výšok sa trochu zníži, takže jas získate bez toho, aby bol taký drsný. Potom musíte dostať zosilňovač do bodu, keď je na pokraji rozpadu, a potom doňho zasiahnuť overdrive s nízkym ziskom.“

Ako sa patrí na niekoho, kto vlastní jeden z najuznávanejších obchodov s gitarami v Británii, možno nie je prekvapením, že John má tiež veľa rád o tom, aké vybavenie by ste si mali kúpiť, ak sa naozaj snažíte presadiť tón Stevie Ray Vaughan, a tak to nebolo. ťažko si sadnúť a dať dokopy dve vzorové náväzce, ktoré vás dostanú čo najbližšie.

Jeden z nich je pre náročného fanúšika SRV, ktorý je pripravený hodiť veľké peniaze na súpravu, druhý pre niekoho, kto chce zachytiť podstatu jeho tónu s nízkym rozpočtom, no jedno majú spoločné – obe vás dostanú bližšie. na ten zvuk, ktorý si prenasledoval.

Pre špičkovú súpravu sa zdá, že výber gitary je trochu nezlučiteľný. Koniec koncov, Fender Custom Shop v priebehu rokov vyrobil rôzne SRV gitary (z ktorých mnohé John vlastní alebo vlastnil), takže jeho výber bežného Custom Shopu 60s Strat je trochu prekvapivý.

„Len som chcel použiť štandardnejší Strat v štýle 60. rokov, aby som ukázal, že dokáže zaklincovať tento druh tónu,“ vysvetľuje John. „Potrebujete len dobrý Strat v štýle 60. rokov s palisandrovým hmatníkom a niektorými pomerne nízkymi snímačmi. A potrebujete nejaké veľké pražce, aby ste mohli gitaru navliecť ťažšími strunami a tento štýl hry je o niečo jednoduchší. Ak sa pokúsite použiť ťažké struny s polomerom 7,25 palca a vintage pražce, budete naozaj bojovať, ale ak máte veľké pražce a trochu plochejší polomer, skutočne to týmto veľkým ťažkým strunám vyhovuje.“

Na lacnejšom konci stupnice si John’s vybral Fender’s Player Stratocaster a napriek svojej skromnej cene je to gitara, ktorá má čo ponúknuť rádoby SRV.

„Vybral som si to, pretože alnico snímače v nich znejú skvele, majú naozaj pekný zvonček a veľmi dobre reagujú aj na overdrive,“ hovorí John. „Navyše majú o niečo väčšie pražce a rádius na hmatníku, ktorý je vhodný pre hráča, takže ak chcete použiť tie ťažšie struny, budete sa môcť dostať do hry. Len si myslím, že sú to gitary skutočne dobrej ceny, hrajú naozaj dobre a bol by som rád, keby som to mal ako svoj prvý Strat v štýle SRV, to je isté!

Vzhľadom na to, že Stevie Ray používal zosilňovače Alexandra Dumbla neskôr počas svojej kariéry významne prispel k legende, ktorá ich obklopuje v modernej gitarovej kultúre, nie je možno žiadnym prekvapením vidieť našu prémiovú súpravu obdarenú zosilňovačom od značky, ktorá je veľmi rešpektovaná pre svoje Dumble – štýlové okruhy, Two-Rock. Aj keď v tomto prípade je Silver Sterling Signature niečo celkom zaujímavejšie ako jednoduchý „Dumble klon“.

„Naozaj sa mi páči Silver Sterling Signature, pretože milujem Stevieho tón v Live At The El Mocambo, čo boli len zosilňovače Fender. Neskôr, keď začal hrať na väčších koncertoch vonku, 40-50-wattové zosilňovače Fender nikdy neposkytli dostatočnú penetráciu zvuku alebo dostatok úderov v low-ende, takže často primiešaval Steel String Singer, takže stále mal ten masívny úder na spodnom konci a jasnosť vo výškach.

Vybral som si Silver Sterling Signature, pretože sú to takmer dva zosilňovače zlúčené do jedného, takže získate tú obrovskú rezervu, ktorú mal zosilňovač Dumble, ale stále získate tú iskru. A samozrejme, funguje to tak dobre s pedálmi, pretože je tu toľko miesta.

„Nikdy by som nenazval Two-Rocks Dumble klonmi, pretože Eli a chalani tam sú jednoducho šialenci a milujú všetky druhy zosilňovačov, nielen Dumbles – Eli má úžasnú zbierku gitár a zosilňovačov a Staňte sa dobrým priateľom, odkedy sme začali predávať zosilňovače Two-Rock. A obaja sme šialení Stevie, takže si myslím, že ak chcete Dumble tón v štýle Stevieho, nie je nikto lepší ako Two-Rock, ktorý vám pomôže dosiahnuť tento zvuk. Nie je to ľahké hrať s zvukom, ale ak vynaložíte úsilie, je to len kľúč k takémuto druhu tónu. Veľmi malá kompresia, nie príliš veľký zisk, nie príliš veľa horného konca a dáva vám to len jasnosť s množstvom spodného konca.“

Na druhom konci rebríčka si John’s vybral toho spoľahlivého starého pracanta zo sveta koncertov, Fender’s Blues Jr.

„Je skvelé mať niečo ako Two-Rock, ale má 150 wattov!“ John vysvetľuje. „Takže keď ste doma, pokiaľ to nebudete hneď utlmovať, nikdy nezískate nič použiteľné. Blues Junior je skvelý malý zosilňovač, pretože naozaj môžete hrať rovno do prednej časti a jednoducho znížiť hlasitosť, ak to chcete trochu čistejšie. Má naozaj dobrý „čistý, ale špinavý“ zvuk základného rytmu, ktorý potom môžete stlačiť pomocou pedálov.“

Nemohli by sme to uzavrieť bez efektov – koniec koncov, Stevie Ray je veľká časť toho, prečo v dnešnej dobe nenájdete veľa pedalboardov bez Tube Screamer – ale keď príde na to, ako dať trochu špiny do nášho „Minted“ John sa rozhodol pre pár pedálov od britského staviteľa King Tone, The Duellist a miniFUZZ Si.

„Duellist je jasná voľba, pretože Jesse Davey, ktorý stojí za Kingom Toneom, je ďalší chlapík ako ja, ktorý sa roky a roky snažil presadiť tento tón,“ hovorí John. „Jesse vie, ako počúvať zvuk a potom vyrobiť škatuľku, ktorá dokáže tento zvuk dosiahnuť. Pri výrobe týchto pedálov a dosiahnutí tohto zvuku ide do najmenších detailov – nie je tu nikto iný, kto by mohol vyrábať pedále ako Jesse.

„Existuje veľa fantastických pedálov v štýle TS a väčšinu z nich som v priebehu rokov vlastnil a tiež mám originálny TS-808, ktorý naozaj milujem. S Duellistom máte tieto dva kanály, takže si môžete jeden z nich nastaviť ako boost a druhý ako overdrive a naozaj z toho vyťažiť skvelé tóny.

„Každý, kto pozná Stevieho tón z vystúpenia z Austin City Limits z roku 1989, bude vedieť, že je to dosť surovo znejúci fuzz s pomerne veľkým množstvom vrcholov – stále chcel, aby tam bola aj čistota.

Takže tento King Tone je pre mňa naozaj dobrá voľba, pretože sa jednoducho tak dobre čistí – a to je naozaj nezvyčajné, pretože ľudia bežne siahajú po fuzzoch v štýle germánia, keď hľadajú naozaj dobrý roll-off s hlasitosťou. “

Wah bol ďalšou kľúčovou súčasťou Stevieho podlahového arzenálu a pedál Xotic je Johnovou voľbou – ale nie nevyhnutne kvôli veľkému množstvu ladiaceho potenciálu, ktorý sa na palube nachádza.

„Vybral som si Xotic len preto, že to znie tak dobre hneď po vybalení,“ smeje sa. „Má vyladiteľné ovládacie prvky pre basy, výšky a frekvenčný rozsah, ale keď je všetko v polovici, znie to tak, ako chcem, aby znelo wah – je to veľmi vokálne, má žuvavo znejúce výšky, basy nie sú príliš nadýchané… pre mňa to jednoducho robí!“

Čo sa týka cenovo dostupnejších vecí, John si ponechal veci jednoduché a základné a rozhodol sa pre Dunlop CryBaby wah a tento veľmi dôležitý Tube Screamer, ktorý zaklincuje tón – v tomto prípade super-cenovo dostupná mini verzia Ibanez.

„Myslím si, že TS Mini znie skvele,“ poznamenáva John. „Pre mňa nepočujem až taký rozdiel medzi TS-9 a TS808, ktoré v súčasnosti vyrába Ibanez. Majú jednoducho skvelú hodnotu za peniaze, fungujú skvele a cez toho malého Blues Jr to znie fantasticky!”

 

Minted rig (špičková verzia)

Skinted rig (lacnejšie verzia)

Ak si chcete tieto súpravy vyskúšať sami, navštívte Peach’s store v Colchestri alebo navštívte stránku peachguitars.com.


„Ako získať tón SRV za rozumnú cenu“

https://universaltonegear.com.au/blogs/news/tone-blog-1-how-to-get-the-srv-tone-on-a-budget

Stevie Ray Vaughan bol skutočnou gitarovou legendou v každom zmysle slova. Jeden z najlepších bluesových hráčov, ktorí kedy žili. Presnejšie povedané, surový všestranný tón, ktorý vyvinul a použil, bol jedinečný a výrazný.

Čo použil za výstroj?

Stevie použil svoj Fender strat číslo 1, ktorým je dnes dobre známy. Je to spojenie rôznych častí; 62 krk, 63 telo, 1959 snímače. Jeho vybraný zosilňovač, Fender reverb  LOUD spolu s efektovým pedálom Ibanez Tube Screamer (originál TS808)

Aj keď mal finančný prístup k množstvu vybavenia, my, smrteľníci, musíme prísť na to, ako sa čo i len pokúsiť priblížiť jeho príšernému tónu. Tu na UTG máme niekoľko nápadov, o ktorých veríme, že budú dobre fungovať.

Čo sa týka gitary potrebnej pre zvuk SRV, musela by to byť gitara Stratocaster Style. (určite single coil snímače) Skvelou možnosťou rozpočtu by bol squier strat, avšak ak chcete získať bližší, pravdivejší srv tón, osobne by som navrhol mexický strat alebo americký strat (ak to váš rozpočet dovoľuje)

Ďalším dôležitým prvkom je neuveriteľne čistý bluesový zosilňovač. Fender blues junior alebo Fender blues deluxe by boli perfektnou možnosťou, ako získať ten surový, krištáľovo čistý tón Fendra.

V neposlednom rade je nevyhnutnou súčasťou Ibanez Tube Screamer. Existuje veľa lacnejších možností, ale namiesto platenia plnej ceny za opätovné vydanie ročníka TS808 by som veľmi odporučil Ibanez TS9, je lacnejší a odolnejší.

TAK celkom na dosiahnutie TÓNU SRV

1) Gitara v štýle Strat (s jednoduchými cievkami)

2) Fender čistý zosilňovač (lDeluxe alebo junior)

3) Ibanez tube screamer TS9


 

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *