Podobné články
Vokálny dvojhlasný kontrapunkt 4:1
VytvorilMarián
Začátek věty větu zahajujeme stejným způsobem jako v kontrapunktu 1:1 a 2:1 můžeme začít rovněž po 1 pomlce (1/4 hodnoty cantu firmu – jen v dokonalých konsonancích) Průběh věty kontrapunkt postupuje ve…
Diatonická rada
VytvorilMarián
Základnú diatonickú radu tvorí určitá (pôvodná – doškálna) skupina tónov z chromatickej rady. Sú to tzv. pôvodné „doškálne“ tóny … c – d – e – f – g –…
Stupnice ionska, lydická a mixolydická – harmonizácia v 3-hlase
VytvorilMarián
WORKSHOP V tomto príspevku sa pozrieme na tri modálne stupnice, ionsku = diatonicka dur, lydickú (4#) = prirodzená sedemtónová a mixolydickú (7b), ktoré si podľa jednoduchého terciového pravidla tvorby akordov…
Digitech RP7 Valve – manuál
VytvorilMarián
https://www.zikinf.com/manuels/digitech-rp7-manuel-utilisateur-en-34387.pdf Rýchly štart Pre tých z vás, ktorí uprednostňujú zahrať si hneď teraz a čítanie celého manuálu až neskôr, slúži táto sekcia – Rýchly štart, aby ste mohli začať pracovať….
Kvintakord molový obohatený (Xmiadd9)
VytvorilMarián
Obohatený kvintakord Cmi pridanou veľkou nonou: Cmiadd9 * Na to aby tento akord bol plnohodnotný nonový akord „Cmi9″ alebo „Cmimaj9″ mu chýba septima: Cmi9 = C – Es – G…
Bluesová pentatonika – Cvičenie-002 a/b/c/d/e/f
VytvorilMarián
V tomto cvičení sa opäť zameriame na rovnakú „rifovú polohu“ ako v cvičení 001 a/b/c/d/e/f. Tu si môžete pripomenúť bluesovú pentatoniku (jej odvodenie a cvičenia). Opäť ju budeme ju hrať…