Prekrývanie prstokladov na hmatníku gitary
Pri používaní prstokladov v rôznych polohách si môžete všimnúť, že tieto sa v rámci susedných polôh viac alebo menej prekrývajú. Prekrývanie tvorí spoločný priestor – priestor so spoločnými tónmi pre obidva susediace prstoklady.
Ďalšie informácie o typoch prstokladom nájdete tu: https://mojagitara.com/typy-prstokladov-na-gitare/
Prekrývanie prstokladov TYP A, v nadväzujúcich polohách vidíte na obrázku označené čiernym pásom so šípkami. Tóny (prstoklady) v I. a II. pozícii sa prekrývajú v 5 polohe. Tóny (prstoklady) v II. a III. pozícii sa prekrývajú v oblasti 7 a 8 polohe. Tóny (prstoklady) v III. a IV. pozícii sa prekrývajú v 10 polohe. Tóny (prstoklady) v IV. a V. pozícii sa prekrývajú v oblasti 12 a 13 polohe.
Na obrázku nižšie je to názorne vidieť (príklad s prstokladmi TYP B), kde je prekrývané miesto ohraničené oranžovým rámom a polia pod tým sú bledšie. Uvedený príklad je v C diatonickej dur (ionsky modus).
Tóny (prstoklady) v I. a II. pozícii sa prekrývajú v oblasti 4, 5 a 6 polohe. Tóny (prstoklady) v II. a III. pozícii sa prekrývajú v oblasti 7 a 8 polohe. Tóny (prstoklady) v III. a IV. pozícii sa prekrývajú v oblasti 9 a 10 polohe. Tóny (prstoklady) v IV. a V. pozícii sa prekrývajú v oblasti 12 a 13 polohe.
Prekrývanie prstokladov TYP C, v nadväzujúcich polohách vidíte na obrázku označené čiernym pásom so šípkami. Tóny (prstoklady) v I. a II. pozícii sa prekrývajú v 4, 5 a 6 polohe. Tóny (prstoklady) v II. a III. pozícii sa prekrývajú v oblasti 7 polohe. Tóny (prstoklady) v III. a IV. pozícii sa prekrývajú v 9 a 10 polohe. Tóny (prstoklady) v IV. a V. pozícii sa prekrývajú v oblasti 12 a 13 polohe.