Medzi základné akordy pre gitaristu môžeme zaradiť také hmaty, od ktorých sa následne dajú odvodiť (transponovať) ďalšie akordové hmaty (posúvaním po hmatníku smerom nahor). okrem toho, si na začiatok vyberáme hmaty, ktoré sa najľahšie naučíme, aby si prsty vytvorili „svalovú pamäť“ a trochu sa vytrénovali.
*
Medzi najzákladnejšie akordy patria durové (X) a molové (Xmi) kvintakordy a dominantné septakordy (X7), ktoré postupne rozoberieme a ukážeme. Najskôr na veľkých popisných obrázkoch, kde farby elíps označujú intervaly v akorde (prima = červená, tercia = modrá, kvinta = zelená, septima = žltá).
*
Indexy nad elipsami zobrazujú a upresňujú interval (pravý index) alebo označujú doporučený prstoklad (ľavý index). Pod nimi sú akordy zobrazené na interaktívnom hmatníku a postupným preklikaním cez šípky si ich môžete zobraziť.
Molové kvintakordy (Xmi)
A molový kvintakord – základný (otvorený) hmat Ami
E molový kvintakord – základný (otvorený) hmat Emi
D molový kvintakord – základný (otvorený) hmat Dmi
Molové kvintakordy – základné, otvorené formy akordových hmatov (#100)
V priložených videách si môžete pozrieť (vždy na začiatku videa) základnú otvorenú formu daného typu akordového hmatu. Tú sa postupne naučte chytiť správne na hmatníku gitary. Doporučujem najskôr nacvičiť tie jednoduchšie hmaty, ako sú Emi, Ami, Dmi, D, A, E, G, C.**
V tomto cvičení budeme hrať jednoduché noty v jednoduchých rytmických dobách. Tému k vlastnostiam tónu nájdete tu: Tón a jeho vlastnosti Tému k notám (výška a dĺžka noty) a tabulatúte…
Sprievodca kurzom pre začiatočníkov Guía del curso para principiantes Course guide for beginners (Úvodom: možná niektoré kapitoly, kde je viac hovoreného slova nebudú pre ľudí, hovoriaci anglicky a španielsky zrozumiteľné,…
V nižšie uvedenom videu môžete vzhliadnuť cvičenia ľavej ruky 11 až 15 spoločne v jednom videu. Dobre si odsledujte akým spôsobom sa jednotlivé cvičenia vykonávajú. Cvičte najskôr v pomalom tempe…
Rytmické cvičenie č.8 (beginue – prvá varianta). Tento rytmus je už o dosť náročnejší, lebo nesleduje líniu presne v štvrťových alebo osminových dobách a tak na druhej dobe „akoby utekal„….
Jeho základ stojí na tvrdom veľkom septakorde, ku ktorému je pridaná veľká nona, resp. k septimovému intervalu (veľkej septime) je pridaná malá tercia.